جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

همه چیز درباره تاثیر کرونا بر پوست/ هرگز بخاطر ضایعات پوستی ماسک را کنار نگذارید
07 مرداد 1399 - 10:39
شناسه : 242573
1
یک متخصص پوست: طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-دکتر علی ابراهیمی گفت:علائم ضایعات پوستی ناشی از کرونا جزئی و گذرا بوده و به هیچ وجه نباید بخاطر این ضایعات کوچک ماسک را کنار گذاشت./ضایعات پوستی مربوط به کووید ۱۹ از سه جنبه قابل بررسی است .ضایعات پوستی بدنبال عفونت کووید ۱۹،ضایعات پوستی به دلیل رعایت اصول ایمنی شستشو و استفاده از مواد ضدعفونی کننده و نیز بیمارانی که قبلا به ضایعات پوستی مبتلا بوده و تحت درمان با داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی می باشند از جمله این موارد است./پوشیدن ماسک نیز در بعضی از بیماران باعث ایجاد آکنه در نواحی دور دهان می شود که بیشتر در بیمارانی که پوست چرب و استعداد جوش صورت را دارند دیده می شود./قرمزی ، پوسته ریزی و خارش در پوست صورت وبویژه اطراف دهان بدنبال استفاده از ماسک می تواند نشانه ای از فعال شدن اگزمای سبورئیک باشد ./این افراد استعداد ابتلا به آن را داشته اند و تحت شرایط خاصی بیماری دوباره فعال شده است اما این علائم جزئی و گذرا بوده و به هیچ وجه نمی توان بخاطر این ضایعات کوچک ماسک را کنار گذاشت چون عدم استفاده از ماسک می تواند به قیمت زندگی انسان تمام شود./بیمارانی که قبلا به ضایعات پوستی مبتلا بوده و تحت درمان با داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی می باشند./بیماران مذکور باید با پزشک خود در تماس باشند وقطع خودسرانه دارو برای این بیماران پیشنهاد نمی شود چون باعث عود بیماری اولیه خواهد شد.

پ
پ

براساس مطالعات و موارد گزارش شده در سراسر دنیا تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا که علائم درگیری ریوی و سایر علائم مرتبط با بیماری را داشته اند ؛ درگیری پوستی هم داشته اند.

این درگیری ها بیشتر بدلیل واکنش ایمنی بدن در مقابل ویروس و التهاب دیواره عروق و یا واسکولیت می باشند که ضایعات عموماً تخصصی بوده و تشخیص آن بعهده همکاران متخصص پوست می باشد.

شستشوی زیاد و مکرر دست ها باعث ایجاد خشکی ، قرمزی ،ترک خوردن و پوسته پوسته شدن دستها ، بین انگشتان تا مچ و گاهی تا نیمه های ساعد می شود .

این حالت قبلاً در زنان خانه دار یا افرادی که در آشپزخانه ها کار می کردند و شستشوی زیاد و مکرر داشتند بیشتر دیده می شد اما با شیوع کووید ۱۹ و استفاده بیشتر از مواد شوینده متاسفانه شیوع آن بیشتر شده است.

این حالت همچنین در افراد مسن و افراد کم سن و سال ، افرادی که پوست خشک دارند ، وسواسی ها و مبتلایان به کم کاری تیروئید و آنهایی که از شوینده های مایع استفاده می کنند بیشتر دیده می شود.

 می توان با مدیریت شستشوی دستها در موارد ضروری و استفاده از دستکش برای انجام کارهای بیرون از منزل و نیز چرب و مرطوب نگهداشتن دستها پس از شستشو از این حالت ناخوشایند پیشگیری کرد.

پوشیدن ماسک نیز در بعضی از بیماران باعث ایجاد آکنه در نواحی دور دهان می شود که بیشتر در بیمارانی که پوست چرب و استعداد جوش صورت را دارند دیده می شود.

قرمزی ، پوسته ریزی و خارش در پوست صورت وبویژه اطراف دهان بدنبال استفاده از ماسک می تواند نشانه ای از فعال شدن اگزمای سبورئیک باشد .

این افراد استعداد ابتلا به آن را داشته اند و تحت شرایط خاصی بیماری دوباره فعال شده است اما این علائم جزئی و گذرا بوده و به هیچ وجه نمی توان بخاطر این ضایعات کوچک ماسک را کنار گذاشت چون عدم استفاده از ماسک می تواند به قیمت زندگی انسان تمام شود.

بیمارانی که قبلا به ضایعات پوستی مبتلا بوده و تحت درمان با داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی می باشند.

برخی از این داروها (و نه همه آنها) مانند پردنیزولون ، آزاتیوپرین و متوترکسیت که برای بعضی از بیماران مبتلا به پمفیگوس و لگاریس و پسوریازیس و… تجویز می شود از جمله این داروهاست.

بیماران مذکور باید با پزشک خود در تماس باشند وقطع خودسرانه دارو برای این بیماران پیشنهاد نمی شود چون باعث عود بیماری اولیه خواهد شد.

توصیه می شود نکات ایمنی و بهداشتی را بسیار جدی بگیرند و بیش از سایرین رعایت کنند و هرگونه تغییر در دارو یا دوز آنها باید به عهده پزشک معالج باشد.

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.