جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

بیمارستان شهدا به دلیل مراجعه ماهانه ۲۰ هزار بیمار از شلوغ ترین اورژانس های استان و کشور است/معضل “نوبت گیری” داریم
19 بهمن 1397 - 10:58
شناسه : 20535
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: امسال نزدیک به ۲۴۰ میلیارد تومان برای بیمه شدگان در بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم هزینه کردیم/ حجتی پور با اشاره به برنامه هایی که برای توسعه مراکز درمانی تامین اجتماعی استان وجود دارد اظهار کرد: تا قبل از پایان سال دو مرکز درمانی در پاوه و جوانرود افتتاح خواهد شد/وی درباره وضعیت مرکز درمانی تامین اجتماعی سرپل ذهاب نیز خاطرنشان کرد: کار تامین زمین این مرکز نهایی شده و به زودی ساخت آن آغاز خواهد شد و ظرف مدت ۲ سال قابل بهره برداری خواهد بود/ حجتی پور درباره توسعه اورژانس بیمارستان شهدا کرمانشاه نیز تاکید کرد: این بیمارستان به دلیل مراجعه ماهانه ۲۰ هزار بیمار از شلوغ ترین اورژانس های استان و کشور است و از همین رو برنامه‌ای برای توسعه آن با هدف بهبود ارائه خدمات در نظر گرفتیم.

پ
پ
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: امسال نزدیک به ۲۴۰ میلیارد تومان برای بیمه شدگان در بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم هزینه کردیم.

دکتر میثم حجتی پور در نشست خبری که امروز(۱۸ بهمن) برگزار شد، از مراجعه یک میلیون و ۱۲۷ هزار نفر به مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی کرمانشاه در ۹ ماهه امسال خبر داد.

 وی با بیان اینکه تعداد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در کرمانشاه حدود ۸۰۰ هزار نفر است، خاطرنشان کرد: این آمار بیش از یک میلیونی مراجعه کنندگان بیانگر تعداد قابل توجه مراجعات غیرضروری و کاذب است.

 وی افزود: به علاوه در این مدت بیش از ۳۸۰۰ زایمان در بیمارستان حضرت معصومه(س) کرمانشاه انجام شده که معادل یک سوم زایمان‌های استان است.

 مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه درباره وضعیت مراکز درمانی تامین اجتماعی استان نیز افزود: هم اکنون در بخش مراکز ملکی، دو بیمارستان شامل بیمارستان شهدا و بیمارستان حضرت معصومه، دو پلی کلینیک تخصصی شبانه روزی و درمانگاه هایی در بیستون، اسلام آباد غرب و سنقر داریم.

 حجتی پور درباره مراکز درمانی غیرملکی طرف قرارداد در کرمانشاه نیز تاکید کرد: ۹۳ مرکز درمانی شامل ۱۹ بیمارستان، ۶۰ درمانگاه و ۱۴ مرکز بهداشتی با ما همکاری دارند.

 وی عنوان کرد: ۵۳۸ پزشک و دندانپزشک و ۴۱۲ مرکز پاراکلینیکی شامل داروخانه، آزمایشگاه، مراکز رادیولوژی و… نیز طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی در بخش درمان غیر مستقیم هستند.

 حجتی پور با اشاره به برنامه هایی که برای توسعه مراکز درمانی تامین اجتماعی استان وجود دارد اظهار کرد: تا قبل از پایان سال دو مرکز درمانی در پاوه و جوانرود افتتاح خواهد شد .

وی با بیان اینکه این مراکز فعلا در اماکن استیجاری راه اندازی می شوند تا هرچه زودتر ارائه خدمات به مردم صورت گیرد، یادآوری کرد: ساخت همزمان ساختمان این مراکز ملکی نیز انجام خواهد شد.

 مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه درباره وضعیت مرکز درمانی تامین اجتماعی سرپل ذهاب نیز خاطرنشان کرد: کار تامین زمین این مرکز نهایی شده و به زودی ساخت آن آغاز خواهد شد و ظرف مدت ۲ سال قابل بهره برداری خواهد بود.

 حجتی پور درباره توسعه اورژانس بیمارستان شهدا کرمانشاه نیز تاکید کرد: این بیمارستان به دلیل مراجعه ماهانه ۲۰ هزار بیمار از شلوغ ترین اورژانس های استان و کشور است و از همین رو برنامه‌ای برای توسعه آن با هدف بهبود ارائه خدمات در نظر گرفتیم.

 وی میزان متراژی که برای توسعه این اورژانس در نظر گرفته شده را ۱۶۰۰ متر مربع اعلام کرد و ادامه داد: توسعه اورژانس بیمارستان شهدا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و ظرف مدت یک و نیم تا دو سال انجام خواهد شد.

 حجتی پور در ادامه بیان اینکه برای درمان مستقیم و غیرمستقیم بیمه‌شدگان در سال جاری نزدیک به ۲۴۰ میلیارد تومان هزینه شده یادآور شد: از این میزان ۹۸.۵میلیارد تومان در بخش درمان مستقیم و ۱۴۱ میلیارد تومان در بخش درمان غیر مستقیم و مربوط به پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد بوده است.

 حجتی پور اشاره ای هم به وضعیت مطالبات مراکز درمانی از تامین اجتماعی داشت و خاطرنشان کرد: قبول داریم که تعدادی از این مراکز به دلیل محدودیت‌های مالی از بدهی خود نسبت به تامین اجتماعی گلایه دارند، اما تلاش می‌کنیم هرچه زودتر این بدهی‌ها جبران شود .

وی اظهار کرد: البته درباره داروخانه‌ها که حساسیت بیشتری دارند بدهی‌ها را تا مرداد ۹۷ تسویه کردیم و درباره سایر مراکز مانند بیمارستان های خصوصی، مراکز رادیولوژی، آزمایشگاه ها و … که معوقات آنها زیاد شده تلاش می‌کنیم در کوتاهترین زمان این معوقات پرداخت شود.

 مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه اشاره ای هم به وضعیت تخت های بیمارستانی حوزه درمان داشت و افزود: هم اکنون ۲۱۲ تخت فعال داریم که در سال جاری افزایش ۱۰ درصدی تخت ها را داشتیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه سپس به بزرگترین چالش حوزه درمان اجتماعی که نوبت گیری است اشاره داشت و اظهار کرد: بنا داریم با توسعه مراکز درمانی بخشی از این مشکل را حل کنیم تا مراجعه مردم به صورت منطقی بین مراکز توزیع شود و دیگر شلوغی و ازدحام نوبت گیری را نداشته باشیم.

 وی خاطرنشان کرد: به علاوه بنا داریم به زودی سامانه نوبت گیری یکپارچه که شماره ۴ رقمی است را برای تمام استان راه‌اندازی کنیم.

 حجتی پور با بیان اینکه بخشی از مراجعات مردم به صورت غیرضروری و کاذب است، عنوان کرد: برای کاهش این امر به دنبال پیاده کردن نظام جامع ارجاع هستیم تا مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی کاهش یابد و به افرادی که نیاز واقعی دارند، نوبت برسد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه معتقد است، بخشی از این امر نیازمند فرهنگ‌سازی است تا هم ازدحام مراکز درمانی کم شود و هم هزینه زیادی که به حوزه درمان وارد می‌شود کاهش یابد و بتوان بخشی از این هزینه‌های غیرضروری درمان سرپایی را در حوزه اعمال جراحی که هزینه بیشتری دارد صرف کرد.
 
 وی اشاره هم به راه اندازی طرح نسخه الکترونیکی داشت و تاکید کرد : هم اکنون ۱۰۰ درصد نسخ در مراکز ملکی الکترونیکی است و بنا داریم این کار را در مراکز طرف قرارداد نیز گسترش دهیم .

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه راه اندازی نسخه الکترونیکی از مهر ماه در مراکز غیرملکی نیز انجام شده، اضافه کرد: در این مدت ۱۲ هزار نسخه الکترونیکی در استان صادر شده است .

به گفته این مسئول اکنون از حدود ۵۰۰ پزشک طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی نیز ۲۰۰ پزشک کار نسخه الکترونیکی را انجام می دهند .

وی خواستار همکاری بیشتر پزشکان در زمینه الکترونیکی شدن نسخ شد و تاکید کرد: در صورتی که پزشکان در این کار همکاری داشته باشد، تا هر اندازه که بخواهند سقف مراجعات آنها را البته با شرط صدور نسخه الکترونیک افزایش می‌دهیم/ایسنا

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.