پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

نحوه برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خردادماه اعلام شد
22 اردیبهشت 1399 - 9:50
شناسه : 210697
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری کرونا و تغییر در فرآیند آموزش، از اعلام نحوه برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خردادماه ۱۳۹۹ خبر داد./«فردین یاوری»  افزود:  فرآیند آموزش حضوری، طبق بررسی‌های انجام گرفته از اول مهرماه تا پایان بهمن ماه استمرار داشته و ۸۰ درصد محتوای کتب درسی به صورت حضوری تدریس شده است./او گفت: از اول اسفند ماه تا پایان سال تحصیلی جاری، ۲۰ درصد باقی ‌مانده محتوای کتب درسی به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، ابتکارات دبیران در بستر پیام‌رسان‌ها و نیز شبکه شاد تدریس می شود./وی با بیان اینکه در طراحی سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز ۲ بخش سوالات الزامی و انتخابی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: سؤالات الزامی؛ برای کسب ۱۶ نمره از ۸۰ درصد محتوای کتب درسی که به صورت حضوری تدریس شده است و دانش‌آموزان ملزم به پاسخگویی به تمام سؤالات آن هستند./وی در مورد سؤالات انتخابی نیز گفت: برای کسب چهار نمره که در ۲ نوع طراحی می‌شوند، نوع اول از ۲۰ درصد محتوای کتب درسی که به صورت غیرحضوری تدریس و نوع دوم از محتوای ۸۰ درصدی که به‌صورت حضوری تدریس شده است در این بخش دانش‌آموزان اختیار دارند سؤالاتی را که برای پاسخگویی آن‌ها آمادگی بیشتری دارند انتخاب و پاسخ دهند.  

پ
پ

وی اضافه کرد: بدیهی است در این شیوه‌نامه ضمن ارزش‌گذاری به تلاش دانش‌آموزان و همکارانی که آموزش‌های غیرحضوری را دنبال کرده‌اند، به همه دانش‌آموزان، به‌ویژه افرادی که به هر دلیل نتوانسته‌اند از آموزش‌های غیرحضوری استفاده کنند نیز با پاسخگویی کامل به سؤالاتی که از بخش تدریس حضوری طرح شده، فرصت کسب نمره ۲۰ داده می شود تا به‌ دلیل عدم دسترسی به آموزش‌های غیرحضوری حقی از آنها تضییع نشود.

وی اضافه کرد: همچنین به جهت تعیین دقیق محتوای کتب درسی در قالب ۲ بخش ۸۰ و ۲۰ درصد، برای تمام موضوعات درسی پایه دوازدهم، عناوین دروس و محدوده مورد نظر برای هر عنوان کتاب تعیین و در جدول پیوست مشخص شده است که توجه دانش‌آموزان به آن جلب می‌شود.

یاوری افزود: همچنین برای حفظ سلامت دانش‌آموزان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه های امتحانی، تعداد ۶۳۷ هزار و ۹۶۸ دانش‌آموز به ۲ گروه تقسیم شده اند که گروه اول، دانش‌آموزان رشته های علوم تجربی و ریاضی- فیزیک و گروه دوم، دانش‌آموزان رشته‌های ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی ، سوم متوسطه و پیش دانشگاهی نظام قبلی است.

رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه گفت: برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بین صندلی ها  ۱.۸ تا ۲ متر فاصله در نظر گرفته شده و حوزه‌های امتحانی نیز به تعداد کافی پیش‌بینی و مهیا شده است.

یاوری افزود: همچنین تدابیری اتخاذ شده که با جلب همکاری مراقبین سلامت و کارشناسان شبکه‌های بهداشت و درمان، سلامت دانش‌آموزان رصد و آن‌ها ملزم به استفاده از ماسک و دستکش شوند و در فاصله هر جلسه امتحان تا امتحان بعدی،  سالن، صندلی‌ها و ملزومات حوزه‌ها ضدعفونی شوند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲۵ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی است.  

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۱۰۷ هزار و ۶۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶ هزار و ۶۴۰ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزارو ۳۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۰۷ هزار و ۶۰۳ نفر رسید/ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.