جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

روایت مدیر مسوُول روزنامه «نقد حال» کرمانشاه از بازداشت تا آزادی
14 فروردین 1399 - 15:26
شناسه : 193980
1
«غلامرضا نوری علاء»، مدیرمسوُول و سردبیر روزنامه نقدحال چاپ کرمانشاه و از پیشکسوتان روزنامه‌نگاری استان که روز چهارشنبه احضار و بازداشت شده بود، چهارشنبه شب آزاد شد. طلوع‌‌کرمانشاه :

«غلامرضا نوری علاء» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا انتشار یک خبر شوخی در روز اول آوریل را در دنیا همه ساله یک رسم در بین خبرنگاران و روزنامه نگاران دانست و گفت: تمام روزنامه نگاران و خبرنگاران در طول سال موظف به انتشار خبر درست و موثق به افکار عمومی هستند و در روز اول آوریل می توانند یک خبر شوخی را نیز منتشر کنند و این در دنیا مرسوم است/این روزنامه نگار پیشکسوت در ادامه افزود: کسانی که با الفبای رسانه و خبر آشنایی داشته باشند می توانند تشخیص دهند که خبر منتشر شده ما در مورد ابتلای استاندار کرمانشاه به کرونا شوخی است یا جدی؟ اما اگر افرادی نتوانستند این موضوع را تشخیص دهند گناه روزنامه نگار نیست/وی با اشاره به اینکه در خبر امسال هم این رگه های شوخی در خبر وجود دارد، گفت: تست مربوط به تشخیص ابتلای افراد به کرونا بعد از سه روز مشخص می شود در حالیکه ما نوشتیم تست کرونای استاندار کرمانشاه عصر امروز مشخص می شود و این خود یکی از رگه های شوخی در خبر است/مدیرمسوُول روزنامه نقدحال در ادامه با بیان اینکه این خبر بهانه ای برای دستگیری بنده بود، گفت: برخی به دنبال این هستند که فضای رسانه ای استان را ببندند و از این موضوع به عنوان فرصتی برای تحقق این هدف خود نگاه کردند و با این هدف بنده را دستگیر کردند/وی در ادامه گفت: همچنین حدود ساعت ۱۵ روز چهارشنبه از پلیس فتا تماس گرفتند و اصرار به حضورم در پلیس داشتند که نیم ساعت بعد چند نفر نیروی لباس شخصی به درب منزل مراجعه کردند و به پلیس امنیت عمومی رفتم و آنجا سوال و جواب کردند و بنده هم مراتب را برای آنها توضیح دادم.

پ
پ

«مهدی قنادی»، مسوُول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه روز پنجشنبه به ایرنا گفت: ۲ تن از عوامل شایعه ساز ابتلاء استاندار کرمانشاه به کرونا ساعت ۲۰ چهارشنبه شب آزاد شدند.

او توضیح بیشتری در مورد جزییات آزادی این افراد نداد.

دستگیری به دلیل خبر دروغ ۱۳

عصر چهارشنبه ۱۳ فروردین خبری بر روی پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی دادسرای کرمانشاه در فضای مجازی با تیتر «بازداشت ۲ عامل اصلی شایعه ساز ابتلاء استاندار کرمانشاه به کرونا» منتشر شد.

در این خبر که به نقل از مهدی قنادی مسوول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه منتشر شده بود، این خبر را کذب خواند و نوشت: این خبر کذب به سرعت در فضای مجازی داخل و خارج استان بازتاب پیدا کرده است.

در ادامه این خبر آمده بود که دادستان کرمانشاه ظهر چهارشنبه دستور بازداشت ۲ نفر از عوامل اصلی ایجاد این شایعه دروغ را صادر کردند و اکنون در بازداشت به سر می برند.

لازم به ذکر است که پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه هنوز خبر آزادی عوامل انتشار این خبر را منتشر نکرده است.

خبر ۱۳ موضوع مرسومی است

«غلامرضا نوری علاء» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا انتشار یک خبر شوخی در روز اول آوریل را در دنیا همه ساله یک رسم در بین خبرنگاران و روزنامه نگاران دانست و گفت: تمام روزنامه نگاران و خبرنگاران در طول سال موظف به انتشار خبر درست و موثق به افکار عمومی هستند و در روز اول آوریل می توانند یک خبر شوخی را نیز منتشر کنند و این در دنیا مرسوم است.

این روزنامه نگار پیشکسوت در ادامه افزود: کسانی که با الفبای رسانه و خبر آشنایی داشته باشند می توانند تشخیص دهند که خبر منتشر شده ما در مورد ابتلای استاندار کرمانشاه به کرونا شوخی است یا جدی؟ اما اگر افرادی نتوانستند این موضوع را تشخیص دهند گناه روزنامه نگار نیست.

او به شوخی های مرسوم در این روز با سران کشورها و مسوولان ارشد دولت ها و حتی مسایل مهم و موضوعات روز هر کشور اشاره کرد و گفت: حدود ۱۵ سال پیش که فضای مجازی به اندازه الان گسترش نیافته بود روزنامه شرق در خبری نوشت که «برج میلاد کج شد» و روز بعد و در شماره بعدی روزنامه اعلام کرد که این خبر شوخی ۱۳ بوده است.

وی با بیان اینکه هر سال ما این شوخی ها را داشته ایم، گفت: در این خبرها رگه های شوخی هم وجود دارد و می شود به راحتی این رگه ها را پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در خبر امسال هم این رگه های شوخی در خبر وجود دارد، گفت: تست مربوط به تشخیص ابتلای افراد به کرونا بعد از سه روز مشخص می شود در حالیکه ما نوشتیم تست کرونای استاندار کرمانشاه عصر امروز مشخص می شود و این خود یکی از رگه های شوخی در خبر است.

دستگیری بنده یک بهانه بود

مدیرمسوُول روزنامه نقدحال در ادامه با بیان اینکه این خبر بهانه ای برای دستگیری بنده بود، گفت: برخی به دنبال این هستند که فضای رسانه ای استان را ببندند و از این موضوع به عنوان فرصتی برای تحقق این هدف خود نگاه کردند و با این هدف بنده را دستگیر کردند.

نوری علاء افزود: ابتدا حدود ساعت ۱۴ از اماکن نیروی انتظامی با بنده تماس گرفتند و برخورد بسیار محترمانه ای داشتند و تاکید بر حضور بنده در اماکن داشتند که شرایط جسمانی خود را که بیماری قلبی و دیابت دارم و مستعد ابتلا به ویروس کرونا هستم را توضیح دادم و گفتم قرنطینه هستم و به صلاح نیست در این شرایط به بیرون مراجعه کنم و آنها نیز پذیرفتند و گفتند هر وقت توانستید از منزل خارج شوید به اماکن نیروی انتظامی مراجعه کنید.

وی در ادامه گفت: همچنین حدود ساعت ۱۵ روز چهارشنبه از پلیس فتا تماس گرفتند و اصرار به حضورم در پلیس داشتند که نیم ساعت بعد چند نفر نیروی لباس شخصی به درب منزل مراجعه کردند و به پلیس امنیت عمومی رفتم و آنجا سوال و جواب کردند و بنده هم مراتب را برای آنها توضیح دادم.

وی تصریح کرد: بنده توضیح دادم به عنوان روزنامه نگار حق دارم طنز و شوخی کنم اما آنها متقاعد نشدند و اصرار آنها نگه داشتن بنده در بازداشت در شب چهارشنبه بود اما مدتی بعد ورق برگشت و گفتند که شما آزاد هستید.

این روزنامه نگار کرمانشاهی در ادامه گفت: هنوز دلیل آزاد شدن و در بازداشت نماندن خود را نمی دانم و برایم نیز توضیح ندادند اما تصور می‌کنم که تلاش همکاران رسانه‌ای و انتشار خبر دستگیری بنده در این راه تاثیرگذار بوده و از این بابت از همه همکاران قدردانی می‌کنم.

وی گفت: بنده از بازداشت شدنم نترسیدم و برای شب در بازداشت ماندن هم اعلام آمادگی کردم و گفتم مشکلی با این موضوع ندارم اما این دستگیری برای خانواده ام سنگین بود و متاسفم که در یک روز تعطیل، خلاف قوانین و مقررات و استفاده از انواع فشار و زور برای چی بوده است.

او از نحوه انتشار خبر دستگیری توسط روابط عمومی دادسرای کرمانشاه نیز گلایه کرد و اظهارداشت: مگر چه کسی را دستگیر کرده اند که نیاز به انتشار خبر و اطلاعیه داشت.

وی در مورد آزادی خود نوشت: هیچ وثیقه ای برای آزاد نگذاشته ام، توبه نامه ای ننوشته ام و هنوز هم خبر ندارم که چرا برخورد با من عوض شد و آزاد شدم در حالیکه قرار بود شب را در بازداشت بمانم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.