پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

برای انجام خرید روزانه ترجیحا باید یک نفر از منزل خارج شود/یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا از طریق گوشت و مرغ است
11 فروردین 1399 - 12:01
شناسه : 192705
0
در روزهای کرونایی چطور "مواد خوراکی" بخریم؟ طلوع‌‌کرمانشاه :

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه توصیه کرد: در شرایط شیوع کرونا افراد بیش از هر زمان هنگام خرید مواد خوراکی رعایت نکات بهداشتی را داشته و مراحل پاکسازی و ضدعفونی خوراکی‌ها را به دقت انجام دهند/بهمن خدادادیان با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت بیش از پیش نکات بهداشتی، گفت: رعایت این نکات، بویژه در بحث مواد خوراکی از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که این ویروس می‌تواند از طریق خرید مواد خوراکی وارد منازل شود و افراد را آلوده کند/برای انجام خرید روزانه ترجیحا باید یک نفر از منزل خارج شود و این یک نفر هم باید ماسک و دستکش داشته و ژل ضدعفونی کننده را نیز همراه خود داشته باشد/این کارشناس بهداشت محیط با بیان اینکه یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا از طریق گوشت و مرغ است، توصیه کرد: افراد این اقلام خوراکی را حتما از فروشگاه ها و قصابی های معتبر تهیه کرده و از خرید مرغ یا گوشت تکه تکه شده خودداری کنند و خودشان در منزل اقدام به تکه کردن گوشت و مرغ کنند/توصیه می شود گوشت و مرغ بعد از خرید مدتی در فریزر مانده و سپس مصرف شود/افراد برای مصرف گوشت و مرغ حتما از روش آبپز و بخار پز استفاده کنند و در این شرایط ترجیحا گوشت را کباب شده مصرف نکنند، چرا که احتمال دارد قسمتی از گوشت خام بماند و همین امر می‌تواند زمینه ساز احتمالی انتقال ویروس کرونا شود.

پ
پ

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه توصیه کرد: در شرایط شیوع کرونا افراد بیش از هر زمان هنگام خرید مواد خوراکی رعایت نکات بهداشتی را داشته و مراحل پاکسازی و ضدعفونی خوراکی‌ها را به دقت انجام دهند.

بهمن خدادادیان با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت بیش از پیش نکات بهداشتی، گفت: رعایت این نکات، بویژه در بحث مواد خوراکی از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که این ویروس می‌تواند از طریق خرید مواد خوراکی وارد منازل شود و افراد را آلوده کند.

این کارشناس بهداشت محیط خاطرنشان کرد: برای انجام خرید روزانه ترجیحا باید یک نفر از منزل خارج شود و این یک نفر هم باید ماسک و دستکش داشته و ژل ضدعفونی کننده را نیز همراه خود داشته باشد.

خدادادیان توصیه کرد: افراد هنگام خرید مواد خوراکی برای چند روز خرید کنند که مجبور نباشند در این شرایط شیوع بیماری روزانه برای خرید این اقلام از منزل خارج شوند.

وی افزود: اولین توصیه در بحث مواد خوراکی، بویژه خرید گوشت و مرغ، خرید این اقلام از فروشگاه ها و مغازه های معتبر است.

خدادادیان هشدار داد: در این شرایط شیوع بیماری به هیچ عنوان خرید مواد خوراکی از دستفروشان توصیه نمی‌شود، چرا که این افراد به هیچ عنوان نکات بهداشتی را رعایت نکرده و انتقال بیماری از طریق آنها احتمال بیشتری دارد.

این کارشناس بهداشت محیط با بیان اینکه یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا از طریق گوشت و مرغ است، توصیه کرد: افراد این اقلام خوراکی را حتما از فروشگاه ها و قصابی های معتبر تهیه کرده و از خرید مرغ یا گوشت تکه تکه شده خودداری کنند و خودشان در منزل اقدام به تکه کردن گوشت و مرغ کنند.

وی افزود: این اقلام اگر بسته بندی بودند، باید بسته بندی آنها را با استفاده از دستکش جدا کرده و در سطل زباله در بسته بیندازند و در مرحله بعد با استفاده از دستکش اقدام به تکه کردن آنها کرده و گوشت و مرغ را با آب بصورت دقیق بشویند.

خدادادیان تصریح کرد: توصیه می شود گوشت و مرغ بعد از خرید مدتی در فریزر مانده و سپس مصرف شود.

این کارشناس بهداشت توصیه کرد: افراد برای مصرف گوشت و مرغ حتما از روش آبپز و بخار پز استفاده کنند و در این شرایط ترجیحا گوشت را کباب شده مصرف نکنند، چرا که احتمال دارد قسمتی از گوشت خام بماند و همین امر می‌تواند زمینه ساز احتمالی انتقال ویروس کرونا شود.

خدادادیان در ادامه در خصوص نحوه خرید میوه و سبزیجات گفت: این مواد خوراکی باید در کیسه بهداشتی انداخته شده و به محض ورود به منزل با خروج از کیسه مراحل گندزدایی آنها انجام شود.

وی افزود: ابتدا باید با استفاده از دستکش این مواد خوراکی با آب شسته و گل و لای آنها گرفته شود و در مرحله بعد باید آنها را در ظرف آب انداخته و مقداری مایع ظرفشویی(به ازای هر یک لیتر آب سه قطره مایع ظرفشویی) به آن اضافه شود و مدتی در این محلول بماند.

خدادادیان تصریح کرد: در مرحله بعد باید از محلول های گندزدایی میوه و سبزیجات طبق دستور العمل آنها استفاده شود و بعد از آبکشی می‌توان از این خوراکی ها استفاده کرد.

این کارشناس بهداشت محیط در خصوص نحوه خرید نان در این شرایط نیز گفت: افراد باید کیسه نخی با خود همراه داشته باشند و نان را مستقیما داخل این کیسه قرار دهند.

وی هشدار داد: به نانوایی ها مکررا هشدار داده ایم که نان را روی توری های فلزی نگذارند و مستقیما دست مردم بدهند و مردم هم باید به این مسئله توجه داشته باشند.

خدادادیان افزود: از طرفی افراد باید در هنگام خرید نان یا هر خوراکی دیگر از پرداخت و دریافت پول نقد خودداری کرده و حتما از کارت بانکی استفاده کنند.

این کارشناس بهداشت محیط خاطرنشان کرد: بارها به نانوایی ها تذکر داده ایم که باید یک نفر نان دست مردم بدهد و یک نفر دیگر بحث دریافت پول و کارت را انجام دهد و مردم در صورت تخلف دراین زمینه هم می توانند به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

خدادادیان در ادامه خاطرنشان کرد: در خصوص اقلام خوراکی دارای بسته بندی مانند روغن و رب گوجه فرنگی و چیپس و پفک و … هم افراد باید بسته بندی اینها را با آب و مایع ظرفشویی به دقت شسته و سپس اقدام به بازگشایی بسته بندی این خوراکی ها کنند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.