شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

استقرار بیمارستان صحرایی سپاه بیت المقدس کردستان در سرپل ذهاب/ ارسال ۱۴۲ محموله کمکهای بسیجیان کردستان به مناطق زلزله زده
27 آبان 1396 - 10:57
شناسه : 2024
0
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان خبر داد: طلوع‌‌کرمانشاه :

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان از ادامه خدمت رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه خبر داد و گفت: هم اکنون چندین واحد مهندسی، جهادی و درمانی سپاه کردستان در مناطق زلزله زده حضور دارند.

پ
پ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طلوع، سردار محمدحسین رجبی با اشاره به اینکه سپاه بیت المقدس کردستان تنها بعد از ۳۰ دقیقه از وقوع زلزله در استان کرمانشاه خدمت رسانی خود را آغاز کرده است، افزود: این خدمت رسانی به مردم زلزله زده در استان کرمانشاه به صورت جدی دنبال و پیگیری می شود.

وی ادامه داد: همان شب وقوع زلزله ضمن ایجاد هماهنگی سپاه کرمانشاه تیم مهندسی و همچنین بیمارستان صحرایی سپاه بیت المقدس کردستان به منطقه اعزام شده و به عنوان اولین گروه های امداد و درمان در منطقه مستقر شده و کار خدمت رسانی به مردم را آغاز کرده اند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: گردان مهندسی سپاه بیت المقدس کردستان از اولین ساعت بعد از وقوع زلزله در منطقه مستقر شده است و بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با مدیریت بحران استان کرمانشاه در شهرها و روستاهای مختلف این منطقه خدمت رسانی می کند.

وی افزود: همراه با این گردان مهندسی اعزام شده از سوی سپاه بیت المقدس کردستان، ماشین آلات و تجهیزات سبک و سنگین مورد نیاز برای آواربرداری و همچنین خدمت رسانی به مردم آسیب دیده در جریان وقوع این زلزله نیز به کرمانشاه اعزام شده است.

استقرار بیمارستان صحرایی سپاه بیت المقدس کردستان در سرپل ذهاب

وی گفت: صبح روز دوشنبه یک بیمارستان صحرایی مجهز به امکانات روز از سوی بیمارستان شهید قاضی سنندج ضمن حضور در شهرستان سرپل ذهاب به عنوان اولین اقدام در راستای خدمت رسانی به زلزله زدگان در حوزه بهداشت و درمان در منطقه مستقر شده است.

سردار رجبی بیان کرد: در حال حاضر بیمارستان صحرایی شهید قاضی سنندج در شهرستان سرپل ذهاب استقرار پیدا کرده و متناسب با نیازهای درمانی مردم در منطقه پزشک اعزام می شود تا در محل خدمت رسانی بهداشتی و درمانی به مردم نیازمند صورت گیرد.

وی به اعزام تیم های جهادی به مناطق زلزله زده از سوی سپاه بیت المقدس کردستان اشاره کرد و یادآور شد: در این بخش نیز متناسب با نیازهای اعلام شده تیم های جهادی سپاه بیت المقدس کردستان به منطقه اعزام شده و در دو بخش آواربرداری و همچنین امداد رسانی به زلزله زدگان در حال فعالیت می باشند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان به فعالیت های صورت گرفته در راستای جمع آوری کمک های مردمی به افراد زلزله زده اشاره کرد و اظهار داشت: بسیجیان استان کردستان نیز همراه و همگام با سایر اقشار جامعه با توجه به توانمندی های خود، کمک های قابل توجهی را برای ارسال به مناطق زلزله زده جمع آوری کردند.

ارسال ۱۴۲ محوله کمک های بسیجیان کردستان به مناطق زلزله زده

وی ادامه داد: این محموله در شهرستان های مختلف استان کردستان جمع آوری شده و با وسائل نقلیه به استان کرمانشاه ارسال شده است و در راستای مدیریت بهتر توزیع کمک های مردمی در بین زلزله زدگان، هماهنگی های لازم با سپاه کرمانشاه صورت گرفته است.

سردار رجبی عنوان کرد: در مجموع تا روز گذشته بالغ بر ۱۴۲ خودرو سبک و سنگین کمک های مردمی جمع آوری شده از سوی سپاه بیت المقدس کردستان به مناطق زلزله زده ارسال شده است و البته روند جمع آوری کمک های مردمی از سوی سپاه همچنان دنبال می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های سپاه بیت المقدس کردستان در راستای بازسازی مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: در راستای هماهنگی های صورت گرفته بازسازی کامل شش روستا از توابع سرپل ذهاب به سپاه بیت المقدس کردستان واگذار شده است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار داشت: قرار است که در قالب این طرح سپاه هر استان تعدادی روستا را به صورت کامل و در یک برنامه دو ماهه بازسازی کند که شش روستا از توابع شهرستان سرپل ذهاب به سپاه بیت المقدس کردستان واگذار شده است.

شش روستای زلزله زده از سوی سپاه کردستان به صورت کامل بازسازی می شود

وی گفت: قرار است طی هفته آینده و بعد از پایان کامل کار امدادرسانی و استقرار زلزله زدگان در مناطق پیش بینی شده، کار بازسازی روستاها آغاز شود که سپاه بیت المقدس کردستان در این زمینه هماهنگی های اولیه را انجام داده و در کوتاهترین زمان ممکن این مهم اجرایی و عملیاتی می شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر یک گردان مهندسی سپاه بیت المقدس کردستان با تعداد زیادی خودرو سبک و سنگین در منطقه حضور دارد که در کار آوار برداری مشغول به فعالیت هستند و برنامه ریزی شده است که ضمن استقرار این گردان در منطقه، تجهیزات و نیروی انسانی بیشتری نیز تامین شده و کار بازساری این شش روستا در کوتاهترین زمان ممکن صورت گیرد.

سردار رجبی افزود: البته در کنار این مهم، قرار است که مدیریت بحران هر استان نیز تعهدی در خصوص کمک به افراد زلزله زده را اجرایی کند که در این راستا سپاه بیت المقدس به استانداری اعلام کرده است که به هر میزانی که نیاز باشد ما در این بخش نیز آمادکی همکاری و مشارکت هستیم.

وی ضمن تقدیر از کمک های مردمی جمع آوری شده در سراسر کشور به ویژه استان کردستان برای افراد زلزله زده در کرمانشاه، عنوان کرد: خوشبختانه مشارکت و همراهی مردم در راستای کمک به زلزله زدگان در کرمانشاه اقدامی تاریخی و ماندگار بود و به همین دلیل باید به صورت ویژه از اقشار مختلف مردم تقدیر و تجلیل شود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.