جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

۱۵ میلیارد تومان باشد، زیرساخت‌های پارک جنگلی “سراب قنبر” تکمیل می‌شود
26 دی 1398 - 9:25
شناسه : 161878
1
مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از اتمام ۹۰ درصد جنگل کاری پارک جنگلی سراب قنبر خبر داد وافزود: با تامین اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی و تامین زیرساخت های این پارک، پارک جنگلی سراب قنبر تا نیمه ابتدای سال آینده به شکل یک پارک جنگلی در خواهد آمد/وی با اشاره به پیگیری چندماهه برای نقشه برداری مجدد محدوده پارک و تعیین عرصه این پارک جنگلی، گفت: در وهله اول محدوده در اختیار پارک حدود ۱۶۸ هکتار بود که با تغییرات صورت گرفته و نقشه برداری های مجدد این محدوده در نهایت به ۱۵۸ هکتار رسید و عملیات اجرایی این پارک عملا در سال ۱۳۹۶ و با درختکاری ۴۰ هکتار از محوطه پارک شروع شد/وی تصریح کرد: طبق نظر مشاور طرح، قرار است زون های مختلف فرهنگی و تفریحی و… در محدوده پارک جنگلی راه اندازی شود و باید پس از مشخص شدن محدوده دقیق این زون ها و راه اندازی مجموعه های تفریحی و ورزشی، مابقی اقدامات مربوط به جنگل کاری صورت گیرد/حمتی زاده راه اندازی زون های فرهنگی و تفریحی در محوطه این پارک جنگلی را منوط به همکاری و مشارکت سرمایه گذاران دانست و افزود: برای راه اندازی مجموعه‌های فرهنگی و تفریحی در این پارک جنگلی باید سرمایه گذاران بخش خصوصی پای کار بیایند/وی با بیان اینکه تاکنون سرمایه گذاران بسیاری برای راه اندازی مجموعه مختلف تفریحی، ورزشی و … در این پارک پای کار آمده اند، گفت: متاسفانه با توجه به نوسانات قیمت‌ها، بسیاری از این سرمایه‌گذاران از پیگیری کار منصرف شدند.

پ
پ

فرامرز رحمتی زاده با اشاره به شروع احداث پروژه پارک جنگلی سراب قنبر از سال ۱۳۹۵، گفت: در این سال استارت اولیه پروژه با تحویل زمینِ پارک از طریق راه و شهرسازی به شهرداری زده شد و از همان زمان کار پیگیری نقشه و تعیین محدوده پارک آغاز شد.

وی با اشاره به پیگیری چندماهه برای نقشه برداری مجدد محدوده پارک و تعیین عرصه این پارک جنگلی، گفت: در وهله اول محدوده در اختیار پارک حدود ۱۶۸ هکتار بود که با تغییرات صورت گرفته و نقشه برداری های مجدد این محدوده در نهایت به ۱۵۸ هکتار رسید و عملیات اجرایی این پارک عملا در سال ۱۳۹۶ و با درختکاری ۴۰ هکتار از محوطه پارک شروع شد.

وی با اشاره به کاشت گونه‌های مختلف درختان در این پارک، گفت: از جمله این درختان می‌توان به در ختان کاج، سرو، بلوط، ارغوان، عَرعَر، زبان گنجشک، اقاقیا، زیتون تلخ و کاج سیاه اشاره کرد.

رحمتی زاده با اشاره به اتمام ۹۰ درصد جنگل کاری پارک جنگلی سراب قنبر، گفت: ۱۰ درصد مابقی جنگل کاری بعد از تعیین محدوده زون های فرهنگی، تجاری، ورزشی، تفریحی و …. در محوطه پارک جنگلی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق نظر مشاور طرح، قرار است زون های مختلف فرهنگی و تفریحی و… در محدوده پارک جنگلی راه اندازی شود و باید پس از مشخص شدن محدوده دقیق این زون ها و راه اندازی مجموعه های تفریحی و ورزشی، مابقی اقدامات مربوط به جنگل کاری صورت گیرد.

رحمتی زاده راه اندازی زون های فرهنگی و تفریحی در محوطه این پارک جنگلی را منوط به همکاری و مشارکت سرمایه گذاران دانست و افزود: برای راه اندازی مجموعه‌های فرهنگی و تفریحی در این پارک جنگلی باید سرمایه گذاران بخش خصوصی پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه تاکنون سرمایه گذاران بسیاری برای راه اندازی مجموعه مختلف تفریحی، ورزشی و … در این پارک پای کار آمده اند، گفت: متاسفانه با توجه به نوسانات قیمت‌ها، بسیاری از این سرمایه‌گذاران از پیگیری کار منصرف شدند.

رحمتی زاده عدم تامین زیرساخت‌های مناسب این پارک جنگلی را عامل دیگری برای پای کار نیامدن سرمایه گذاران عنوان کرد و افزود: در صورت تامین مناسب راه، آب و برق پارک جنگلی، رغبت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری چندین برابر خواهد شد.

این مسئول با اشاره به راه اصلی ۵٫۴ کیلومتری این پارک جنگلی، گفت: از این میزان حدود ۱٫۷ کیلومتر آن آسفالت شده و برای مابقی مسیر هم ۲۵۰۰ تُن شن جهت زیرسازی و آماده سازی مسیر جهت آسفالت تامین شده است.

رحمتی زاده یادآور شد: اعتبار لازم برای آسفالت ۱٫۷ کیلومتر از راه این پارک جنگلی توسط استانداری تامین شده بود که مجددا برای ادامه مسیر هم درخواست اعتبار کردیم که فعلا موافقت نشده است.

وی افزود: همچنین بحث نورپردازی پروژه و نیز آبرسانی آن باقی مانده که برای انجام این اقدامات و آسفالت مسیر باقی مانده در مجموع نیازمند تامین اعتبار حدود ۱۵ میلیارد تومانی هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار مورد نیاز با قیمت های فعلی محاسبه شده و در صورت افزایش قیمت‌ها قطعا نیاز اعتباری پروژه هم افزایش خواهد یافت.

به گفته رحمتی زاده در صورت تامین این اعتبار، زیرساخت های پارک جنگلی سراب قنبر نهایتا تا پایان نیمه اول سال آینده تکمیل شده و این پارک، شکل و ظاهر یک پارک جنگلی را پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر هم مردم از این پارک استفاده می کنند و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، پارک جنگلی سراب قنبر میزبان شایسته تری برای مردم کرمانشاه خواهد بود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.