پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان «گلستان» کرمانشاه/همه گروهای سنی در معرض خطر کرونا هستند
06 اسفند 1398 - 15:27
شناسه : 178335
0
رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه گفت: بیمارستان سوانح و سوختگی «گلستان» کرمانشاه به صورت موقت برای پذیرش بیماران کرونا ویروس در استان تغییر کاربری داده است. طلوع‌‌کرمانشاه :

پروفسور سیاوش وزیری، متخصص بیماری‌های عفونی و رئیس بیمارستان گلستان در خصوص چگونگی پذیرش بیمار در این مرکز درمانی، اظهار داشت: زمانی که بیماری در استان با انجام یک سری اقدامات توسط پزشک مشکوک به بیماری کرونا ویروس تشخیص داده شود، در بیمارستان گلستان بستری می‌شود/وی درخصوص علت انتخاب این بیمارستان به عنوان بیمارستان معین در پذیرش بیماران کرونا ویروس در استان کرمانشاه، گفت: بیمارستان گلستان که نام آن بیمارستان سوانح و سوختگی است برای اقدامات مربوط به سوختگی پیش‌بینی شده بود و تقریبا ۲ ماه هم بود که بیماران سوختگی استان کرمانشاه را پذیرش می‌کرد و کارهای درمانی بیماران سوختگی در این بیمارستان انجام می‌شد/رئیس بیمارستان گلستان گفت: همه گروهای سنی در معرض خطر هستند به این معنی نیست کودکان مبتلا نمی‌شوند احتمال ابتلای کودکان نیز وجود دارد، اما مرگ و میر و عوارض شدید در سن کم‌تر از ۴۰ سال کمتر است، لذا نگرانی ما در کار پزشکی معمولا در سنین بالای ۴۰ سال و افرادی دارای بیماری زمینه‌ای است.

پ
پ

بیماری کووید ۱۹ معروف به کرونا ویروس مدتی است از یک منشا مرموز و پنهانی در چین گسترش یافته و به ۳۵ کشور جهان نفوذ کرده است بعضی کارشناسان معتقد هستند این بیماری از آنفولانزا خطرناک‌تر نیست، ولی تلفاتی که به بار آورده نشان می‌دهد که شیوع آن سریع و گسترده است.

این بیماری و واگیری آن خطرناک بوده و جامعه باید آن را جدی بگیرد؛ کرونا ویروس تا این لحظه درمان قطعی نداشته است، ولی با رعایت بهداشت قابل پیشگیری است.

بیماری کرونا ویروس نیاز به مدیریت پیشگیری گسترده دارد، در این راستا وزارت بهداشت و علوم پزشکی با تمام توان در صدد این کار است و هر استان بیمارستان‌هایی را به عنوان بیمارستان معین مختص این بیماران به وزارتخانه معرفی کرده است.

بیمارستان تازه تاسیس «گلستان» در کرمانشاه به عنوان بیمارستان معین در استان بیماران مشکوک به کرونا ویروس را پذیرش و با بستری از آن‌ها تست ملکولی مخصوص این بیماری گرفته و به تهران ارسال می‌کند، البته هر مورد مشکوک به کرونا الزاما تست مثبتی نخواهد داشت.

پروفسور سیاوش وزیری، متخصص بیماری‌های عفونی و رئیس بیمارستان گلستان در خصوص چگونگی پذیرش بیمار در این مرکز درمانی، اظهار داشت: زمانی که بیماری در استان با انجام یک سری اقدامات توسط پزشک مشکوک به بیماری کرونا ویروس تشخیص داده شود، در بیمارستان گلستان بستری می‌شود.

وی درخصوص علت انتخاب این بیمارستان به عنوان بیمارستان معین در پذیرش بیماران کرونا ویروس در استان کرمانشاه، گفت: بیمارستان گلستان که نام آن بیمارستان سوانح و سوختگی است برای اقدامات مربوط به سوختگی پیش‌بینی شده بود و تقریبا ۲ ماه هم بود که بیماران سوختگی استان کرمانشاه را پذیرش می‌کرد و کارهای درمانی بیماران سوختگی در این بیمارستان انجام می‌شد.

وزیری افزود: زمانی که موارد اثبات شده کرونا در ایران گزارش شد در تمام استان‌ها این هماهنگی انجام شد که حداقل یک بیمارستان به شکل ویژه برای پذیرش بیماران کرونا ویروس تغییر کاربری موقت پیدا کند، بنابراین این بیمارستان همچنان در اهداف بلند مدت خود بیمارستان سوانح و سوختگی استان کرمانشاه خواهد بود نه بیمارستان کرونا ویروس! این تغییر کاربری موقت است.

رئیس بیمارستان گلستان در جواب سئوال چرایی انتخاب این بیمارستان، اظهار داشت: دلیل واضحی داشت تعداد بیمارانی که در این بیمارستان حضور داشتند در زمانی که تصمیم به تغییر کاربردی شد، تنها هفت مورد بود که نقل و انتقال آن‌ها سریعا انجام شد و از سویی دیگر سایر بیمارستان‌ها شرایط پذیرش بیماران کرونا ویروس را نداشتند.

وی اضافه کرد: اتاق‌های بیمارستان گلستان کاملا به شکل خصوصی طراحی شده و پرسنل کمتر در خطر هستند، لذا در یک جلسه تصمیم تغییر کاربری موقت این بیمارستان برای پذیرش بیماران گرفته شد که ان‌شاءالله طی یکی دو ماه آینده با فروکش طغیان این بیماری، کاربری بیمارستان گلستان به شکل اولیه برمی‌گردد.

وزیری از ممنوعیت پذیرش همراه و عیادت کننده در بیمارستان خبر داد و گفت: افراد حال بیماران را از طریق تلفن جویا باشند، این عمل تنها در راستای جلوگیری از شیوع و همه‌گیر شدن این بیماری است.

کرونا ویروس فعلا درمان قطعی ندارد

وی در ادامه در خصوص واکسن و درمان بیماری کرونا ویروس جدید، اضافه کرد: سه کشور در حال مراحل تولید واکسن هستند، این واکسن برای اینکه به دسترس عموم برسد و قابل استفاده باشد حداقل تا یک سال دیگر زمان می‌برد.

وزیری تصریح کرد: در درمان هم از داروهای معتددی استفاده می‌شود یک دسته از آن داروهای هستند که در درمان اچ.ای.وی استفاده می‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این سئوال که آیا این داروها اثر قطعی دارند؟، گفت: خیر، این داروها به صورت یک مجموعه استفاده می‌شوند و در برخی موارد موثر هستند، ولی دارو تخصصی این تیپ کرونا ویروس نیست.

وی در خصوص نیاز به بستری همه بیماران مبتلا به کرونا ویروس، تصریح کرد: عفونت‌های کرونا ویروس از جمله عفونت‌های ویروسی شناخته شده نوع بشر هستند که تقریبا ۷۰ سال است در زندگی انسان حضورشان به اثبات رسیده است.

وزیری ادامه داد: هر ساله در زمان طغیان بیماری‌های تنفسی موارد زیادی از مبتلایان به کرونا ویروس را هم داریم، البته کرونا ویروس‌های که چند دهه قبل در زندگی انسان بودند و علائمی شبیه به سرما خوردگی داشته و بیماری خفیفی بوده است.

وی افزود: اما، در سال ۲۰۰۲ اولین طغیان نوعی از کرونا جهش یافته به‌نام سارس که ایجاد مرگ و میر کرد گزارش شد بیماری که با نوعی از گربه چینی و خفاش در ارتباط بود که در سال ۲۰۱۲ فرمی دیگر از کرونا ویروس طغیان کرد که به آن مرس می‌گفتند، بیماری مشترک بین انسان و شتر و اواخر سال ۲۰۱۹ فرم دیگری از کرونا ویروس جهش یافته وارد زندگی انسان شد که به آن کووید ۱۹ گفته شد.

همه گروهای سنی در معرض خطر کرونا هستند

رئیس بیمارستان گلستان گفت: همه گروهای سنی در معرض خطر هستند به این معنی نیست کودکان مبتلا نمی‌شوند احتمال ابتلای کودکان نیز وجود دارد، اما مرگ و میر و عوارض شدید در سن کم‌تر از ۴۰ سال کمتر است، لذا  نگرانی ما در کار پزشکی معمولا در سنین بالای ۴۰ سال و افرادی دارای بیماری زمینه‌ای است.

وی تصریح کرد: در این چرخه همه‌گیری احتمال ابتلا اطفال وجود دارد، اما به صورت یک بیماری ویروسی شبیه به سرماخوردگی، بیماری تنفسی حاد کوتاه مدت با عوارض کم و مرگ و میر پایین خود را نشان می‌دهد.

وزیری متذکر شد: حداکثر مرگ و میر کووید ۱۹  که تا به امروز در چین گزارش شده به ۲ مورد مرگ در هزار نفر مبتلا در سنین زیر ۴۰ سال بوده، بنابراین نگرانی در کودکان به لحاظ مرگ و میر کم است، ولی با این وجود می‌تواند دیگران را مبتلا کنند.

کیت‌های آزمایشگاهی کرونا وارد کرمانشاه شد

وی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در راستای آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی در شهر کرمانشاه به عنوان مرجع بررسی موارد مشکوک به ویروس کرونا در غرب و شمال غرب کشور، گفت: این کیت‌ها دارای حساسیت و ویژگی استاندارد شده‌ایی باید باشند، خوشبختانه به دست مسؤولان استان رسیده و بعد از اینکه این کیت‌ برای دستگاه‌ها تشخیصی مناسب‌سازی شود این منطقه به صورت حرفه‌ای در حوزه غرب و شمال غرب کشور به عنوان کانون اصلی تشخیصی شناخته خواهد شد، طبیعتا این آزمایشگاه چرخه تشخیص را تسریع و پزشکان خیلی سریع می‌توانند نسبت به درمان اقدام کنند.

کرونا با گرم شدن هوا از بین نمی‌رود

وزیری در ادامه، گفت: کرونا ویروس با گرم شدن هوا از بین نمی‌رود به لحاظ اینکه به واسطه گرم شدن هوا در و پنجره باز و تهویه بهتر انجام می‌شود، امکان شیوع و سرایت آن کم‌تر می‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی در پایان، گفت: مواجعه دقیق و علمی با طغیان یا همه‌گیری عفونت ناشی از کرونا ویروس امری غیرقابل اجتناب است، ولی از مردم درخواست دارم درگیر شایعات نشوند کانال رسمی اطلاع‌رسانی برای آمار قطعی و تایید شده موارد مثبت با بررسی‌های ملکولی، روابط عمومی وزارت بهداشت و وزیر بهداشت است/فارس

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.