جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

درباره توقیف “انتخاب”
25 دی 1398 - 13:20
شناسه : 161544
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

از نهادی که پیگیر توقیف سایت انتخاب بوده و از هیات محترم نظارت بر مطبوعات تقاضا دارم با سعه صدری که متناسب با “آزادیِ” مندرج در شعار “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” است، در این باره تجدید نظر کنند./عصر ایران؛ جعفر محمدی* – توقیف سایت “انتخاب”، که یکی از قدیمی ترین سایت های خبری ایران به شمار می رود، اتفاق ناگواری است. گفته می شود این سایت مطالبی را در نقد یکی از مسؤولان امنیتی منتشر کرده بود. فارغ از این که این نقدها، وارد بوده یا خیر، آنچه مسلم است این که اگر رسانه ای متهم به ارتکاب جرمی شده باشد، باید در دادگاه مطبوعات و با حضور هیأت منصفه محاکمه شود. این اتفاق درباره سایت انتخاب رخ نداده و این رسانه بی آن که فرصت دفاع از خود داشته باشد توقیف شده است./اصل ۱۶۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مقرر می دارد: “رسیدگی به جرائم سیاسی و مطبوعاتی علنی است و با حضور هیئت منصفه در محاکم دادگستری صورت می‌گیرد.”

پ
پ

گذشته از این، توقیف، حتی توسط دادگاه صالح، شدیدترین حکم درباره یک رسانه است و به نوعی اعدام شخص حقوقی محسوب می شود. برای مجازات یک رسانه، حتی در فرض اثبات جرم، مجازات متعددی قبل از توقیف می تواند اعمال شود؛ از جمله جزای نقدی، الزام به عذرخواهی و جبران رسانه ای، تعطیلی چند روزه، مجازات شخصی که جرم را در رسانه انجام داده است، تغییر مدیر مسؤول و … . لذا رفتن به سمت توقیف، قبل از طی همه مراحل قبلی، نمی تواند اقدامی عادلانه به شمار آید.
البته اساساً توقیف یک رسانه را اقدام درستی نمی دانم چرا که این رسانه نیست که مرتکب جرم می شود بلکه شاغلان در آن این کار را می کنند. مگر آن که افرادی در پوشش رسانه به کارهای غیر رسانه ای مانند کلاهبرداری و جعل و … بپردازند که در این فقره، اساساً با رسانه مواجه نیستیم و موضوع آن با آنچه درباره اش صحبت می کنیم کاملاً متفاوت است.

علاوه بر همه این ها، در شرایط امروز کشور که همگرایی ملی یک ضرورت حیاتی است، توقیف رسانه ای که دستکم بخشی از افکار عمومی را نمایندگی می کند، آسیب به وحدت ملی است.

لذا از نهادی که پیگیر توقیف سایت انتخاب بوده و از هیات محترم نظارت بر مطبوعات تقاضا دارم با سعه صدری که متناسب با  “آزادیِ” مندرج در شعار “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” است، در این باره تجدید نظر کنند و به تاریخ مطبوعات جمهوری اسلامی ایران، توقیف رسانه ای دیگر را نیفزایند. از همکاران رسانه‌ای‌ام در انتخاب نیز می خواهم چنانچه اشتباهی در امر اطلاع رسانی داشته اند، جبران کنند. این، منصفانه ترین و مدبرانه ترین راهی است که می توان در پیش گرفت.

 *صاحب امتیاز و سردبیر عصر ایران

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.