سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20781 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است تفریح ارزان مردم کرمانشاه در انتظار تعطیلی ست!/رئیس حوزه هنری:ما نمی توانیم با جان مردم ریسک کنیم/ جدی نگرفتن سیستم استاندارد اطفای حریق در سینما آزادی کرمانشاه اتباع افغانی جواز ورود به کرمانشاه را ندارند جزئیاتی جدید از علت خودکشی پرستار جوان؛ در ۹ ماه گذشته ۴۹ کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند بازار داغ برداشت گیاهان خودروی بهاری در کرمانشاه/ این گیاهان را از ریشه نکنید آب همه جزیره‌های «هشیلان» را دربر گرفت/ تلاش برای انتقال آب به سراب «یاوری» امیدوارم موفقیت در مسابقات کافا تکرار شود

قرارگاه بهداشت زیستی ارتش در غرب کشور تشکیل شد
14 اسفند 1398 - 9:38
شناسه : 182003
3
طلوع‌‌کرمانشاه :

 فرمانده قرارگاه عملیاتی نیروی زمینی ارتش در غرب کشور اعلام کرد: قرارگاه جهادی بهداشت زیستی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور مقابله با بیماری کرونا در استان‌های غربی تشکیل شده است./امیر سرتیپ دوم آریانفر اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از شیوع بیماری کرونا اقدام به تشکیل قرارگاه جهادی بهداشت زیستی در سطح یگان های تابعه کرد که پیرو آن این قرارگاه در غرب کشور نیز تشکیل شد./وی با بیان اینکه یگان‌های جنگ‌های نوین ارتش به منظور مقابله با بیماری کرونا پایگاه هستند، گفت: این یگان ها پس از شیوع بیماری کرونا در آماده باش صد درصد قرار گرفتند./فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور تاکید کرد: باتوجه به اینکه تعداد بسیاری از نیروهای وارده در پادگان ها در حال خدمت رسانی به مردم هستند ضدعفونی این پادگان ها توسط یگان های جنگ های نوین به صورت مستمر در دستور کار است./آریانفر با بیان اینکه این یگان ها به منظور کمک به دانشگاه علوم پزشکی نیز آمادگی صددرصد دارند، گفت: در صورتی که در هر منطقه ای نیاز به امداد رسانی و اقدام فوری برای مقابله با کرونا احساس شود یگانهای جنگ های نوین به سرعت و منطقه اعزام خواهند شد./وی با بیان اینکه سلامت محیط پادگان و سربازان مدام رصد می شود، عنوان کرد: به منظور کاهش ریسک تعداد نشست ها و اجتماعات غیرضروری و کلاس‌های آموزشی که ضرورت چندانی ندارند در این ایام تعطیل شدند./فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور افزود: تمام ورود و خروج به پادگان ها و مراکز تحت نظارت ارتش با کمک تب سنج های لیزری و متخصصان پزشکی پایش می‌شوند تا از بروز هرگونه خطر جلوگیری شود./آریانفر یادآور شد: همچنین در این ایام تمام تالارها، بوفه ها و مراکز توزیع غذا و خوراکی در سطح پادگان ها تعطیل شده‌اند.

پ
پ

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت‌های ارتش به منظور ضدعفونی مناطق شهری اشاره کرد و گفت: تیم های مختلفی از ارتش با همکاری شهرداری ها در راستای ضدعفونی اماکن عمومی سطح معابر دست به کار شدند و اکنون محله به محله در حال ضدعفونی هستند.
فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور همچنین به ورود یکی از یگان‌های تابع در زمینه تهیه ماسک اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه تیپ ۷۱پادگان ابوذر دارای یک کارگاه خیاطی است با همت فرماندهی نزاجا تعداد ۲۰ دستگاه چرخ خیاطی به آن واگذار شد تا برای تولید ماسک های بهداشتی اقدام کند.
آریانفر اظهار داشت: این کارگاه خیاطی برای تامین و امرار معاش خانواده های پرسنل ارتش با به کارگیری همسران کارکنان در پادگان ابوذر راه اندازی شده بود و تولید اولیه آن ملحفه و رویه متکا است و هم اکنون ۲۴ نفر در آن فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه ماسک های تولید شده توسط تیپ ۷۱ ارتش توانسته تاییدیه پزشکان را بگیرد، گفت: با توجه به کمبود ماسک در بازار و برای کمک به مردم و مسوولان برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا روزانه یک هزار قطعه ماسک بهداشتی محکم تر و با کیفیت تر از نمونه های بازار را تولید و در اختیار مردم قرار می دهیم.
 براساس اعلام دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه اکنون ۴۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تاکنون آزمایش‌ کرونا ۱۲ بیمار در استان مثبت اعلام شده که ۲ نفر از آنان فوت کرده است.
از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۶۶ نفر بیمار مشکوک به کوئید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۲۱۶ نفر از آنان ترخیص شده اند.
از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور تاکنون بیش از هشت هزار و ۵۳۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس بستری شدند که برای پنج هزار و ۷۳۷ نفر تست انجام شده و ۲ هزار و ۳۳۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
۷۷ نفر تاکنون در کشور به علت ابتلا به بیماری ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات متحده عربی امارات گسترش یافته است.
تاکنون ۹۱ هزار و ۳۱۸ نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند، از این تعداد سه هزار و ۱۳۱ نفر جان خود را به علت بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند و ۴۸ هزار و ۲۹۱ نفر بهبود یافته اند.
مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه از ابتلا و درگذشت ۲ شهروند قمی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند.
با اعلام همه گیری ویروس کرونا در کشور، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در حکمی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تشکیل شود.
همچنین رییس جمهوری در صدور حکم و ابلاغ جدیدی به وزیر بهداشت ماموریت داد تا ضمن تشکیل جلسات مستمر این ستاد، از تمام توان مجموعه‌های ذی‌ربط به منظور کمک به جلوگیری از شیوع و ریشه‌کنی هر چه سریع‌تر این بیماری بهره گرفته و به طور مستمر به وی گزارش دهد.
روحانی در این حکم دستگاه‌های کشور را مکلف به اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کرد.
از زمان تشکیل این ستاد با همراهی و هماهنگی همه دستگاه های دولتی اقدات مناسبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله تعطیلی مراکز دانشگاهی و مدارس و کاهش ساعات اداری صورت گرفته است.
در آخرین اقدام برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد: ۳۰۰ هزار اکیپ با همکاری بسیج و مراکز درمانی برای غربالگری کرونا و بیماریابی خانه به خانه مردم از دو روز آینده به تک تک خانه های مردم مراجعه می کنند.
این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.
تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.
کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمن می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست. /ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.