جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

دریافت ۷۹۰ واحد پلاسما از بهبودیافتگان کووید۱۹ در مراکز انتقال خون/استان کرمانشاه از استان های موفق این طرح
07 خرداد 1399 - 9:03
شناسه : 217473
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-به گزارش روابط عمومی سازمان انتقال خون دکتر سید مرتضی طباطبایی در مورد وضعیت کنونی این طرح گفت: از ابتدای این پروژه ۱۴ استان و اکنون ۲۲ استان برای پلاسما گیری کووید ۱۹ فعال شده اند و نزدیک به ۸۰ درصد از فاز اول پروژه تا کنون محقق شده است که امیدواریم در ادامه این طرح اهدا کنندگان بیشتری جذب شوند./وی افزود: مقرر شده است که در اجرای این طرح پنج هزار واحد پلاسما تا پایان شهریور از بهبود یافتگان کووید ۱۹ دریافت شود و این طرح در سه مرحله تعریف شده است که مرحله اول آن از ابتدای اردیبهشت تا پایان ماه مبارک رمضان، مرحله دوم از خرداد تا پایان تیرماه و مرحله سوم تا پایان شهریورماه سال جاری اجرا می شود./وی با اشاره به فرهنگ سازی انجام شده در این زمینه گفت: با تهیه بروشور، تراکت و اطلاع رسانی، مردم و بهبود یافتگان را در جریان پروژه قرار می دهیم اما به نظر می رسد موثر ترین روش فراخوان تلفنی از لیست بیماران بهبود یافته کووید۱۹ است که توسط معاونت درمان وزارت بهداشت در اختیار انتقال خون قرار گرفته است./دکتر طباطبایی یادآور شد: به کمک افراد معروف و چهره های فرهنگی، هنری و ورزشی نیز بهبودیافتگان کووید ۱۹ را به اهدای پلاسمای خون ترغیب می کنیم./وی تاکید کرد: آگاهی بخشی ازبالین بیمار مبتلا به ویروس کرونا آغاز می شود و ایشان به اهدای پلاسما به شکرانه بازیابی سلامتی و درک وضعیت مشابه بیماران پس از بهبود یافتن تشویق می شوند./دکترمرتضی طباطبایی، استان های گیلان و کرمانشاه را از استان های موفق این طرح دانست که توانسته اند عملکرد خوبی از خود نشان داده و بیش از ۱۰۰ درصد پیش بینی را محقق کنند.

پ
پ

مدیرکل دفتر برنامه ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان که مدیریت پروژه جمع آوری پلاسمای بهبودیافتگان کووید۱۹را نیز را برعهده دارد از دریافت ۷۹۰ واحد پلاسما در ۲۲ مرکز انتقال خون درسراسر کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان انتقال خون دکتر سید مرتضی طباطبایی در مورد وضعیت کنونی این طرح گفت: از ابتدای این پروژه ۱۴ استان و اکنون ۲۲ استان برای پلاسما گیری کووید ۱۹ فعال شده اند و نزدیک به ۸۰ درصد از فاز اول پروژه تا کنون محقق شده است که امیدواریم در ادامه این طرح اهدا کنندگان بیشتری جذب شوند.
وی افزود: مقرر شده است که در اجرای این طرح پنج هزار واحد پلاسما تا پایان شهریور از بهبود یافتگان کووید ۱۹ دریافت شود و این طرح در سه مرحله تعریف شده است که مرحله اول آن از ابتدای اردیبهشت تا پایان ماه مبارک رمضان، مرحله دوم از خرداد تا پایان تیرماه و مرحله سوم تا پایان شهریورماه سال جاری اجرا می شود.
وی با اشاره به فرهنگ سازی انجام شده در این زمینه گفت: با تهیه بروشور، تراکت و اطلاع رسانی، مردم و بهبود یافتگان را در جریان پروژه قرار می دهیم اما به نظر می رسد موثر ترین روش فراخوان تلفنی از لیست بیماران بهبود یافته کووید۱۹ است که توسط معاونت درمان وزارت بهداشت در اختیار انتقال خون قرار گرفته است.
دکتر طباطبایی یادآور شد: به کمک افراد معروف و چهره های فرهنگی، هنری و ورزشی نیز بهبودیافتگان کووید ۱۹ را به اهدای پلاسمای خون ترغیب می کنیم.
وی تاکید کرد: آگاهی بخشی ازبالین بیمار مبتلا به ویروس کرونا آغاز می شود و ایشان به اهدای پلاسما به شکرانه بازیابی سلامتی و درک وضعیت مشابه بیماران پس از بهبود یافتن تشویق می شوند.
دکترمرتضی طباطبایی، استان های گیلان و کرمانشاه را از استان های موفق این طرح دانست که توانسته اند عملکرد خوبی از خود نشان داده و بیش از ۱۰۰ درصد پیش بینی را محقق کنند.
وی ضمن ذکر برخی از موانعی که در این راه وجود داشته می گوید: تفکری صحیح در ذهن کارکنان و مدیران در خصوص ضرورت دریافت پلاسما از بهبودیافتگان کووید۱۹ شکل گرفته است وتبلیغات و اطلاع رسانی آگاهی مردم را افزایش می دهد ورفته رفته یافتن این افراد و تشویق به اهدای پلاسما گسترده تر می شود.
وی تاکید کرد: این پلاسما را می توان در دمای کمتر از منهای ۲۵ درجه بدون افت کیفیت به مدت دو سال نگهداری کرد و اگرچه اکنون این فرآورده اهدایی فقط به صورت پلاسما مصرف می شود ولی شرکت هایی حضور دارند که در این مورد پژوهش می کنند تا از این پلاسما ایمنوگلوبولین اختصاصی بگیرند.
دکتر طباطبایی افزود: یک بیمار بهبود یافته کووید۱۹ که ۲۸ روز از بیماری اش گذشته یک فرد سالم است چرا که می دانیم وضعیت سلامتی و بهبودی این شخص آزمایش شده است و آنتی بادی هم در بدنش موجود است و شرایط سلامتی اش به گونه ای بوده که پزشکان ذصیلاح مرکز درمانی وی را ترخیص کرده است.
وی در مورد نگرانی هایی که برخی از مردم و کارکنان داشتند گفت: کارکنان باید مراقبت های بهداشتی فردی را رعایت کنند و آگاه باشند که یک اهداکننده پلاسما بهبودیافته از بیماری کووید ۱۹ تفاوتی با دیگر اهداکنندگان ندارد.
وی در مورد اقدامات اندیشیده شده در خصوص رعایت شاخص های بهداشتی مراکز انتقال خون در مواجهه به ویروس کرونا گفت: در پایان شیفت های کاری تخت های اهداکنندگان خون ضدعفونی می شود و تقدیم ماسک به اهداکنندگان خون در بدو ورود آنان به مراکز اهدای خون ادامه دارد.
دکتر طباطبایی افزود: همچنین در نقاط مختلف مراکز، مواد ضد عفونی جانمایی شده و توصیه می شود طی زمان اهدا و انتظار اهداکنندگان از موبایل استفاده نکنند و در صورت تب دار بودن نیز مراجعه نکنند اگرچه همه حاضرین تب سنجی می شوند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان فاصله نشستن اهداکنندگان در سالن پذیرش را یک متر و رعایت فاصله اجتماعی را در مراکز ضروری خواند و افزود: بنر های آموزشی کووید ۱۹در تمامی مراکز استانی نصب است و بروشور اطلاع رسانی به اهداکنندگان تقدیم می شود و حائل های شفاف بین بخش های پذیرش و اهداکنندگان تعبیه شده است.
وی تاکید کرد: اهدای خون و پلاسما در مراکز انتقال خون با رعایت استانداردهای بهداشتی و پیشگیرانه انجام می شود و برای مراجعان جای نگرانی نیست و امیدواریم شفایافتگان از بیماری کووید ۱۹ با همدلی برای اهدای پلاسما و نجات بیمارانی که روزهای سختی را تجربه می کنند پیشقدم شوند.

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.