چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20819 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد

مردم کرمانشاه، لایق یک کنسرت رایگان نبودند؟/ تجربه یک شب متفاوت برای یک خانواده با کدام پول؟
27 بهمن 1397 - 12:48
شناسه : 23610
1
دبیر اجرایی جشنواره موسیقی فجر: کنسرت‌گذار قیمت بلیت در١٥ استان را تعیین کرد! طلوع‌‌کرمانشاه :

انگار همدردی‌ها با مردم کرمانشاه همیشه در حد حرف است و در زمان عمل، همه چیز رنگ ‏دیگری می‌گیرد. مثل حالا که جشنواره موسیقی فجر برای نخستین بار در کرمانشاه برگزار می‌شود، اما نگاهی ‏به قیمت بلیت‌ها به‌ویژه در بخش پاپ نشان می‌دهد که تهیه‌کنندگان موسیقی به‌عنوان تعیین‌کننده ‏قیمت بلیت به مردم زلزله‌زده هم رحم نکردند.‏/ ‎تالار انتظار کرمانشاه ‏حدود ۵۶٠ صندلی دارد بنابراین در ۴ سانسی که کنسرت بهنام بانی برگزار شد، بیش از دو‌هزار نفر به ‏تماشای او نشستند درحالی‌که وزارت ارشاد، دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر و تهیه‌کننده کنسرت، می‌‏توانستند در توافقی شیرین قیمت حضورمخاطبان در این کنسرت را پایین بیاورند تا مردمی که احتمالا در ‏مواقع عادی توانایی شرکت در کنسرت را ندارند، حداقل به مناسبت جشنواره این امکان را پیدا کنند. / در این شرایط اقتصادی کشور و استان کرمانشاه یک خانواده ۴ نفره ‏برای تجربه یک شب متفاوت به حداقل ۱۲۰ تا ۳۲۰ هزار تومان نیاز دارد!

پ
پ

فرزاد شهسواری، رئیس انجمن موسیقی کرمانشاه  می‌گوید که در جریان جشنواره موسیقی فجر در کرمانشاه، حدود ‏‏٢١ کنسرت فشرده به اجرا می‌رسد که سه مورد آن پاپ است. ظاهرا کنسرت‌های پاپ توانسته‌اند سقف اجرا ‏را پر کنند، اگر چه قیمت بالاتری نسبت به بقیه داشتند. البته سایر کنسرت‌ها حتی اجرای گروه لیان به ‏سرپرستی محسن شریفیان، همچنان در جدول فروش ایران کنسرت مشتریان کمتری دارد. بهنام بانی اما چهار سانس کنسرت را در سالن کنسرت انتظار کرمانشاه ‏با قیمت ۵٠ تا ١١٠‌هزار تومانی پر کرده است. به‌هرحال این شب پرخاطره برای یک خانواده ۴ نفره حداقل ‏‏٢٠٠‌هزار تومان خرج برداشته است و احتمالا خیلی از تجربه آن بی‌نصیب بوده‌اند.

در این شرایط اقتصادی کشور و استان کرمانشاه یک خانواده ۴ نفره ‏برای تجربه یک شب متفاوت به حداقل ۱۲۰ تا ۳۲۰ هزار تومان نیاز دارد!

تالار انتظار کرمانشاه ‏حدود ۵۶٠ صندلی دارد بنابراین در ۴ سانسی که کنسرت بهنام بانی برگزار شد، بیش از دو‌هزار نفر به ‏تماشای او نشستند درحالی‌که وزارت ارشاد، دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر و تهیه‌کننده کنسرت، می‌‏توانستند در توافقی شیرین قیمت حضورمخاطبان در این کنسرت را پایین بیاورند تا مردمی که احتمالا در ‏مواقع عادی توانایی شرکت در کنسرت را ندارند، حداقل به مناسبت جشنواره این امکان را پیدا کنند. در این ‏شرایط اما قیمت بقیه کنسرت‌ها هم از ٣٠ تا ٨٠‌هزار تومان متغیر است؛ یعنی  باز هم یک خانواده ۴ نفره ‏برای تجربه یک شب متفاوت حداقل به ١٢٠‌هزار تومان نیاز دارد. ‏


ارشاد به اجراهای کنسرت پاپ در جشنواره نظارت ندارد!‏
همه اینها درحالی است که مسئولان ارشاد کرمانشاه گفته‌اند که هدف  از برگزاری این جشنواره ایجاد فضای شاد ‏در استان بعد از یک ماه عزاداری ایام فاطمیه(س)  است، اما آن طور که شهرام صارمی،  دبیر اجرایی جشنواره می‌گوید ارشاد و دبیرخانه جشنواره امکان نظارت بر قیمت‌گذاری کنسرت‌های پاپ را ندارند.


 ‏قیمت بلیت‌های جشنواره در سایر استان‌ها را چه کسی تعیین می‌کند؟
تقریبا توافق جمعی بین ارشاد، انجمن موسیقی و تهیه‌کننده است. البته جز کنسرت‌های پاپ بقیه اجراها ‏قیمت پایینی دارد.‏


 دستمزد خواننده از طرف جشنواره داده می‌شود یا از فروش کنسرت برداشته می‌شود؟‎ ‎
مناسبات مالی در بخش پاپ متفاوت است و از فروش بلیت مبالغ را تأمین می‌کنند. در بقیه اجراها هم اگر ‏گروه از تهران به شهرستان برود، دستمزدها از سوی ارشاد تهران داده می‌شود، اما هزینه ایاب و ذهاب و مکان ‏اسکان را ارشاد استان میزبان تقبل می‌کند‎.


 ‏مردم کرمانشاه به دلیل زلزله‌سال سختی را گذرانده‌اند. آیا نمی‌شد بودجه‌ای خاص برای این بخش ‏در نظر گرفته شود تا مردم با مبلغ پایین‌تری به تماشای کنسرت‌ها بروند؟
بخش پاپ مدیر تبلیغات و مناسبات جداگانه‌ای دارد، البته می‌شد قیمت آ‌ن پایین‌تر باشد، اما متاسفانه این ‏موضوع خارج از چارچوب‌ها است؛ چون اصولا در این بخش مدیر برنامه هماهنگ‌کننده و تعیین‌کننده است.‏


 دبیرخانه جشنواره چه نظارتی به این مسائل دارد؟
اصولا اجرا در شهرستان‌ها هزینه‌های خودش را دارد، اما در بخشی که در دست ما بوده حتی در تهران، (٣٠ ‏هزار تومان) قیمتی در نظر گرفتیم که در هیچ جای ایران آن را نمی‌بینیم و در کل ٣٠‌درصد نسبت به ‏زمان‌های دیگر پایین‌تر است‎.


در نهایت اما این جشنواره برای نخستین بار جز تهران در ١۵ استان دیگر ازجمله سمنان، گیلان، زنجان، ‏اردبیل، اروند، لرستان و کرمانشاه به‌طور همزمان برگزار می‌شود و مسئولان جشنواره معتقدند که قیمتی که ‏برای کنسرت‌ها در نظر گرفته‌اند مناسب است اما در مورد کنسرت‌های پاپ، با وجود تهیه‌کننده و مدیر برنامه ‏امکان نظارت و دخالت زیادی در قیمت‌گذاری ندارند تا مردم بیشتری در زمان جشنواره بتوانند به کنسرت ‏بروند. ‏

 

 

 

 

مرجع: روزنامه شهروند

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.