شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

مردم همچنان در تکاپوی تهیه مواد ضدعفونی و ماسک
10 اسفند 1398 - 10:12
شناسه : 179971
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش یکباره تقاضای مردم برای خرید و استفاده از ماسک، الکل و مواد و ژل های ضدعفونی در چند روز گذشته، این ملزومات در داروخانه های شهر روانسر نایاب و دست نیافتنی شده است./در یکی از داروخانه های خیابان اصلی شهر درباره ماسک و موادضدعفونی کننده سوُال کردیم که در پاسخ گفت:تمامی آنچه که در داروخانه و انبار آن موجود بوده به قیمت متعارف توزیع شده و بعد از آن جنس های جدید به دست ما نرسیده است./مالک این داروخانه افزود: حدود ۲ هزار ماسک را توزیع کرده ایم و سفارش جدید را برای ما ارسال نکرده اند./وی افزود: قرص جوشان، الکل، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و تمیز کننده و قرص هایی مانند ویتامین ث در داروخانه به اتمام رسیده و شرکت ها نیز از نداشتن موجودی می گویند، بنابراین این محصولات را به ما ارایه نمی دهند./در یکی دیگر از داروخانه های شهر روانسر از وضعیت ملزومات بهداشتی این روزهای مردم سوال کردیم که پاسخ داد: کارخانه های تولیدی این ملزومات و اجناس را به شرکت های توزیع تحویل نمی دهند./مالک این داروخانه که خواست نامی از وی برده نشود، اضافه کرد: در تماس هایی که با یکی از شرکت های توزیع داشته ایم عنوان کردند کارخانه ها هر عدد ماسک را ۱٨ هزار تومان به ما می فروشند که این برای مصرف کننده مقرون به صرفه نیست.

پ
پ

 «ماسک موجود نیست، ضدعفونی نداریم لطفا سوُال نفرمایید» این‌ها جملاتی است که این روزها بر روی شیشه و ویترین بسیاری از داروخانه‌ها و عرضه کنندگان تجهیزات بهداشتی به چشم می‌خورد و مردم همچنان در تکاپو برای برطرف کردن نیازهای بهداشتی خود هستند.

در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش یکباره تقاضای مردم برای خرید و استفاده از ماسک، الکل و مواد و ژل های ضدعفونی در چند روز گذشته، این ملزومات در داروخانه های شهر روانسر نایاب و دست نیافتنی شده است.

در یکی از داروخانه های خیابان اصلی شهر درباره ماسک و موادضدعفونی کننده سوُال کردیم که در پاسخ گفت: تمامی آنچه که در داروخانه و انبار آن موجود بوده به قیمت متعارف توزیع شده و بعد از آن جنس های جدید به دست ما نرسیده است.

مالک این داروخانه افزود: حدود ۲ هزار ماسک را توزیع کرده ایم و سفارش جدید را برای ما ارسال نکرده اند.

وی افزود: قرص جوشان، الکل، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و تمیز کننده و قرص هایی مانند ویتامین ث در داروخانه به اتمام رسیده و شرکت ها نیز از نداشتن موجودی می گویند، بنابراین این محصولات را به ما ارایه نمی دهند.

در یکی دیگر از داروخانه های شهر روانسر از وضعیت ملزومات بهداشتی این روزهای مردم سوال کردیم که پاسخ داد: کارخانه های تولیدی این ملزومات و اجناس را به شرکت های توزیع تحویل نمی دهند.

مالک این داروخانه که خواست نامی از وی برده نشود، اضافه کرد: در تماس هایی که با یکی از شرکت های توزیع داشته ایم عنوان کردند کارخانه ها هر عدد ماسک را ۱٨ هزار تومان به ما می فروشند که این برای مصرف کننده مقرون به صرفه نیست.

وی اظهار داشت: در این داروخانه ۲ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک، ۱۰ بسته دستکش و ۵۰ عدد افشانه ضدعفونی موجود بوده که همه آنها به قیمت مصوب توزیع شده و دیگر اجناس جدیدی به دست ما نرسیده است.

وی یکی دیگر از دلایل عدم وجود اجناس در داروخانه ها را اینطور عنوان کرد :که مقرر شده این اقلام در داروخانه ها توزیع نشود و از این پس در خانه های سلامت و مراکز بهداشت توزیع خواهد داشت.

رییس سازمان غدا و دارو بخشنامه جدیدی به منظور عرضه ماسک در کشور به تمام تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، واحدهای صنفی، شرکت های پخش دارویی، عرضه کنندگان و داروخانه های سراسر کشور ابلاغ کرده که براساس آن داروخانه ها تا اطلاع بعدی مجاز به خرید ماسک نیستند.

اما مدیر شبکه بهداشت و درمان روانسر نیز در خصوص نایاب شدن اقلام بهداشتی در این شهرستان گفت: طی ۱۰ روز گذشته با شرکت های مختلف توزیع دارویی در استان‌های مرکزی کشور تماس گرفته ایم که ملزوماتی مانند ماسک، میکروضد، عینک محافظ و کیت های حفاظتی را برای شهرستان خریداری کنیم اما همچنان نتیجه ای نگرفتیم.

دکتر محمدسعید سریری افزود: این شرکت ها یا این اقلام را نمی فروشند و یا با قیمت های چند برابری می خواهند به فروش برسانند.

وی در خصوص گرانفروشی در داروخانه ها نیز گفت: گرانفروشی ها مربوط به حوزه تعزیرات و اداره صمت است و اگر در مواردی نیز اجناس و اقلام غیراستاندارد، تاریخ مصرف گذشته و غیربهداشتی توزیع شود مربوط به حوزه معاونت غذا و دارو است.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد/ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.