پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20825 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند

جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود!/ تخلف است؟
26 دی 1397 - 10:39
شناسه : 16116
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه گفت: عدم تعویض و یا پس نگرفتن کالای فروخته شده از سوی یک واحد صنفی در صورتی تخلف قانونی محسوب می‌شود که کالا معیوب و یا دارای اشکال باشد. در چنین شرایطی فروشنده ملزم است جنس را تعویض کند و یا پس بگیرد، در غیراینصورت تخلف قانونی انجام داده و خریدار می‌تواند نسبت به واحد مختلف در مراجع مربوطه شکایت کند. /این شرایط درباره فروش کالایی با قیمت بیشتر از قیمت واقعی هم صحت دارد و فروشنده موظف است پول اضافه‌ای که از خریدار دریافت کرده را برگرداند./ برخی اجناس مانند لوازم بهداشتی، لباس زیر و … امکان تعویض و پس گرفتن ندارند و این کار اجحاف در حق مصرف کننده دیگری است که بخواهد کالای عوض شده را بخرد.

پ
پ
عبدالرضا یاری درباره موضوع تعویض و یا پس گرفتن کالایی که توسط یک واحد صنفی به خریدار عرضه می‌شود، افزود: اگر این کالا سالم و بدون مشکل باشد، قانون در برابر پس نگرفتن آن سکوت کرده و از آن به عنوان تخلف یاد نکرده است. البته این امر بستگی به مشتری‌مداری فروشنده دارد و برخی واحدهای صنفی برای جذب مشتری پس گرفتن و یا تعویض کالای عرضه شده را تقبل می‌کنند.

رئیس انجام حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه اظهار کرد: اگر فروشنده و خریدار از قبل توافقی مبنی بر تعویض و یا پس گرفتن کالا داشته باشند، فروشنده موظف است به توافقی که صورت گرفته عمل کند.

یاری درباره پس گرفتن کالاهایی که معیوب هستند و مشکل دارند نیز اظهار کرد: در چنین شرایطی فروشنده ملزم است جنس را تعویض کند و یا پس بگیرد، در غیراینصورت تخلف قانونی انجام داده و خریدار می‌تواند نسبت به واحد مختلف در مراجع مربوطه شکایت کند.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط درباره فروش کالایی با قیمت بیشتر از قیمت واقعی هم صحت دارد و فروشنده موظف است پول اضافه‌ای که از خریدار دریافت کرده را برگرداند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با بیان اینکه برخی کالاها ممنوعیت بهداشتی برای تعویض و پس گرفتن دارند، اضافه کرد: برخی اجناس مانند لوازم بهداشتی، لباس زیر و … امکان تعویض و پس گرفتن ندارند و این کار اجحاف در حق مصرف کننده دیگری است که بخواهد کالای عوض شده را بخرد.

یاری گفت: درباره چنین کالاهایی خریدار باید نهایت دقت را در انتخاب کالای مورد نظر خود داشته باشد.
 
 
منبع: ایسنا

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.