پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

۷ میلیون تومان کمک بلاعوض به روستاهای زلزله زده پرداخت می‌شود/ تغییرات در تیم مدیریتی استان قطعی است/ ۳۰۰ میلیارد برای تهیه کانکس نیاز است
08 آذر 1396 - 10:15
شناسه : 2356
0
بازوند در نشست خبری: طلوع‌‌کرمانشاه :

استاندار کرمانشاه گفت: ۷ میلیون تومان کمک های نقدی بلاعوض برای معیشت مردم پرداخت میشود و هیچ ارتباطی با کانکس ندارد.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی طلوع، هوشنگ بازوند امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از مردم ایران بابت ابراز همدردی و کمک به زلزله زدگان تشکر کرد و گفت: شهرستان هایی که حتی خود درگیر زلزله بودند به کمک مردم سرپل ذهاب شتافتند ازجمله مردم محترم شهرستان اسلام آبادغرب با اینکه خود درگیر زلزله بودند، اما به یاری و خدمات رسانی به مردم زلزله زده سرپل ذهاب پرداختند

استاندار کرمانشاه در ادامه افزود: ما باید مراقب حواشی زلزله باشیم و بحران را تبدیل به فرصت نماییم و به مردم خدمت کنیم.

بازوند گفت: در روستاها در مجموع ۷ میلیون تومان کمک های نقدی بلاعوض برای معیشت مردم پرداخت میشود و هیچ ارتباطی با کانکس ندارد.

وی در ادامه با اشاره به همگرایی در کمک به زلزله زدگان گفت: رسانه ها دغدغه توسعه کرمانشاه را دارند و با دلسوزی مسائل را دنبال می کنند که جای تقدیر دارد.

استاندار کرمانشاه با خواستار توجه بیشتر به مقوله مدیریت بحران و پیشگیری شد و افزود:️ مدیریت یک بحران بزرگ و گسترده کار ساده ای نیست و تلاش شبانه روزی می طلبد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تدابیر خوب امنیتی برای حفاظت از اموال مردم زلزله زده پیش بینی شد، افزود: مورد سرقتی از منازل زلزله زدگان سرپلذهاب گزارش نشده است اما حواشی در بحث توزیع چادرها وجود داشت.

بازوند همچنین هزینه لازم برای تهیه کانکس و اسکان موقت را ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: قرارگاه خاتم و سپاه کار آوار برداری و نصب کانکس ها را به سرعت انجام می‌دهند و روزانه ۴۰۰ کانکس برای زلزله زدگان نصب شود.

استاندار کرمانشاه همچنین تاکید کرد: انجام تغییرات در ترکیب تیم مدیریتی استان کرمانشاه قطعی است و انجام خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه اسکان موقت ارتباطی با وام‌های بلاعوض ندارد، افزود: مردم به شایعات توجه نکنند.

بازوند در ادامه تسریع در بهره برداری از پروژه راه آهن کرمانشاه را از مطالبات استان دانست و گفت: معاون اول رئیس جمهور دستورات لازم برای انجام این پروژه را داده اند.

وی اظهار داشت: قید متناسب بودن منابع و مصارف از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات حذف شد که امتیاز بسیار خوبی بود.

بازوند با اشاره به اینکه عدم مقاومت بیمارستانها در زلزله اخیر چالش برانگیز بود، گفت: ۷ هزار نیروی سپاهی و ارتش در بحث زلزله پای کار آمدند و قریب به ۳۰۰۰ نفر را از زیر آوار بیرون کشیدند.

وی با اشاره به انتقال ۶۵۰۰ مجروح زلزله از طریق ۳۴ فروند بالگرد گفت: ۹۴ هزار تخته چادر میان زلزله زدگان توزیع گردید.

بازوند با اشاره به اعطای ۳ میلیون تومان برای تلف شدن دام های سنگین و ۶۰۰ هزار تومان برای دام های سبک روستائیان در بحث زلزله گفت: ۷۶۷ میلیارد تومان هم وام ساخت مسکن به زلزله زدگان استان داده می‌شود.

استاندار کرمانشاه بیان اینکه در زلزله اخیر ۱۲۴۱ میلیارد تومان خسارت به تاسیسات دولتی استان وارد شد، گفت: ۵۷۵ واحد صنعتی، ۸ هزار و ۳۰۰ واحد سنتی تولیدی و ۷ هزار واحد صنفی دچار خسارت شد.

وی اظهار داشت: ایران روی گسل زلزله قرار دارد و باید مقاوم سازی ساختمان ها برای جلوگیری از بروز آسیب مورد توجه قرار بگیرد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.