پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن: آماده عقد قرارداد با نظام مهندسی کرمانشاه هستیم
12 آذر 1396 - 8:16
شناسه : 2441
1
پس از اعتراض مهندسین کرمانشاهی در بکارگیری اصفهانی‌ها برای ساخت و ساز در مناطق زلزله زده؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن گفت: هدف ما موازی کاری نیست و آماده عقد قرارداد با نظام مهندسی استان هستیم اما نه با تعرفه های جاری و انتظار داریم مهندسین ناظر هفته‌ای دو تا سه بار نظارت انجام دهند.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع، پس از اعتراض مهندسین کرمانشاهی در بکارگیری نیروهای غیربومی برای ساخت و ساز در مناطق زلزله زده و در راستای زلزله دردناک کرمانشاه و تسهیل امور طراحی و نظارتی در مناطق آسیب دیده جلسه‌ای به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمانشاه و نمایندگان ارشد استانداری، راه و شهرسازی استان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمانشاه و اصفهان در ساختمان نظام مهندسی استان برگزار شد.

مهندس همتی در این جلسه، از شائبه بوجود آمده درباره روند طراحی و نظارت در مناطق آسیب دیده گفت و بیان داشت: با توجه به نیروی متخصص در استان انتظار می‌رود که در کلیه مراحل از مهندسین بومی استفاده شود.

دراین جلسه اعضای هیٲت مدیره حاضر ضمن تٲکید بر موضوع فوق مواردی در جهت بازنگری طرح تقضیلی، جامع و اهمیت به شهرسازی را عنوان کردند و بیان داشتند: یکی از مشکلات اصلی در ساخت و سازهای انجام گرفته کیفیت پایین مصالح، نداشتن آزمایشگاه فنی و نظارت کم به علت تعرفه پایین خدمات مهندسی در برخی از پروژه هایی مانند مسکن مهر بوده است.

در ادامه این جلسه نمایندگان استانداری و راه و شهرسازی ضمن تٲکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت مهندسین بومی پیشنهاد دادند که ابتدا مطالعات ژٸوتکنیکی در مناطق آسیب دیده پیش از بازسازی انجام شود و الزام بر اجرای نقشه مصوب ملاک عمل قرار گیرد.

دراین جلسه مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن ضمن ابراز تأسف از حادثه رخ داده، از فرصت بوجود آمده برای رشد اقتصادی در بخش عمرانی سخن گفته و به عزم دولت برای بکارگیری نیروهای بومی جهت بازسازی مناطق آسیب دیده با درنظر داشتن کاهش هزینه ها از طریق انجام خدمات طراحی و نظارت با تعرفه مناسب اشاره کرد.

وی افزود: هدف ما این نیست که موازی کاری کنیم. آماده عقد قرارداد با نظام مهندسی استان هستیم اما نه با تعرفه های جاری و انتظار داریم مهندسین ناظر هفته ای دو تا سه بار نظارت انجام دهند. نظارت عالیه نیز از طریق بنیاد مسکن انجام خواهد شد. ضمنا تسهیلات درچند مرحله به مردم داده خواهد شد و چنانچه نقشه مصوب از سوی مالک انجام نگیرد، وام قطع خواهد گردید.

ساختمان ها در مناطق آسیب دیده به سه بخش کلی تقسیم شدند، ساختمان های احداثی، واحدهایی با آسیب جزئی که دستور العمل دارند و ساختمان هایی که نیاز به مقاوم سازی داشته که توسط مشاورین با گرید مقاوم سازی انجام می شود. (همکاری سازمان نظام مهندسی در ساختمان های احداثی میباشد).

هدف اصلی، استفاده از پتانسیل بومی است تا جایی که برای دولت بیشتر از حد معین هزینه نداشته باشد و قرار نیست کاهش تعرفه خدمات مهندسی در مناطق آسیب دیده، باعث کاهش کیفیت ساخت شود.

در پایان، عقد تفاهم نامه فی مابین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نظام مهندسی به بررسی در جلسه چهارجانبه موکول گردید.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.