پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

چاه ویل منوریل در انتظار یک ابرپروژه دیگر/ سناریوبازی بی‌نتیجه برای کریدور گردشگری «بیستون – طاقبستان»
08 مرداد 1399 - 10:55
شناسه : 243079
0
ابرپروژه‌ای که روی کاغذ مانده است؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

سرنوشت ابرپروژه کاغذی کریدور گردشگری «بیستون – طاقبستان» به تعیین یک سناریو با توجه به اعتبارات موجود گره خورده و آینده نامعلومی در انتظار آن است./ایده کریدور گردشگری «بیستون – طاقبستان» تقریبا به سال ۹۵ و تکیه استاندار وقت کرمانشاه به کلید زدن ابرپروژه‌ها برای توسعه استان کرمانشاه برمی‌گردد؛ پروژه‌ای عظیم که قرار بود یک تحول در حوزه گردشگری استان ایجاد کند و به نوعی یک برند در این حوزه تبدیل شود./آن طور که مسئولان می‌گویند این طرح یکی از مهمترین طرح های گردشگری استان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالای تاریخی و طبیعی این محور است و پروژه های مهم و زیرساختی برای تفرجگاه کریدور بیستون به طاق بستان – که ۳۰ کیلومتر طول دارد – در زمینه جذب گردشگری تعریف شده که بتواند به اقتصاد و رفاه حال مردم استان یاری کند./با توجه به هزینه پیش‌بینی شده ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی برای این کریدور گردشگری، برخی‌ها معتقدند که سرنوشت منوریل که به یک چاه برای بلعیدن اعتبارات تبدیل شده در انتظار این ابرپروژه‌ است./ حالا آنطور که مسئولان میراث فرهنگی اعلام می‌کنند این پروژه درگیر سناریو برای اجراست و تاکنون نتوانسته‌اند از بین سناریوهای موجود یکی را انتخاب و کار را استارت بزنند./مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: به روزرسانی این اعداد کار سخت و زمان بری نیست بلکه در اسرع وقت پس از انتخاب سناریو انجام خواهد شد./بر اساس این گزارش، سناریوهای اجرای این کریدور گردشگری باز هم در گرو اعتبارات است، یعنی ظاهرا اگر اعتبار باشد بهترین سناریو و در غیر این صورت با سناریوی در سطح پایین روبرو می‌شود و با وجود کمبود اعتبارات  احتمالا باز هم سرنوشت نامعلومی در انتظار این پروژه است.

پ
پ

این ابرپروژه کاغذی هنوز هم بعد سالها از حد مطالعات اولیه فراتر نرفته است و علی رغم وعده‌های مکرر برای آغاز فاز عملیاتی آن تا پایان سال قبل هنوز هم اقدامی در این خصوص برای این پروژه صورت نگرفته است.

اواسط سال قبل بود که روند لاکپشتی و کند این پروژه داد استاندار کرمانشاه را هم درآورد و هوشنگ بازوند با انتقاد از این وضعیت گفت: پروژه گردشگری کریدور بیستون به طاق‌بستان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان است و با وجود اینکه از تصویب این طرح مهم گردشگری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چند ماه می‌گذرد اما در اجرای آن هنوز کاری نشده ‌است.

آن طور که مسئولان می‌گویند این طرح یکی از مهمترین طرح های گردشگری استان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالای تاریخی و طبیعی این محور است و پروژه های مهم و زیرساختی برای تفرجگاه کریدور بیستون به طاق بستان – که ۳۰ کیلومتر طول دارد – در زمینه جذب گردشگری تعریف شده که بتواند به اقتصاد و رفاه حال مردم استان یاری کند.

با توجه به هزینه پیش‌بینی شده ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی برای این کریدور گردشگری، برخی‌ها معتقدند که سرنوشت منوریل که به یک چاه برای بلعیدن اعتبارات تبدیل شده در انتظار این ابرپروژه‌ است.

 حالا آنطور که مسئولان میراث فرهنگی اعلام می‌کنند این پروژه درگیر سناریو برای اجراست و تاکنون نتوانسته‌اند از بین سناریوهای موجود یکی را انتخاب و کار را استارت بزنند.

میراث فرهنگی: منتظر دستور استاندار برای انتخاب سناریو هستیم

امید قادری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه  درباره کریدور گردشگری بیستون – طاقبستان اظهار داشت: بر اساس آخرین مباحث مطرح شده در کارگروه سرمایه گذاری قرار شد استاندار به یکی از معاونین خود در این راستا حکمی را ابلاغ کند و بر اساس سناریوی انتخاب شده توسط استاندار، پروژه در پیش گرفته شود.

وی افزود: به این منظور سه سناریو طراحی شده که بر مبنای یکی از آنها به منظور اجرای طرح باید یک شرکت عمرانی تاسیس شود تا نسبت به انجام امور زیرساختی اقدام کند، همچنین می توان با اتخاذ مشاور از سوی اداره کل نظارت هایی را بر دستگاه‌های اجرایی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اعمال کرد یا دستگاههای زیرساختی استان هر کدام بخشی از کار را بر عهده بگیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: هر کدام از این سناریوها انتخاب شود پروژه بر اساس آن پیش خواهد رفت و در حال حاضر منتظر انتخاب آن توسط استاندار هستیم.

قادری بیان کرد: این پروژه بسیار بزرگ است امیدواریم که امسال وارد فاز جدیدی شود.

وی عنوان کرد: گام نخست پروژه تکمیل طرح مطالعاتی بود که انجام شده همچنین قطعه بندی اراضی برای گردشگری و چارچوب کار از نظر حجم سرمایه گذاری، عملیات زیربنایی و زیرساختی نیز تعیین شده است و باید وارد فاز اجرایی شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باید دید بر اساس واقعیت‌های بودجه ای کدام یک از سناریوهای تعیین شده قابلیت اجرا دارد.

وی افزود: اعتبارات برآورد شده برای اجرای پروژه مذکور بر اساس آمار و اطلاعات سال ۹۶ بوده که بر آن اساس ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی لازم است اما در حال حاضر این رقم بسیار متفاوت خواهد بود و به روزرسانی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: به روزرسانی این اعداد کار سخت و زمان بری نیست بلکه در اسرع وقت پس از انتخاب سناریو انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سناریوهای اجرای این کریدور گردشگری باز هم در گرو اعتبارات است، یعنی ظاهرا اگر اعتبار باشد بهترین سناریو و در غیر این صورت با سناریوی در سطح پایین روبرو می‌شود و با وجود کمبود اعتبارات  احتمالا باز هم سرنوشت نامعلومی در انتظار این پروژه است/مرصاد

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.