پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20825 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند

موضوع کرونا در استان کرمانشاه جدی نیست! ضرورتی ندارد که مدارس را تعطیل کنیم
03 اسفند 1398 - 21:51
شناسه : 176960
0
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه نباید در روند زندگی مردم اخلال ایجاد کرد، افزود: با توجه به اینکه موضوع کرونا در استان کرمانشاه جدی نیست ضرورتی ندارد که مدارس را تعطیل کنیم. طلوع‌‌کرمانشاه :

دکتر «محمودرضا مرادی» روز شنبه در نشست شورای پدافندغیرعامل که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، اظهارداشت: تاکنون از ۷۵۰ بیمار دارای علایم کرونا آزمایش به عمل آمده که هیچ‌کدام مبتلا به کرونا ویروس نبودند؛ پنج فرد مشکوک نیز اکنون بستری هستند که منتشر جواب آزمایش های آنان هستیم/وی اعلام کرد: در تمام شهرستان ها نیز ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های خصوصی، دولتی و غیردانشگاهی برای پذیرش احتمالی افراد مبتلا به ویروس کرونا خالی شود/رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه نباید در روند زندگی مردم اخلال ایجاد کرد، افزود: با توجه به اینکه موضوع کرونا در استان کرمانشاه جدی نیست ضرورتی ندارد که مدارس را تعطیل کنیم.

پ
پ

دکتر «محمودرضا مرادی» روز شنبه در نشست شورای پدافندغیرعامل که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، اظهارداشت: تاکنون از ۷۵۰ بیمار دارای علایم کرونا آزمایش به عمل آمده که هیچ‌کدام مبتلا به کرونا ویروس نبودند؛ پنج فرد مشکوک نیز اکنون بستری هستند که منتشر جواب آزمایش های آنان هستیم.

وی افزود: بیمارستان سوانح و ‌سوختگی گلستان در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) شهر کرمانشاه به طور کامل تخلیه شده و ‌آماده خدمت به بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: ۱۲ تخت آی سی یو، ۵۰ تخت بستری، سه اتاق عمل، مستقل بودن از بیمارستان امام رضا (ع) و در دسترس بودن گروه های مختلف تخصصی پزشکی از جمله مزیت های این بیمارستان است.

مرادی افزود: علاوه بر این در صورت پرشدن ظرفیت این بیمارستان برای استفاده از ظرفیت های بیمارستان حضرت ابوالفضل نیروی انتظامی و بیمارستان سینا دانشگاه آزاد نیز استفاده خواهیم کرد.

وی اعلام کرد: در تمام شهرستان ها نیز ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های خصوصی، دولتی و غیردانشگاهی برای پذیرش احتمالی افراد مبتلا به ویروس کرونا خالی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه یک میلیارد تومان تجهیزات حفاظتی برای پرسنل دانشگاه علوم پزشکی خریداری شده است، گفت: این تجهیزات در روزهای آینده بین پرسنل توزیع خواهد شد.

اقدامات پیشگیرانه در استان انجام شده است

به گزارش ایرنا،مرادی با بیان اینکه احتمال ورود بیماری به کرمانشاه وجود دارد، گفت: کرمانشاه جز نخستین استان هایی بود که پس از شیوع بیمار کرونا در کشور چین اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از بروز بیماری را انجام داد.

وی توضیح داد: اقدامات آموزشی و بهداشتی مقابله‌ای را از ابتدای بهمن آغاز کردیم و از طریق فضای مجازی به بیش از ۵۴۰ هزار نفر و از طریق ارسال پیامک به ۲۰۰ هزار مخاطب اطلاع رسانی لازم را انجام دادیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه نباید در روند زندگی مردم اخلال ایجاد کرد، افزود: با توجه به اینکه موضوع کرونا در استان کرمانشاه جدی نیست ضرورتی ندارد که مدارس را تعطیل کنیم.

از سفرهای غیرضروری اجتناب کنید

وی در بخش دیگری از صحبت های خود از مردم کرمانشاه خواست که از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه استفاده از ماسک برای عموم مردم ضروری نیست، گفت: فقط افرادی که مبتلا به بیماری کرونا شده اند و یا کادر درمانی و افرادی که مرتبط با بیمار هستند باید از ماسک استفاده کنند.

مرادی بهترین راه مقابله با کرونا را شست و شوی مکرر دست‌ها پس از تماس با سطوح مختلف دانست و گفت: این ویروس تا چند روز روی سطوح زنده می‌ماند و امکان انتقال آن از طریق دست بسیار بیشتر از هوا است.

وی همچنین از مدیران استان خواست که امکان عمومی و اتوبوس های مسافربری درون و برون شهری ضدعفونی شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ضدعفونی کردن اتوبوس‌های درون و بین شهری نیز به صورت هر ۲۴ ساعت یکبار مفید به نظر می‌رسد.

بهزیستی کرمانشاه مددجوی جدید نمی پذیرد

در ادامه این نشست مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اعلام کرد: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مراکز بهزیستی از پذیرش مددجویان جدید اجتناب می کنیم.

فاطمه رضوان مدنی اظهارداشت: این روند تا زمانی که وزارت بهداشت و درمان پزشکی برطرف شدن خطر ویروس کرونا را اعلام نکند ادامه خواهد داشت.

وی همچنین درخواست متوقف شدن جمع آوری معتادان متجاهر را نیز مطرح کرد و گفت: در صورتی که این افراد در یک مکان جمع آوری شوند احتمال شیوع بیماری کرونا در میان آنها بالا می رود.

این درخواست مدیرکل بهزیستی با مخالفت مقامات دانشگاه علوم پزشکی روبه رو شد.

«ابراهیم شکیبا» رییس مرکز بهداشت استان در این رابطه توضیح داد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده باید هرچه زودتر برای جمع آوری معتادان متجاهر و کارتون خواب ها اقدام کرد.

آموزش در روستاهای دورافتاده انجام شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست بر ضرورت ارایه آموزش های لازم به مردم تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی آموزش های لازم را در مناطق دورافتاده روستایی نیز ارایه دهد.

«محمد ابراهیم الهی تبار» توضیح داد: آموزش ها در مناطق سفر مرزی و در بین مرز نشینان نیز ارایه شود تا این افراد نیز اقدامات مراقبتی را انجام دهند.

در ادامه این نشست نمایندگان سپاه و ارتش از آمادگی این ارگان های نظامی به منظور تامین بیمارستان های صحرایی مورد نیاز و تخلیه ظرفیت های بیمارستانی خبر دادند.

ویروس کرونا از دی ماه گذشته تاکنون بیش از ۲ هزار قربانی گرفته است. تقریبا تمامی جانباختگان از چین، ‌کشوری که ویروس از آنجا شیوع پیدا کرد، هستند. چهار نفر نیز در ایران بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌ اند. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.

براساس آمار وزارت بهداشت،  تاکنون از ۲۸۵ فرد مشکوک تست گرفته شده و فقط نتیجه ۱۸ بیمار مثبت بوده است.

همچنین علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (جمعه) در توییتی تصریح کرد: ویروس کرونا تاکنون ۱۸ مورد قطعی مبتلا در ایران داشته که چهار نفر آنها جان خود را از دست داده‌اند.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمن می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.

از همین بیماری‌های تنفسی در جامعه ما وجود دارد و آنفلوآنزا مثال واضح آن است؛ ویروس‌هایی مثل RSV یا بیماری‌های باکتریایی که همچون کرونا قابلیت انتقال از طریق هوا را دارد، مدت‌هاست که در ایران کنترل می‌شود؛ بنابراین نباید با ترس و وحشت نسبت به کرونا نگاه شود

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.