چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20825 تعداد نوشته های امروز : 6×

آخرین خبرها

پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند

تب و تاب قیمت و سرعت راز بقای شرکت‌های اینترنتی در گود نفسگیر رقابت / نارضایتی شهروندان کرمانشاهی از زیرساخت‌های ضعیف ارتباطی
16 آبان 1396 - 10:13
شناسه : 1647
0
طلوع گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

زیرساخت‌های ضعیف ارتباطی و کُندی سرعت اینترنت در کرمانشاه، گلایه‌های شهروندان را به دنبال داشته است.

پ
پ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طلوع، استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی امری اجتناب ناپذیر در جوامع امروزی است و با پیشرفت روزافزون بسترهای ارتباطی، تقاضا برای فناوری و تکنولوژی‌های بروز و پیشرفته، بیشتر می‌شود.

در سال‌های نه چندان دور، تلفن ثابت در حوزه ارتباطات بیشترین نقش و استفاده را داشت اما با تغییر تکنولوژی و ذائقه مردم در بحث ارتباطات، رفته رفته تلفن همراه به سبب مزایایی که داشت جایگزین تلفن ثابت شد.

اما به جرأت می‌توان گفت استفاده از بستر اینترنت در دنیای امروز، جزو ضروریات زندگی است و حتی در دورافتاده‌ترین روستاها تقاضا برای استفاده از اینترنت و خدمات مجازی به طور چشمگیری افزایش یافته است.

در استان کرمانشاه اما نارضایتی‌هایی در بحث خدمات ارتباطات و به ویژه اینترنت وجود دارد، با توجه به سیاست‌های دولت در رقابتی کردن فضای موجود، در حوزه اینترنت رقبای متفاوت و متعددی با هم رقابت می‌کنند و شرکت مخابرات نیز یکی از تامین کنندگان این خدمت است.

بعضاً کیفیت پایین زیرساخت‌های ارتباطی در محلات شهر کرمانشاه و نیز اقصا نقاط استان، نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته و انتظار مردم از دستگاه‌های مسئول، ارتقاء کیفیت زیرساخت‌های مخابرات و به ویژه اینترنت است.

یکی از شهروندان کرمانشاهی به خبرنگار طلوع می‌گوید: ما در مجتمع آپارتمانی زندگی می‌کنیم و متاسفانه سرعت اینترنت بسیار ضعیف است، اینترنت موبایل نیز ضعیف است.

این شهروند بیان می‌کند: اینترنت ما غیرقابل استفاده است و وقتی برای این مشکل مراجعه می‌کنیم می‌گویند چون از شرکت‌های خصوصی گرفتید به ما ربطی ندارد.

یکی دیگر از شهروندان کرمانشاهی می‌گوید: مخابرات خودش وارد بازار رقابت شده و رسالت اصلی‌اش را فراموش کرده است، خدماتی که ارائه می‌دهد سرعت واقعی نیست و ترافیکی که ارائه می‌دهد به قیمت شرکتهای خصوصی است، در حالیکه سرعت اینترنت شرکتهای خصوصی چند برابر  مخابرات است از طرفی قرار بود قیمت و تعرفه اینترنت ارزان‌تر بشود نه گران‌تر.

شهروندان نسبت به خدمات اینترنتی مخابرات استان گلایه مند هستند و می‌گویند: وقتی سوال می‌کنیم که چرا سرعت اینترنتی کاربران از مخابرات اینقدر پایین است مخابرات این پاسخ را    می‌دهد که سرویس ADSL شما با چند نفر شِیرشده است

مسیب قبادیان مدیر عامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در این راستا با ارائه توضیحاتی می‌گوید: شرکت مخابرات با قدمت بیش از ۷۰ سال در حوزه ارتباطات کشور در همه منازل به وسعت جغرافیای جهان حضور دارد، این شرکت در حوزه ارتباطات کشور در بحث تلفن ثابت، همراه و اینترنت یا خدمات دیتا فعالیت گسترده‌ای دارد و بسترهای ارتباطی فعالین این بخش را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات در استان‌ها وظیفه تامین زیرساخت‌های داخل استان و تامین خدمات مبتنی بر زیرساخت‌ها را بر عهده دارد، گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت نیز به موازات آن خدمات ارتباطی اوپراتورها را در بین استان‌ها تامین می‌کند.

این مسئول گفت: تلفن ثابت به دلیل هزینه‌های کمتر و اینکه مخاطب مکان مشخص دارد یک مزیت محسوب می‌شود.

 ۷۵ هزار مشترک در استان کرمانشاه اینترنت ADSL دارند

وی از وجود یک میلیون و ۷۸۰ هزار مشترک تلفن همراه در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: از این تعداد قریب به ۳۳۵ هزار مشترک دائمی همراه اول هستند و مابقی نیز مشترکین اعتباری همراه اول می‌باشند.

قبادیان با اشاره به وجود ۵۸۹ هزار تلفن ثابت فعال در استان کرمانشاه گفت: وسعت و حضور مخابرات در نقاط مختلف زیاد است اما در استان کرمانشاه حدود ۷۵ هزار مشترک دارای اینترنت ADSL هستند که از سایر شرکت‌های تامین کننده خدمت می‌گیرند و به همین میزان نیز مشترکین مخابرات داریم.

وی افزود: در حوزه ثابت علاوه بر شرکت مخابرات، ارائه دهندگان خدمت، از نظر داشتن پروانه، ۲۵ شرکت دیگر در این حوزه پروانه فعالیت دارند و در استان نیمی از این تعداد فعال هستند.

قبادیان در ادامه گفت: در برهه‌ای، از سوی سازمان مقررات تکلیف این بود که هر سرویسی که تعریف می‌شد به صورت یک به هشت یا یک به چهار شِیر می‌شد و بیش از یک سال است که این محدودیت برداشته شده و به خاطر زیرساخت‌های مناسب این محدودیت وجود ندارد.

وی بیان کرد: طی یکی دو ماه اخیر سیستمی در استان راه‌اندازی شده است، متوسط پهنای باندی که به ازاء هر مشترک ADSL در اختیار مشترکین خود قرار می‌دهیم، پهنای باندی در حدود ۱۰MB بر ثانیه است در صورتیکه سرویسی که مشترک خریداری کرده به طور متوسط ۴ بیت است، و ما دو و نیم برابر پهنای باند اضافه بر خرید نسبت به آنچه مشترک خریداری کرده را در اختیار وی می‌گذاریم.

قبادیان اظهار داشت: یکی از مشکلات در مناطق شهری این است که تراکم‌هایی که صادر می‌شود نقشه مشخصی نداریم مثلا ساختمانی دو طبقه یکباره ده طبقه می‌شود و مجبور هستیم با سیستم‌های PCM یک سیم را برای حداقل چهار مشترک اجرا کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام شرکت مخابرات استان گفت: طی یک سال گذشته دو پروژه را آغاز کردیم، در پروژه اف تی تی سی که فیبر نوری جایگزین کابل مسی می‌شود و آن محدودیت‌ها برداشته می‌شود و در نقاطی که مشکل کابل‌های مرکزی وجود دارد، مرتفع می‌شود.

قبادیان اضافه کرد: طی یک سال اخیر بیش از ۵۰ کافوی نوری را در سطح شهر کرمانشاه نصب کردیم و محدودیت‌ها تا حدود زیادی برداشته شده است. در مجتمع‌های مسکونی پروژه اف تی تی اچ را از آبان سال گذشته شروع کردیم تا پهنای باند بسیار بالایی را به مشترکین بدهیم و در این راستا ۲۰ هزار ظرفیت ایجاد کردیم که اکنون در حال واگذاری آن هستیم.

وی با بیان اینکه طرح اف تی تی سی در همه مناطق شهر حسب نیاز مردم انجام می‌شود، گفت: برای اف تی تی اچ باید تعداد مشترکین به اندازه‌ای باشد که هزینه‌ها را تامین کنیم.

قبادیان در خصوص نارضایتی شهروندان نسبت به پیامک‌های تبلیغاتی تلفن‌های همراه نیز گفت: ما هم از این وضعیت راضی نیستیم اما با توجه به مجموعه اقدامات انجام شده طی سال‌های اخیر، بخش عمده‌ای از مشکل برطرف و ساماندهی خوبی به عمل آمده است، میزان شکایات کاهش یافته است اما می‌پذیریم که همچنان اشکالاتی وجود دارد.

وی افزود: مقام محترم وزارت هم در برنامه هایش به همه اوپراتورها تاکید کرده است که موضوع پیامک‌های تبلیغاتی حل و فصل شود؛ و امیدواریم این مشکل که سبب رنجش خاطر شهروندان شده، برطرف شود.

تا پایان امسال پوشش نسل سه تلفن همراه در کرمانشاه صد در صد می‌شود

قبادیان توضیح داد: در حال حاضر غیر از مراجعه حضوری برای قطع ارتباط محتوا و یا شیوه‌های فعلی موجود، راه حل دیگری نیست، یک راه حل، قطع پیامکها از طریق از طریق سامانه #۸۰۰* است اما اگر پیامک‌ها همچنان ادامه داشت شهروندان، حتما به اداره امور مشترکین تلفن همراه مراجعه حضوری داشته باشند تا همکاران ما بر اساس تقاضای مشترک نسبت به قطع پیامک‌ها اقدام کنند.

وی همچنین بیان کرد: در سطح شهر کرمانشاه پوشش نسل دو سه و چهار را داریم و تا آخر سال پوشش نسل سه تلفن همراه را صد در صد خواهیم کرد.

وی سامانه ۱۹۵ را پل ارتباطی برای دریافت شکایات مختلف از مخابرات و سایر شرکتها دانست و گفت: سازمان تنظیم مقررات نیز پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی در خصوص اعتراض شهروندان نسبت به تعرفه بالای اینترنت مخابرات گفت: در بحث قیمت، مسئولیت تعرفه گذاری و نظارت آن با سازمان تنظیم است و بر خلاف آن نمی‌توانیم عمل کنیم و حتی سازمان تنظیم به ما اجازه نمی‌دهد از کف قیمت کمتر لحاظ کنیم اما باید گفت: قیمت اینترنت مخابرات از رُقبا کمتر است.

قبادیان از مشترکین اینترنت مخابرات خواست کُندی سرعت را به ۲۰۲۰ اطلاع دهند تا عوامل پشتیبانی اقدام کنند.

وی در پاسخ به اینکه که آیا برای خطوط تلفن یا همراه که استفاده نمی‌شود، باید هزینه‌ای پرداخت شود، گفت: به خطوط فاقد کارکرد حداقل آبونمانی تعلق می‌گیرد برای خطوط تلفن ثابت برای مشترکین شهری ۳۰۰ دقیقه در ماه مکالمه شهری حساب می‌شود و متوسط هزینه آبونمان ثابت در ماه ۲۱۰۵ تومان و در همراه نیز ۲۲۰۰ تومان می‌باشد.

قبادیان به اجرای طرح ریجستری نیز اجرا کرد و گفت: این طرح برای جلوگیری از ورود تلفن همراه قاچاق و اجناس تقلبی است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.