شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20794 تعداد نوشته های امروز : 2×

آخرین خبرها

سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید

۶۰۰۰ داعشی انتحاری خود را منفجر کردند/ منافقین خشکه مقدس‌های نادان را ابزار دست خود می‌سازند تا به جنگ حق بیایند/پیروزی نیروهای مقاومت بر داعش مصداق پیروزی امیرالمؤمنین بر خوارج است
30 آبان 1396 - 20:50
شناسه : 2150
2
مطهری: طلوع‌‌کرمانشاه :

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید: آنجا که جهالت توأم با خشکه‌مقدسی می‌شود و گروهی مقدس نادان پدید می‌آیند منافقان زیرک آنها را ابزار دست خود می‌سازند و به جنگ حق می‌آیند.

پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع، علی مطهری در یادداشتی نوشته است: اگر بخواهیم برای پیروزی نیروهای مقاومت اسلامی بر داعش نمونه‌ای در تاریخ پیدا کنیم، باید از پیروزی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بر خوارج یاد کنیم. زمانی که جنایت‌ها و خشونت‌های خوارج را در تاریخ می‌خواندیم با خود می‌گفتیم چگونه چنین افرادی با ادعای ایمان اسلامی در صدر اسلام پیدا شدند. پیدایش داعش در زمان ما ثابت کرد که استعداد پدید آمدن گروه‌هایی مثل خوارج همیشه وجود دارد. آنجا که جهالت توأم با خشکه‌مقدسی می‌شود و گروهی مقدس نادان پدید می‌آیند منافقان زیرک آنها را ابزار دست خود می‌سازند و به جنگ حق می‌آیند. داعش بدون تردید ابزار دست آمریکا و صهیونیسم و متأسفانه عربستان که اخیراً به دامان اسرائیل رفته است بود و هست. علی علیه‌السلام خوارج را چنین توصیف می‌کند:

«مردمی خشن، فاقد اندیشه عالی و احساسات لطیف. مردمی پست، برده‌صفت، اوباش که از هر گوشه‌ای جمع شده‌اند. اینها کسانی هستند که باید اول تعلیمات ببینند، آداب اسلامی به آنها تعلیم داده شود، در فرهنگ و ثقافت اسلامی خبرویت پیدا کنند. باید بر اینها قیّم حکومت کند.»

این توصیف بر خوارج امروز یعنی گروه داعش نیز صدق می‌کند. واقعاً نیاز به یک روان‌شناسی و تحقیق عمیق اعتقادی و روانی درباره این گروه است که چگونه تعداد قابل توجهی از جوانان کشورهای اسلامی به این گروه پیوستند و حاضر به فداکاری بودند به طوری که طبق گزارش سردار سلیمانی حدود شش هزار نفر از آنها در عملیات انتحاری، خود را منفجر کردند.

شهید آیت‌الله مطهری می‌گویند گروه خوارج منقرض شده ولی روح خارجی‌گری ممکن است در برخی از ما وجود داشته باشد. امروز نیز داعش رو به اضمحلال است ولی ممکن است روح داعشی‌گری در برخی از ما وجود داشته باشد.

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.