شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20797 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

خطرات نوشیدن آب “سرد”
13 مرداد 1399 - 12:06
شناسه : 245026
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

فرزاد بابایی نایب رییس انجمن تغذیه استان کرمانشاه با اشاره به خطرات نوشیدن آب سرد گفت:این روزها با افزایش دمای هوا، افراد ترجیح می دهند برای خنک شدن و کاهش دمای بدن، از آب سرد استفاده کنند و برای همین برای تهیه آب خنک از قالب های یخ استفاده کرده و آب را تا حد ممکن سرد می کنند و سرد می نوشند. نوشیدنی که ما به ازای لذت چند لحظه ای آن، آسیب های فراوان و بعضا دائمی به دستگاه گوارش وارد می کند.وی افزود: نوشیدن آب سرد و خنک موجب تغییرات در عروق خونی شده و این تغییرات بر تولید شیره گوارشی اثرگذار است، این تاثیرات نهایت بر فعالیت سیستم گوارشی اثر گذاشته و موجب اختلال در کارکرد این سیستم و بروز سوء هاضمه می شود.این کارشناس ارشد تغذیه خاطرنشان کرد: دمای آب مصرفی نهایتا باید سه تا پنج درجه پایین‌تر از دمای بدن باشد و بیشتر از این مقدار بویژه در طولانی مدت آسیب های جدی برای دستگاه گوارش خواهد داشت.

پ
پ

فرزاد بابایی نایب رییس انجمن تغذیه استان کرمانشاه با اشاره به خطرات نوشیدن آب سرد گفت: خیلی ها در این روزها به مصرف آب سرد و خنک روی می‌آورند و این درحالی است که مصرف آب با دمای خیلی بالاتر یا خیلی پایین‌تر از دمای بدن می تواند آسیب رسان باشد.

بابایی در خصوص تاثیرات نوشیدن آب سرد بر چرب شدن کبد هم گفت: هنوز پایه علمی برای این حرف به دست نیامده، اما اثرات منفی آب سرد بر دستگاه گوارش ثابت شده و کبد هم بخشی از این دستگاه است.

این کارشناس ارشد تغذیه خاطرنشان کرد: دمای آب مصرفی نهایتا باید سه تا پنج درجه پایین‌تر از دمای بدن باشد و بیشتر از این مقدار بویژه در طولانی مدت آسیب های جدی برای دستگاه گوارش خواهد داشت.

بابایی در ادامه در خصوص میزان مصرف آب در این روزهای گرم گفت: در منابع بسیاری توصیه به نوشیدن شش تا هشت لیوان آب در روز می شود و باید توجه داشت این میزان آب هم آب نوشیدنی معمولی را شامل می شود و هم آبی که از طریق مصرف غذا و سبزیجات وارد بدن می شود.

وی افزود: در بسیاری مواد خوراکی و بویژه میوه و سبزیجات، آب پنهان داریم، بطوری که ۹۰ درصد کاهو از آب تشکیل شده و مصرف این نوع خوراکی ها می تواند حجم مناسبی از آب بدن را تامین کند.

بابایی تاکید کرد: آنچه که در این میان مهم است این است که افراد باید قبل از تشنه شدن آب بنوشند، زیرا بروز احساس تشنگی نشان دهنده ایجاد اختلال در سیستم و مکانیسم های متابولیسمی بدن است و باید پیش از آن، آب کافی در اختیار آنها قرار گیرد./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.