پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

پیگیری مقرری بازماندگان و از کار افتادگان زلزله/ شناسایی ۱۸ هزار خانوار آسیب دیده
24 آبان 1396 - 10:13
شناسه : 1926
0
از سوی وزارت رفاه صورت می‌گیرد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

در حوزه بیمه روستائیان و عشایر، ۱۸۰۰۰ خانوار تحت پوشش در شهرستانهای آسیب دیده شناسایی شده و پرونده‌های مستمری و مقرری بازماندگان و از کار افتادگان این حادثه سریعاً تکمیل و بحث صدور احکام پیگیری می‌شود.

پ
پ

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طلوع، بدنبال پیگیری‌های تقی‌زاده معاون پارلمانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی بعنوان نماینده تام الاختیار علی ربیعی مقام عالی وزارت متبوع، کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی وارد استان شده و بلافاصله دومین جلسه فوق العاده شورای هماهنگی بمنظور ارائه گزارشات عملکرد شورا از چند ساعت بعد از وقوع حادثه و نیزپیگیری تصمیمات جلسه شب قبل، در اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان برگزار گردید.

 در ابتدای این جلسه تقی زاده گزارش مجملی از عملکرد شورا هماهنگی دستگاههای تابعه و همچنین شرکای اجتماعی این دستگاهها در حادثه زلزله غرب کشور ارائه نمود.

 معاون پارلمانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عمق حادثه ای که بوقوع پیوسته و مسئولیت خطیرسازمان های تحت نظارت وزارت متبوع در این خصوص گفت: در حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی  ۲ بیمارستان موجود تامین اجتماعی در مرکز استان تا این لحظه بیش از ۶۰۰ نفر تحت پذیرش قرار گرفته که از این تعداد ۳۲۰ نفر که نیاز به جراحی داشته، جراحی  و ۱۸ نفر بدلیل شرایط جسمی آنان به تهران اعزام شده اند در دیدار با این عزیزان وضعیت موجود در ۲ بیمارستان حضرت معصومه(س) و بیمارستان شهدا که در حوزه تامین اجتماعی می باشند مطلوب برآورد می گردد. همچنین در ۲ روز اول حادثه  بیش از ۸۰۰ پرس غذای گرم توسط ۲ بیمارستان در اختیار همراهان بیماران قرار گرفته است .

در جلسه اضطراری که در بیمارستان در شب گذشته  برگزار گردید خوشبختانه تیم های تخصصی خوبی مستقر شده است و اولویت پذیرش این مراکز آسیب دیدگان حادثه اخیر می باشد.

در بخش تامین اجتماعی نیز علیرغم آسیب و تخریب شعب در گیلانغرب ، سرپل ذهاب و قصرشیرین  در بازدید میدانی امروز قرار شد پرسنل این شعبات در محوطه تخریب شده اقدام به خدمات رسانی در خصوص صدور دفترچه ها و تمدید آنها و رسیدگی به امور جامعه هدف خود نمایند. ضمن اینکه به سازمان ابلاغ گردید رسیدگی به امور برقراری مستمری و برقراری حقوق بازماندگان این حادثه  در حوزه تامین اجتماعی را در اولویت امورات خود قرار بدهند.

مهمترین مسئله در تامین اجتماعی بانک اطلاعات قوی این سازمان در خصوص مشمولین خود می باشد که ادارات و سازمانهای دیگر نیز می توانند به منظور جلوگیری ازسوء استفاده های احتمالی که در زلزله های قبلی در کشور وجود داشت از این بانک اطلاعاتی کمک بگیرند.

ضمناً حساب مشترکی نیز در سراسر کشور در سازمان های تامین اجتماعی تعریف شده که این حوزه در سراسر کشورکمک های نقدی خود را به این حساب واریز می نمایند.

در حوزه بیمه روستائیان و عشایر، طبق آخرین آمار واصله توسط این حوزه ۱۸۰۰۰ خانوار در شهرستانهای آسیب دیده که تحت پوشش می باشند شناسایی شده  و مقرر گردید پرونده های مستمری و مقرری بازماندگان و از کار افتادگان این حادثه سریعاً تکمیل و با دستور موکد مقام عالی وزارت در اولین فرصت بحث صدور احکام پیگیری گردد.

در حوزه بازنشستگی با پیگیری این حوزه مقرر شد بدلیل همزمانی پرداخت تسهیلات به بازنشستگان مبلغ تسهیلات برای بازنشستگان منطقه آسیب دیده از ۴ میلیون تومان افزایش یافته ، ضمن اینکه اولویت در پرداخت تسهیلات بازنشستگان مناطق آسیب دیده باشد. ضمنا مقرر شده است استان های دیگرکه خود نیز اعلام آمادگی نموده اند کمک هایشان را به صندوق بازنشستگی استان ارسال و از  طریق پایگاه فرماندهی که در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بنام شورای هماهنگی مستقر شده است به مناطق زلزله زده اعزام گردد .

ضمناً امورات مربوط به ۵۶۰۴ نفر از شاغلین عضو این صندوق که اکثراً از حوزه آموزش و پرورش می باشند در دستور کار جهت برقراری حقوق و مستمری بازماندگان ایشان قرار گرفت.

در حوزه فنی و  حرفه ای استان با وجود اینکه یکی از مراکز در سرپل ذهاب کاملاً تخریب گردیده اما با تمام مامورسراها به منظور اسکان آسیب دیدگان دستور اکید داده شده است و حجم قابل توجهی از کمک های استان های دیگر در این حوزه و همچنین بخش  خصوصی در حوزه فنی و حرفه ای که شامل نان، آب معدنی، کنسرو، بیسکویت و همچنین چادر می باشد به منطقه اعزام شد و نیز چندین محموله دیگر آماده ،که با توجه به شرایط خاص شهرستان ثلاث باباجانی عازم این منطقه خواهد گردید. ضمناً با توجه به رفاه حال همراهان بیماران آسیب دیده که همگی از نظر روانی  در حالت بحرانی می باشند، چندین خوابگاه کارآموزی در فنی و حرفه ای استان مهیای استقرار ایشان شده که در حال حاضر همگی در این محل مستقر و یک تیم نیز جهت طبخ غذای گرم برای این افراد در محل اسکان مستقر گردیده است. چندین اکیب فنی اعم از تکنیسین،عمرانی،برق و تاسیسات جهت رفع مشکلات منطقه به سرپل ذهاب اعزام شد.

در حوزه صندوق کارآفرینی امید از دیروز با پیگیری هایی که انجام گرفته ۷ استان اعلام آمادگی برای کمک رسانی نموده اند. به همین منظور جشن گلریزان برای جمع آوری کمک ها در این حوزه تعریف کرده ایم طی دیروز و امروز چندین محموله ارسال نان و آب معدنی وکنسرو که ظاهراً در منطقه نیاز مبرم می باشد به منطقه اعزام نموده ایم و تا صبح فردا نیز محموله لباس گرم و پتو مهیا و در اولین فرصت به منطقه اعزام خواهد گردید همچنین ۸۹ نفر از پرسنل این حوزه در سراسر کشور ، بیش از ۳ روز از حقوق خود را به عزیزان آسیب دیده منطقه اهداء نمودند.

در حوزه کار نیز با توجه به وظایف ذاتی این حوزه، چندین اکیپ کارشناسی در منطقه جهت شناسایی واحدهای کارگری و تولیدی و همچنین تعاونی های آسیب دیده مستقر شده اند. ضمن اینکه ادارات کار منطقه آمادگی کامل برقراری بیمه بیکاری کارگران شاغل در این کارگاه ها را دارند و از ایشان خواسته شده است برقراری مقرری را برای عزیزان کارگر منطقه در اولویت کاری خود قرار دهند.

 بیش از ۳ تن سیب زمینی ۷ تن آب معدنی توسط شرکت تعاونی تولیدی کلهر و سایر تعاونی های خرد در اسلام آباد غرب به منطقه آسیب دیده اعزام و توزیع گردیده است . ضمنا ۱۵ هزار قرص نان نیز توسط انجمن صنفی خبازان استان تهیه و عازم منطقه گردید.

ستاد فرماندهی به محض حضور اینجانب در استان، در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بنام شورای هماهنگی دستگاههای  تابعه وزارت متبوع تشکیل و مقرر گردید تمامی کمک ها از دستگاه های اجرایی در ستاد فرماندهی تجمیع و به مراکز اصلی اعزام گردد.

چندین پایگاه با عنوان شورای هماهنگی در سطح استان دایر که کمک های مردمی خیرین را جمع آوری و به منطقه اعزام می نمایند.

در حال حاضر ۲ مجموعه ورزش کارگری استان محل اسکان آسیب دیدگان در منطقه می باشد و آمادگی سرویس دهی به دیگر عزیزان را نیز دارد.

حضور دو تیم از معاونین و کارشناسان این حوزه در منطقه و دلجویی و کمک به مصدومین از دیگر اقدامات اداره کل متبوع می باشد.

ضمنا” در روز گذشته اینجانب شخصا”   با مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان  از مناطق مذکور بازدید  و مشکلات آسیب دیدگان را از نزدیک پیگیری نموده و امروز نیز پیگیری مصوبات روز گذشته در دستور کار دومین جلسه شورای هماهنگی قراردارد

 دیدار از آسیب دیدگان بستری شده در حوزه تامین اجتماعی و دلجویی از همراهان ایشان  و همچنین پیگیری کمک رسانی از طریق شرکای اجتماعی از دیگر اقدامات حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان می باشد.

در حوزه بهزیستی ؛ با توجه به وظایف ذاتی سازمان بهزیستی اکیپی از روانشناسان و مدد کاران این سازمان به منطقه اعزام و نسبت به رسیدگی به امور اسیب دیدگان اقدام نمایند از دیگر مواردی که بهزیستی موظف به پیگیری آن می باشد بر پایی چادر جهت اسکان، توزیع مواد غذایی و پتو در منطقه است.

خانه کارگر استان و همچنین کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار نیز چندین محموله آب معدنی، نان و پوشاک که در اولویت سایر اقدام مورد نیاز آسیب دیدگان می باشد به منطقه اعزام نموده ضمن اینکه امروز هم یک محموله دیگر با پیگیری های بعمل آمده در این حوزه از طریق اتحادیه امکان در مرکز به استان ارسال که به محض رسیدن به منطقه آسیب دیده ارسال خواهد گردید.

اتاق تعاون استان نیز از روز گذشته اقدام به ارسال یک محموله  ۵۰۰ گالنی آب آشامیدنی ۲۰ لیتری  و یک محموله پتو و مواد غذایی به ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب نموده است اعزام  یک تیم ۸ نفره از تکنیسین های برق و آب به فرما نداری سرپل ذهاب و تشکیل ۶ مرکز جمع آوری کمک های خیرین و مردمی در مرکز استان و طبخ غذای گرم جهت همراهان آسیب دیدگان در بیمارستان ها توسط اعضای کمیسیون بانوان اتاق تعاون و همچنین طبخ نان سنتی در شهرستان پاوه توسط یکی از بانوان تعاون گرجهت مناطق زلزله زده   از دیگر اقدامات این اتاق می باشد.                  

کانون بازنشستگان تامین اجتماعی نیز نسبت به تهیه چندین محموله مواد غذایی و آب معدنی وکمک نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون تومان اقدام و با هماهنگی ستاد فرماندهی شورای هماهنگی به منطقه ارسال خواهد کرد.

در حوزه تشکلات کارفرمایی استان از ۲ روز گذشته با همکاری کانون کارفرمایان و خانه صنعت ستاد جمع آوری در خانه صنعت مستقر و تمامی واحدهایی که خود نیز راساً از روز گذشته اقدام به ارسال محموله های کمک نموده اند مجدداً کمک های خود را به این ستاد ارسال می نمایند.

شرکت پلیمر کرمانشاه و دینا پلاست در سرپل ذهاب ، مکانی را جهت تهیه روزانه ۲۰۰۰ پرس غذای گرم اختصاص و اکیپی جهت طبخ و توزیع غذای گرم در این محل مستقر شده اند.

با توجه به احتمال بارندگی باران در منطقه  روکش هایی با نایلون ضخیم جهت پوشش چادرهای اسکان تهیه که امروز ارسال می گردد.

با پیگیری خانه صنعت و کانون کارفرمایی استان خانه صنعت اصفهان و قزوین محموله های بزرگی از آب معدنی به خانه صنعت استان اعزام که به محض رسیدن به منطقه ارسال خواهد شد.

در حوزه بانک رفاه، صندوق خیریه ای جهت جمع آوری کمک های نقدی دایر و محموله ای از اقلام خوراکی و گرمایشی تهیه تهیه که به زودی به منطقه اعزام خواهد شد.

در حوزه بانک توسعه تعاون نیز  چندین محموله غذایی و همچنین پتو که از نیاز های اصلی می باشد مهیا که صبح امروز به سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی ارسال خواهد گردید.همچنین یکدستگاه ITM نیز بزودی جهت رفاه حال عزیزان در منطقه نصب خواهد شد.

در ادامه جلسه ، موهبتی معاون امور استان های سازمان تامین اجتماعی ضمناعلام پیام تسلیت مدیرعامل تامین اجتماعی کشور  با اشاره به  عملکرد این سازمان در روزهای پس از حادثه بر استفاده تمامی دستگاهها از بانک اطلاعاتی سازمان تامین اجتماعی تاکید نمود.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با ابلاغ پیام تسلیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به مردم استان کرمانشاه از تجمیع امکانات و عملکرد اعضای شورای هماهنگی تشکر کرده و تاکید نمودند،  ابتدائاً با توجه به وظیفه انسانی و اخلاقی به استان عزیمت نموده و در وهله دوم هدفشان احصاء مشکلات مردم منطقه و انعکاس به سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای پیگیری های بعدی ایشان می باشد . دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه گفت :مشکلات پس از آرامش منطقه بیشتر خود را نشان می دهد و بایستی بگونه‌ای برنامه ریزی شود که کمک ها و پیگیری های مسئولین مستمر و مداوم بوده چرا که فصل سرما نیز نزدیک و مشکلات اگر پیگیری متداوم نداشته باشد بیشتر خواهد شد. لذا از اعضای شورا انتظار می رود سریعاً مشکلات منطقه واقلام مورد نیاز مردم و آسیب دیدگان را به صورت مکتوب اعلام تا در اختیار نمایندگان قرار گیرد.ضمن اینکه کمیسیون های مختلف مجلس قطعاً با توجه به ماهیت کاری خود در استان حضور پیدا خواهند کرد.

دیگر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:در هماهنگی ها باید به گونه ای عمل کنیم که به آستانه تحمل بازماندگان آسیب دیده خدشه ای وارد نشود دلجویی از آنان در اولویت تمام امور قرار گرفته درکنار شان حضور پیدا کنیم و برای لحظاتی خود را بجای عزیزانی قرار دهیم که تا چند روز پیش دارای خانواده وخانه و سرپناه بودند . قطعاً دلجویی از ایشان بسیار کار سختی است و این مسئولیت ما را سنگین تر خواهد کرد. ضمن اینکه سعی کنید خدمات بنحو مطلوب و سطح بندی شده ارائه گردد تا همگان از آن بهره مند شوند ایشان ادامه داد از امکانات استان های همجوار بویژه در حوزه درمان در استان همدان استفاده نمایید.

کلانتری معاون حوزه تعاون نیز با تاکید بر وظیفه انسانی و اخلاقی هریک از مسئولین در حیطه دلجویی از آسیب دیدگان تاکید داشت: اولویت های اولیه در اسرع وقت سازماندهی و به منطقه ارسال گردد.

اتفاقات پیش آمده که باعث بروز مشکلات زیادی در منطقه شده را سریعاً شناسایی و اعلام کرده و کسب و کار های بهم ریخته و تخریب شده احصا شوند آمار مستندی از این مراکز جمع آوری وسریعا بمنظور برنامه ریزی های بعدی جهت کمک به ایشان اعلام گردد  ضمناً همکاری با مدیریت استانداری با رعایت نظم میتواند این بحران را بهتر مدیریت و ساماندهی نماید.

 اعضای کمسیون اجتماعی مجلس به همراه تقی زاده معاون پارلمانی، کلانتری معاون حوزه تعاون، رستمی مدیرکل تعاونی های توزیعی، موهبتی معاون امور استان های سازمان تامین اجتماعی، امینی مدیر کل امور استان های تامین اجتماعی، داود یاوری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه و جمعی از معاونین و کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور پیگیری مشکلات مردم عازم مناطق زلزله زده شدند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.