به گزارش طلوع  و به نقل از روابط عمومی فرودگاه کرمانشاه : محل احداث فرودگاه کرمانشاه ابتدا در محله ای بنام مراد آباد که صرفا” دارای یک باند خاکی بوده تعریف گردیده است که در سال ۱۳۵۰به محل کنونی و در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار در شمال شرقی شهر کرمانشاه با ارتفاع ۱۳۲۲متر از سطح دریا با فاصله ۹ کیلومتر از میدان اصلی شهر (میدان آزادی) خریداری و احداث گردید.

  در سال ۱۳۷۴ با خرید قسمتی دیگر از اراضی مورد نیاز، مساحت فرودگاه به ۲۳۷ هکتار افزایش یافت و مطالعات لازم جهت نیاز منطقه و لزوم افزایش و بهبود عوامل پروازی جهت استفاده از هواپیماهای بدنه متوسط تا ایرباس از قبیل تأسیسات جانبی، ساختمان اتش نشانی و ایمنی زمینی،  مدیریت اداری، ترمینال مسافربری، پاویون، ساختمان امور فنی، سپاه، پلیس و تعدادی خانه های سازمانی توسعه وتکمیل گردیده است.

فرودگاه کرمانشاه در قبل از انقلاب صرفا” دارای یک ترمینال کوچک مسافری بدون تفکیک پروازهای ورودی و خروجی بود که در حال حاضر  فرودگاه دارای دو ترمینال پروازهای داخلی (ورودی و خروجی) ویک ترمینال پروازهای  خارجی است.

همچنین در بخش پروازی نیز این فرودگاه به عنوان فرودگاه هاب و بیس فرودگاههای غرب کشور نقش بسزایی در جابجایی مسافرین استانهای غربی کشور را داردو با انجام بیش از ۱۴۰ پرواز برنامه ای هفتگی  به۹ مقصد داخلی است که  نقش تاثیر گذاری بی بدیلی در توسعه استان ایفا می کند این در حالی است که در سالهای قبل از انقلاب تعداد پروازهای هفتگی  این فرودگاه به عدد ۶ و تنها در مسیر تهران بوده است و نیز تنها یک شرکت هواپیمایی در قبل از انقلاب در فرودگاه فعال بوده است که این عدد هم اکنون به عدد ۱۱ می رسد.

فرودگاه هم اکنون دارای یک باند با تاکسی وی موازی و تطویل ۴۰۰ متری  است لازم به ذکر است باند فرودگاه کرمانشاه اخیرا دست خوش پروژه  بهسازی کلی با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در راستای ارتقاء ایمنی و استانداردهای بین المللی و ارتقاء زیر ساخت ها شده است .

در حوزه ناوبری نیز در سالهای قبل از این،فرودگاه دارای تجهیزات ناوبری ابتدایی و عملیات پروازی از طلوع تا غروب بوده است این در حالی است که این فرودگاه هم اکنون با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات ناوبری و دارا بودن سیستم ils به صورت ۲۴ ساعته آماده سرویس رسانی می باشد.

فرودگاه کرمانشااه دارای ساختمان اداری،حراست ،تکنیکال بلاک و برج مراقبت مجزا است ودر بخش ایمنی وآتش نشانی نیز در سالهای قبل از انقلاب خودروهاو تجهیزاتی که در این ایستگاه وجود داشتند کاملا غیر تخصصی بوده  که هم اکنون به جرات می توان گفت این فرودگاه در حوزه ایمنی و آتش نشانی به روز ترین تجهیزات دنیا را در اختیار دارد.