جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

گرمخانه‎های کشور؛ پُر از آواره‎های کرمانشاهی/ بلای بیکاری چه بر سر مردم مظلوم کرمانشاه آورده؛ آقایان؟
13 بهمن 1397 - 12:40
شناسه : 17885
2
طیبه سیاوشی: بیش از 50 درصد افراد حاضر در گرمخانه‌ها اهل کرمانشاه هستند طلوع‌‌کرمانشاه :

به گزارش طلوع کرمانشاه، نایب رئیس فراکسیون پیشگیری از جرائم آسیب پذیر مجلس با اشاره به بازدید از گرمخانه‌های تهران گفته است که با توجه به وجود ۱۵ هزار کارتن‌ خواب در سطح شهر تهران و سرمای هوا این بازدید صورت گرفته که بررسی‌ها نشان داد؛ بیش از۵۰ درصد افراد ساکن در گرمخانه‌ها اهل کرمانشاه بودند و این نشان می‌‎دهد که نسبت مستقیمی بین بیکاری، مهاجرت، حاشیه نشینی و کارتن خوابی وجود دارد و عواملی مانند بلایای طبیعی به چه میزان می‌تواند در تشدید این عوامل تأثیرگذار باشد. همچنین افرادی با تحصیلات عالی نیز در این گرمخانه‌ها حضور داشتند. بخش مهمی از افراد در گرمخانه‌های بازدید شده نیز برای کار به تهران آمدند که ناچارند شب‌های سرد زمستان را در گرمخانه‌های تهران بگذارنند و روزها به کارگری در ساختمان‌ها و یا بارکشی در بازار بروند. بر این اساس مسئولیت وضعیت سخت و اسف بار آواره های کرمانشاهی در تهران و شهرستان ها بر دوش کدامین مسئولِ کشور است که بیکاری و فقر چون موریانه به جانِ زندگی مردم افتاده است؟

پ
پ

طلوع کرمانشاه: طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی با اشاره به بازدید خود و محمدجواد فتحی رئیس و نایب رئیس  فراکسیون پیشگیری از جرائم آسیب پذیر مجلس از گرم‌خانه‌های تهران، عنوان کرد: این بازدید به منظور ارزیابی امکانات شهرداری تهران در زمینه اسکان دادن کارتن خواب‌ها صورت گرفت و از دو گرمخانه خاوران و هرندی بازدید به عمل آورد.

 

 
 

گرمخانه

 

وجود ۱۵ هزار کارتن خواب در تهران

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه تهران حدود ۱۵ هزار کارتن خواب دارد که در فصل سرما باید فکری برای اسکان شبانه آن‌ها داشت، اظهار کرد: حُسن بزرگی که گرمخانه‌های تهران دارد، ارائه صرفاً خدمات بهداشتی و حمایتی است و اگر نیاز به سرویس‌های مددکاری و حمایتی داشته باشند، این سرویس نیز به آن‌ها ارائه می‌شود.

پلیس اجازه ورود به گرمخانه‌های تهران را ندارد

وی ادامه داد: فرد کاملا در این محیط احساس امنیت می‌کند چرا که اجازه ورود پلیس به چنین محیط‌های داده نمی‌شود که البته این تدبیر با نظر خود معاونت اجتماعی نیروی انتظامی اتخاذ شده و حتی بسیاری از خدمات مددکاری نیز از سوی نهادهای مختلف نیروی انتظامی ارائه می‌شود و به همین دلیل افرادی که دچار اعتیاد بودند به هیچ عنوان ترسی از حضور در این گرمخانه‌ها نداشتند.

 

 

گرمخانه

 

بیش از ۵۰ درصد افراد حاضر در گرمخانه‌ها اهل کرمانشاه هستند

سیاوشی اضافه کرد: بررسی‌ها نشان داد که بیش از۵۰ درصد افراد ساکن در گرمخانه‌ها اهل کرمانشاه بودند و این نشان می‌‎دهد که نسبت مستقیمی بین بیکاری، مهاجرت، حاشیه نشینی و کارتن خوابی وجود دارد و عواملی مانند بلایای طبیعی به چه میزان می‌تواند در تشدید این عوامل تأثیرگذار باشد.

وجود افرادی با تحصیلات عالی در گرمخانه‌های تهران

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: همچنین سطح تحصیلات در میان این افراد به طور طبیعی سطح تحصیلات بالایی نبود اما در عین حال به شهادت نیروهای امور اجتماعی افرادی با تحصیلات عالی نیز در این گرمخانه‌ها حضور داشتند.

وی ادامه داد: بخش مهمی از افراد در گرمخانه‌های بازدید شده نیز برای کار به تهران آمدند که ناچارند شب‌های سرد زمستان را در گرمخانه‌های تهران بگذارنند و روزها به کارگری در ساختمان‌ها و یا بارکشی در بازار بروند.

 

 

گرمخانه

 

تمام گرمخانه‌ها به پیمانکار واگذار شده است

نایب رئیس  فراکسیون پیشگیری از جرائم آسیب پذیر مجلس افزود: البته شهرداری زیر نظر وزارت بهداشت و درمان گرمخانه‌های تهران را به پیمانکاری واگذار کرده و تمامی نیروهای درمانی و خدماتی گرمخانه را پیمانکار فعال در گرمخانه به کار می‎گیرد.

سیاوشی با بیان اینکه گرمخانه خاوران مختص آقایان با ظرفیتی یک هزار و ۶۰۰ نفری بود، گفت: وضعیت این گرمخانه در ساعات پایانی شب به طور کامل تکمیل بود و این گرمخانه حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت در این منطقه را دارد.

وی ادامه داد: گرمخانه هرندی نیز مختص بانوان  است که تقریبا حدود ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد و وضعیت در گرمخانه بانوان کمی متفاوت تر است به این نحو که جمعیت کمتری از خانم‌ها دچار اعتیاد هستند و بیشتر با مشکلات دیگری از جمله با دوری یا نبود خانه و خانواده مواجه هستند.

 

 

گرمخانه

 

ضرورت همکاری وزارت بهداشت برای ارائه خدمات دارویی به کارتن خواب‌ها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر ضرورت همکاری وزارت بهداشت با شهرداری به منظور ارائه خدمات بهتر دارویی و درمانی به گرمخانه‌های تهران، گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات افراد نداشتن مدارک هویتی است که به علت فقدان مدارک هویتی نمی‌توانند از بسیاری از خدمات از جمله خدمات درمانی استفاده کنند.

سیاوشی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که از دکتر نمکی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان اخذ خواهیم کرد، مسئله همکاری وزارت بهداشت با کارتن خواب‌ها است.

 

 

زنان کارتن خواب

 

ضرورت فراهم کردن شرایط برای بازگشت کارتن‌خواب‌ها به جامعه

وی افزود: یکی از مسائل مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، مسئله بازگشت به خانواده این افراد است که پس از ارائه خدمات و بهبود وضعیت، خیلی سخت می‌توانند به جامعه و خانواده بازگردند و در این زمینه نیز یکی از اصلی‌ترین نیازهای آنان، بهره‌مندی از کارت‌های هویتی است.

نایب رئیس فراکسیون پیشگیری از جرائم آسیب پذیر مجلس افزود: همچنین در این بازدید مشخص شد که رنج سنی بانوان از ۱۶ تا ۷۰ سال بود ولی در گرمخانه‌ آقایان تأکیدی وجود داشت که پسران زیر ۱۸ سال را به منظور مراقبت‌های بیشتر نمی‌پذیرند و برای آن‌ها محیط‌های دیگری در نظر گرفته شده است.

 

 

منبع:» خانه ملت

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.