پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20825 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند

‌هنر گره چینی کنگاور به ثبت ملی رسید‌
21 بهمن 1397 - 8:40
شناسه : 21138
3
طلوع‌‌کرمانشاه :

فرماندار کنگاور با بیان اینکه ۱۱۹ اثر تاریخی در این شهرستان به عنوان آثار ملی به ثبت رسیده است، افزود : هنر فاخر گره چینی کنگاور نیز ثبت ملی شده است. آثار تاریخی و فرهنگی هویت هر جامعه‌ای به شمار می‌رود که حراست و حفاظت از آنها وظیفه همه مردم به ‌ویژه مسئولان مربوطه است./ معرفی؛ پیمان محمدی هنرمند رشته گره چینی اهل شهرستان کنگاور در داوری نشان ملی و مرغوبیت صنایع دستی سال ۱۳۹۶ شرکت کرد و موفق به اخذ نشان ملی مرغوبیت شد و پس از بررسی از سوی داوران ملی کاندیدای حضور در داوری نشان بین‌المللی کیفیت از شورای جهانی صنایع‌ دستی شد که پس از بررسی هنر گره چینی در شورای جهانی وی نشان جهانی را نیز از آن خود کرد.

پ
پ

 خیراله خزایی امروز یکشنبه ۲۱ بهمن ماه اظهار کرد: آثار تاریخی و فرهنگی هویت هر جامعه‌ای به شمار می‌رود که حراست و حفاظت از آنها وظیفه همه مردم به ‌ویژه مسئولان مربوطه است.

او با بیان اینکه شهرستان کنگاور علاوه بر اینکه تاریخ و فرهنگ غنی دارد، سرشار از هنرهای اصیل ایرانی است، اظهار داشت: هنر زیبای گره چینی کنگاور از ظرافت خاص و خلاقیت متبحرانه استادکارها در این هنر حکایت دارد.
خزایی با اشاره به گردآوری پرونده ثبت ملی گره چینی توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان کنگاور، خاطرنشان کرد: پس از تکمیل اطلاعات و تصاویر با محوریت هنرمند پیمان محمدی، این پرونده به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال و با بررسی کمیته مربوطه به ثبت ملی رسید.
او اضافه کرد: با ثبت هنر گره چینی به نام کنگاور تعداد آثار ملی ملموس و ناملموس این شهرستان به ۱۱۹ مورد رسید.
خزایی با اشاره به اینکه معبد آناهیتا به عنوان شاخص ترین اثر تاریخی شهرستان کنگاور سالانه میزبان هزاران نفر از گردشگران داخلی و خارجی است، افزود: تلاش می کنیم در قالب ستاد خدمات سفر میزبان متفاوتی برای مسافران نوروزی در سال ۹۸ باشیم.
پیمان محمدی هنرمند رشته گره چینی اهل شهرستان کنگاور در داوری نشان ملی و مرغوبیت صنایع دستی سال ۱۳۹۶ شرکت کرد و موفق به اخذ نشان ملی مرغوبیت شد و پس از بررسی از سوی داوران ملی کاندیدای حضور در داوری نشان بین‌المللی کیفیت از شورای جهانی صنایع‌ دستی شد که پس از بررسی هنر گره چینی در شورای جهانی وی نشان جهانی را نیز از آن خود کرد.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر ۷۶ هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان محسوب می شود./ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.