سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20779 تعداد نوشته های امروز : 2×

آخرین خبرها

کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است تفریح ارزان مردم کرمانشاه در انتظار تعطیلی ست!/رئیس حوزه هنری:ما نمی توانیم با جان مردم ریسک کنیم/ جدی نگرفتن سیستم استاندارد اطفای حریق در سینما آزادی کرمانشاه اتباع افغانی جواز ورود به کرمانشاه را ندارند جزئیاتی جدید از علت خودکشی پرستار جوان؛ در ۹ ماه گذشته ۴۹ کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند بازار داغ برداشت گیاهان خودروی بهاری در کرمانشاه/ این گیاهان را از ریشه نکنید آب همه جزیره‌های «هشیلان» را دربر گرفت/ تلاش برای انتقال آب به سراب «یاوری» امیدوارم موفقیت در مسابقات کافا تکرار شود انجام خط کشی ۶۰۰ کیلومتر از معابر شهری کرمانشاه/ثبت تردد غیرمجاز کامیون‌ها توسط دوربین‌ها انجام می‌شود نماز «عید فطر» کرمانشاه کجا اقامه می‌شود؟

نزدیک به چهار سال است موضوع ذرت‌های آلوده بلاتکلیف مانده است/ ذرت‌های آلوده در حال حاضر در انبارهای بندر امام تلنبار شده‌اند/ ۳۵ میلیون دلار بابت خرید ذرت‌های آلوده هزینه شده است
28 دی 1398 - 17:43
شناسه : 162750
0
امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس:با وجود دستور رئیس‌جمهوری درباره امحای ذرت‌های آلوده، نزدیک به چهار سال است هنوز این پرونده بلاتکلیف مانده. بنابراین از وزرای بهداشت، اقتصاد و صمت خواسته‌ام به کمیسیون مربوطه بیایند و توضیح دهند چرا به‌دروغ ورود ذرت‌های آلوده به کشور را تکذیب کرده‌اند و هنوز این ذرت‌ها در انبار بندر امام هستند. طلوع‌‌کرمانشاه :

امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس:نزدیک به چهار سال است موضوع ذرت‌های آلوده بلاتکلیف مانده است/ ذرت‌های آلوده در حال حاضر در انبارهای بندر امام تلنبار شده‌اند/ ۳۵ میلیون دلار بابت خرید ذرت‌های آلوده هزینه شده است/ در بنادر از افراد و مخبرهایی که داریم استفاده می‌کنیم تا به کمیسیون و فراکسیون اطلاعات بدهند/ سازمان استاندارد ۲ هزار بار ذرت‌های آلوده را تست کرده و هر بار سم آن بیشتر شده است/ پرونده کیک‌های آلوده در فراکسیون مبارزه با مفاسد در حال بررسی است

پ
پ
امیر خجسته گفت: با وجود دستور رئیس‌جمهوری درباره امحای ذرت‌های آلوده، نزدیک به چهار سال است هنوز این پرونده بلاتکلیف مانده. بنابراین از وزرای بهداشت، اقتصاد و صمت خواسته‌ام به کمیسیون مربوطه بیایند و توضیح دهند چرا به‌دروغ ورود ذرت‌های آلوده به کشور را تکذیب کرده‌اند و هنوز این ذرت‌ها در انبار بندر امام هستند.
 
نزدیک به چهار سال است که پای ذرت های آلوده به کشور باز شده، ولی با وجود دستور مستقیم رئیس‌جمهوری برای امحا و از بین بردن ذرت های آلوده که حاوی سم خطرناک آفلاتوکسین است، همچنان این ذرت‌های سمی در انبار بندر امام تلنبار شده‌اند.  

 

به گفته امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی وزرای بهداشت، اقتصاد و صمت همان روزها خبر ورود ذرت‌های آلوده به کشور را تکذیب کردند که باید به کمیسیون اصل ۹۰ بیایند و درباره این دروغ به نمایندگان توضیح بدهند.

 

به شدت پیگیر موضوع ذرت‌های‌آلوده هستم

 

امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس درباره آخرین وضعیت پرونده ذرت‌های آلوده گفت: به شدت پیگیر موضوع ذرت‌های‌آلوده هستم و با وجود دستور صریح رئیس‌جمهوری برای تعیین تکلیف و امحای آنها، متاسفانه تاکنون تصمیم قاطعی مبنی بر امحا و از بین بردن ذرت‌های آلوده گرفته نشده است.

 

ذرت‌های آلوده در حال حاضر در انبارهای بندر امام تلنبار شده‌اند

 

نایبرئ‌یس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دهم ادامه داد: این ذرت‌ها به قارچ و سم آفلاتوکسین آلوده‌اند که خطرناک‌ترین نوع سم به شمار می‌رود و باعث آسیب‌دیدگی جسمی و روانی انسان می‌شود. این ذرت‌های آلوده در حال حاضر در انبارهای بندر امام تلنبار شده‌اند تا درباره آنها تعیین تکلیف شود.

 

جواب نگیریم، استیضاح سه وزیر را در دستور کار قرار می‌دهم

 

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس دهم ادامه داد: در راستای تعیین تکلیف ذرت‌های آلوده، فشار زیادی به سه وزیر بهداشت، اقتصاد و دارایی، و صمت آورده‌ام و سه وزیر را مورد سوال قرار داده‌ام تا در کمیسیون اصل ۹۰ برای پاسخگویی حاضر شوند. بنابراین اگر در آینده نزدیک درباره ذرت‌های آلوده جواب نگیریم، استیضاح سه وزیر را در دستور کار قرار می‌دهم.

 

خجسته عنوان کرد: مدت زیادی است که از وزرای بهداشت، اقتصاد و صمت خواسته‌ام برای پاسخگویی به کمیسیون اصل ۹۰ بیایند. قرار است در اولین فرصت این جلسه تشکیل شود و برای نمایندگان و اعضای کمیسیون توضیح دهند که چرا به‌دروغ گفته‌اند ذرت آلوده وارد کشور نشده است در حالی که در انبارهای بندر امام تلنبار شده‌اند.

 

تکذیب وزرای بهداشت، اقتصاد و صمت در خصوص ذرت‌های آلوده کار خوبی نبود

 

این نماینده دور دهم مجلس اظهار کرد: قصد نداشتم فضای کشور را با اعلام این خبر ملتهب کنم، ولی این تکذیب‌ها از سوی وزرای مربوطه کار خوبی نبود. نمی‌خواهم در این شرایط ماجرا را رسانه‌ای کنم که چه اتفاقات بدی در این باره افتاده است ولی وزرای بهداشت، اقتصاد و صمت نباید این موضوع را تکذیب می‌کردند. این تکذیب کار درستی نبود.

 

با مردم روراست باشیم و به آنها دروغ نگوییم

 

او تاکید کرد: باید با مردم روراست باشیم و به آنها دروغ نگوییم. تکذیب و انکار این خبر کار درستی نیست. در برخی استان‌ها به ما خبرهایی درباره وجود ذرت‌های آلوده رسیده است و در حال بررسی این خبرها هستیم که تا چه حد صحت دارند.

 

به من تذکراتی داده شد و گفتم به دلیل حفظ منافع و مصالح نظام سکوت می‌کنم

 

خجسته در همین راستا ادامه داد: در این باره به من تذکراتی داده شد و گفتم به دلیل حفظ منافع و مصالح نظام سکوت می‌کنم، ولی این سکوت به این معنا نیست که پیگیر این موضوع نباشم و آن را کنار بگذارم.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس دهم با طرح موضوعی دیگر اظهار کرد: سوال بعدی من این است که چرا وزرا و دولت محترم با وجود دستور مستقیم رئیس‌جمهوری برای تعیین تکلیف پرونده ذرت‌های آلوده، و گذشت نزدیک به چهار سال از این ماجرا، هنوز تکلیف را روشن نکرده‌اند.

 

سم موجود در ذرت‌های آلوده بر جسم و روح انسان اثر مخرب می‌گذارد

 

خجسته با تاکید بر اینکه سم موجود در ذرت‌های آلوده بر جسم و روح انسان اثر مخرب می‌گذارد و برای نسل آینده مضر است توضیح داد: ذرت‌های آلوده با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد و این اقدامات بازی با جان مردم است. هرچند این ذرت‌ها از مبدأ آلوده بوده‌اند و ۳۵ میلیون دلار بابت آنها هزینه شده، اما هنوز این پرونده بررسی و تعیین تکلیف نشده است.

 

نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: پس از ورود ذرت‌های آلوده به کشور جلوی آن را گرفتیم و سازمان استاندارد نیز همکاری خوبی با ما صورت داد. این سازمان اعلام کرد ۲ هزار بار این ذرت‌ها را تاکنون تست کرده و هر بار میزان آلودگی ذرت‌ها تشدید شده است.

 

در بنادر از افراد و مخبرهایی که داریم استفاده می‌کنیم تا به کمیسیون و فراکسیون اطلاعات بدهند

 

خجسته ادامه داد: پرونده مواد غذایی آلوده، ذرت آلوده و ۷۰ هزار تن برنج آلوده را بررسی کرده‌ایم که در حال تعیین تکلیف است.

 

نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس عنوان کرد: با حرکت‌هایی که کمیسیون اصل ۹۰ و فراکسیون مبارزه با مفاسد مجلس ترتیب داد، در بنادر و گمرکات مواد غذایی آلوده به حداقل رسیده است. دائم در حال بررسی و مراقبت هستیم و در بنادر از افراد و مخبرهایی که داریم استفاده می‌کنیم تا به کمیسیون و فراکسیون اطلاعات دقیقی بدهند.

 

پرونده کیک‌های آلوده هم به فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس ارجاع شده است

 

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس دهم در پایان درباره آخرین اخبار از پرونده کیک‌های آلوده گفت: پرونده کیک‌های آلوده هم به فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس ارجاع شده است و کارشناسان در حال بررسی هستند. بنابراین پس از مطالعه دقیق، نتیجه و گزارش بررسی را به من ارائه می‌دهند که در اختیار رسانه‌ها قرار خواهم داد/اعتماد آنلاین

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.