جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

چه تعداد دانش‌آموز کرمانشاهی از برنامه‌های شاد محروم مانده‌اند؟/۴۰ مدرسه عشایری باتعداد تقریبی ۲۵۰ دانش‌آموز هیچ‌گونه دسترسی به تلویزیون و اینترنت ندارند
02 اردیبهشت 1399 - 9:41
شناسه : 201683
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در این استان ۴۰ مدرسه عشایری باتعداد تقریبی ۲۵۰ دانش‌آموز هیچ‌گونه دسترسی به تلویزیون و اینترنت ندارند؛ ضمن اینکه برآورد می‌شود حدود ۲۰ درصد از جمعیت ۶۵ هزار نفری دانش‌آموزان روستایی به دلایلی مانند فقر و یا دسترسی نداشتن به اینترنت امکان استفاده از برنامه شاد را نداشته باشند./شاد (شبکه آموزشی دانش آموزان) عنوان برنامه نرم افزاری است که به تازگی توسط وزارت آموزش و پرورش رونمایی شد تا در ایام شیوع بیماری کرونا که امکان حضور دانش آموزان در مدارس وجود ندارد ارتباطشان با درس و مشقشان قطع نشود و در حقیقت سامانه شاد را باید همان سیستم آموزش از راه دور دانست./دانش آموزان برای استفاده از این برنامه باید گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید و یا آی.او.اس و یا رایانه متصل به اینترنت با سرعت مناسب در حد ۳G موبایل داشته باشند./به طور قطع این اقدام آموزش و پرورش قابل تقدیر است اما تکلیف آن تعداد دانش آموزانی که به هر دلیلی از جمله نداشتن گوشی هوشمند و دسترسی نداشتن به اینترنت نمی توانند از شبکه آموزشی شاد استفاده کنند؛ چیست؟/اصلا در استان کرمانشاه چه تعداد دانش آموز داریم که همچنان امکان استفاده از فناوری های روز را ندارند؟/ آنچنان که مجید یزدان پناه گفت: استان کرمانشاه ۳۵۱ هزار و ۷۹۳ دانش آموز دارد که در چهار هزار و ۳۳۱ واحد آموزشی درس می خوانند./او افزود تقریبا کار اتصال به سامانه شاد برای تمام مدارسی که امکانش را داشته اند انجام شده و به صورت رسمی استفاده از این برنامه در استان آغاز شده است؛ اما بخشی از دانش آموزان روستایی و عشایری به دلایلی مانند دسترسی نداشتن به گوشی هوشمند و اینترنت از استفاده از برنامه شاد محروم می مانند.

پ
پ

۲۵۰ دانش آموز عشایر کرمانشاه هیچ گونه دسترسی به اینترنت و تلویزیون ندارند

وی در خصوص تعداد مدارس و دانش آموزان عشایر استان بیان داشت که کرمانشاه ۴۴۲ مدرسه عشایری دارد که از این تعداد ۳۴ مدرسه با ۱۹۸ دانش آموز کوچرو هستند و مسیر حرکت ۳۰ مدرسه در زمان کوچ داخل استان است و چهار مدرسه عشایری با ۶۴ دانش آموز نیز به خارج از استان یعنی به سمت استان های ایلام و خوزستان کوچ می کنند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه از کل مدارس عشایری استان حدود ۴۰ مدرسه با تعداد تقریبی ۲۵۰ دانش آموز هیچ گونه دسترسی به اینترنت و حتی تلویزیون ندارند؛ با این وجود آموزش و پرورش استان این دانش آموزان را فراموش نکرده است و به آموزش آنان توجه دارد؛ هرچند مدرسه دانش آموزان عشایر همان چادر است.

نکته جالب اما به گفته یزدان پناه، همراهی معلمان با این عشایر چه در داخل و چه در خارج از استان است گویی این معلمان نیز جزیی از این زندگی کوچرو عشایری هستند.

۲۰ درصد جمعیت ۶۵ هزار دانش آموز روستاهای کرمانشاه اینترنت و گوشی هوشمند ندارند

وی همچنین آمار دانش آموزان روستاهای استان را ۶۵ هزار و ۲۱۷ نفر اعلام کرد و گفت: احتمال می دهیم که حدود ۲۰ درصد این جمعیت نیز به دلایل مختلف از جمله نداشتن گوشی هوشمند و یا دسترسی نداشتن به اینترنت نتوانند به شبکه آموزشی شاد متصل شوند.

اما بخشی از مدارس ابتدایی روستایی را مدارس چند پایه تشکیل می دهند به این معنا که در یک کلاس چندین مقطع تحصیلی به صورت همزمان تحصیل می کنند که به نظر تعریف این مدارس در برنامه شاد کار سخت تری بوده است.

یزدان پناه، تعداد مدارس چند پایه استان را هزار و ۷۶۹ مدرسه با ۳۲ هزار و ۷۹۵ دانش آموز اعلام کرد و گفت: تاکنون سه هزار و ۵۱۷ نفر از این افراد عضو شاد شده اند.

راهکار آموزش و پرورش برای محروم ماندگان از برنامه های شاد

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در پاسخ به این سوُال که راهکار آموزش و پرورش برای این دانش آموزان محروم شده از برنامه شاد چیست؟ گفت: در مجموع برای آن عده از دانش آموزانی که امکان دسترسی به سامانه شاد را نداشته باشند سه برنامه داریم؛ اول توزیع کاربرگ های آموزشی و دوم نیز توزیع خودآموز بهاری خواهد بود.

یزدان پناه توضیح داد:خودآموز بهاری حاوی تمام اطلاعاتی است که یک معلم باید در اختیار دانش آموز به همراه سوال و جواب قرار بدهد.

وی همچنین برنامه سوم را حضور فیزیکی معلمان در مدارسی اعلام کرد که تعداد دانش آموزان کمی دارند و امکان رعایت موارد بهداشتی از جمله فاصله گذاری ایمن اجتماعی را داشته باشند.

۳۷ مدرسه روستایی در استان کرمانشاه بین یک تا سه دانش آموز دارد

به گفته این مقام مسوول، آموزش و پرورش کرمانشاه حتی خودش را متعهد به رساندن خدمات آموزشی به روستاهایی می داند که بین یک تا سه دانش آموز دارند و برای این روستاها معلم اعزام می کند.

آمار جالب یزدان پناه از وجود ۳۷ مدرسه روستایی در استان حکایت دارد که هرکدام بین یک تا سه دانش آموز دارند و در این روستاها به جای مدرسه از کانکس برای تدریس استفاده می شود.

حدود ۲۴ هزار دانش آموز مقطع پیش دبستانی کرمانشاه نیز به شاد وصل می شوند

همچنین بخشی از آمار کلی حدود ۳۵۲ هزار دانش آموزش استان کرمانشاه شامل مقطع پیش دبستانی می شود که به تدریج جزو گروه هایی قرار گرفتند که امکان اتصال به برنامه شاد برای آنها نیز فراهم شد.

مدیرکل آموزش و پرورش در این خصوص نیز بیان داشت: استان کرمانشاه ۲۳ هزار و ۸۱۸ دانش آموز مقطع پیش دبستانی دارد که کار اتصال آنها به سامانه شاد انجام خواهد شد.

دانش آموزانی که در برنامه شاد مشکل احراز هویت دارند چه کنند؟

یزدان پناه در خصوص مشکلاتی مانند احراز هویت در برنامه شاد نیز توضیح داد: اگر دانش آموزان مشکل احراز هویت در سامانه شاد دارند از مدیر مدرسه بخواهند که مشکلشان را حل کند و آموزش و پرورش بر تمامی مدیران مدارس برای انجام کار نظارت دارد.

وی تاکید کرد که از خانواده ها تقاضا داریم کسانی که امکانش را دارند هرچه سریعتر برنامه شاد را برای فرزندانشان نصب کنند؛ چرا که به گفته او ممکن است دانش آموزانی هم باشند که به دلیل فقر مالی گوشی هوشمند نداشته باشند.

یزدان پناه با تاکید بر اهمیت کنترل حضور و غیاب دانش آموزان در برنامه شاد افزود: از آنجایی که این برنامه به صورت رسمی تازه آغاز به کار کرده است اما ظرف ۲ هفته آینده می توان با توجه به آمار غایبان برآوردی از تعداد دانش آموزانی داشت که احیانا به هر دلیلی امکان دسترسی برای آنها فراهم نشده است.

شماره تلفن پشتیبانی این برنامه نیز ۴۳۰۹۱-۰۲۱ اعلام شده که کاربران در صورت سوال می توانند از ساعت ۹ تا ۱۴ تماس بگیرند.

استان کرمانشاه ۱۵ هزار و ۹۰۷ کلاس درس با ۲۶ هزار و ۴۷ پرسنل دارند که از دل این تعداد پرسنل نیز ۱۵ هزار و ۹۹۲ نفرشان فقط کار معلمی و تدریس می کنند که البته باید هزار و ۴۳ نفر معلم حق تدریسی را نیز به این آمار اضافه کرد.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج ۲۰۹ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( اول اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی هزار و ۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۹۱ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون پنج هزار و ۲۰۹ نفر جان خود را از دست داده اند/ایرنا

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.