پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20787 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است

احمدی‌نژاد می‌خواهد به اپوزسیون محبوب تبدیل شود اما بیهوده تلاش می‌کند
12 آذر 1396 - 14:00
شناسه : 2452
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

تعدادی از روانشناسان و مشاوران خانواده رفتارهای اخیر «محمود احمدی نژاد»را نامعقول می دانند و معتقدند این رفتارها جز صدمات درون مرزی و برون مرزی فایده دیگری ندارد.

پ
پ

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع، تعدادی از روانشناسان و مشاوران خانواده رفتارهای اخیر «محمود احمدی نژاد»را نامعقول می دانند و معتقدند این رفتارها جز صدمات درون مرزی و برون مرزی فایده دیگری ندارد.

«دکتر طیبه یزدی» مشاور خانواده در مورد رفتارهای احمدی نژاد رئیس جمهور سابق اظهار کرد: رفتارهای ایشان از نظر بعد عقلانی، سیاسی، اجتماعی و وضعیت مذهبی نامعقول است. البته شاید ایشان خواسته ها و مطالبات به حقی هم داشته باشند، اما هرچه که هست، برای دفاع از حقانیت خودشان این روش درست نیست.

وی افزود: این رفتارها جز صدمه به انسجام ملی و موقعیت های سیاسی چه در سطح بین الملل و چه درون مرزی فایده دیگری ندارد.

رفتارهای احمدی‌نژاد و اطرافیانش به نفع چه کسی است؟

به گفته یزدی، انسان ها روش های بدیهی برای کارهای خود دارند؛ مثلا از کاری که می کنند در نهایت نتیجه ای به دست می آورند، اما اقدامات ایشان به نفع چه کسی پیش می رود و چه نتایجی از آن به دست می آید؟ بنابراین در اینگونه کارها نتیجه معقولی نمی بینم. این مشاور خانواده معتقد است این رفتارها نه تنها احیای حق نمی کند بلکه لطمه های مختلف فکری و رفتاری به آحاد مختلف مردم وارد می کند و مردم را از روش درست منحرف می سازد.

رفتارهای احمدی‌نژاد ناشی از «خودشیفتگی» است

«عطاالله محمدی» رفتارهای احمدی نژاد را یک نوع خودشیفتگی دانست و یادآوری کرد: از نظر روانشناسی خودشیفتگی در رفتارهای سیاسی و اجتماعی ایشان مشاهده می شود.
وی با بیان اینکه اقای احمدی نژاد شیوه های تفکر و باورهای خاصی نسبت به مسائل عقیدتی و سیاسی دارد ، افزود: ارزیابی روانشناختی افراد با روش های مشخصی در علم روانشناسی انجام می شود به همین دلیل بدون این روش ها شاید ارزیابی رفتارهای ایشان غیرمنصفانه باشد.

احمدی‌نژاد با عهده‌دار شدن ریاست جمهوری «ترور شخصیت» شد!

در ادامه «دکتر اصغر کیهان نیا» یکی دیگر از مشاوران خانواده عنوان کرد: هنگامیکه شخصی شایسته شغل و منصبی نیست و آن مسئولیت به وی داده می شود درحقیقت شخصیتیش ترور شده است. آقای احمدی نژاد هم ظرفیت و اعتماد به نفس ندارد و دچار هیجان می شود ، هیجانی که خارج از چارچوب ها یکسری دستوراتی فی المجلس می دهد و همه می گویند، بله، بله. این مشاور خانواده و روانشناس ادامه داد: حالا دوره این شخص مدتی است که تمام شده و دیگر کسی او را نمی بیند. . بنابراین همچون گذشته که در انتقاد از هاشمی رفسنجانی موقعیتی پیدا کرده بود الان هم وارد پروسه معیوبی می شود و می خواهد کاری کند که مورد توجه قرار بگیرد. وی اضافه کرد: احمدی نژاد برای تامین این احساس نیاز به دیده شدن، اکنون اینگونه فکر می کند که اگر از قوه قضائیه و بزرگان ایراد بگیرد به اپوزسیون محبوب تبدیل می شود، اما تلاش های او بیهوده است.

حامیان احمدی‌نژاد تعیین تکلیف کنند

کیهان نیا همچنین گفت: دیگرانی که در گذشته از او حمایت می کردند اکنون باید یا دوباره او را مورد حمایت خود قرار دهند و یا اینکه حمایت خود را از او پس بگیرند. بدون تردید یکی از بخش های مهم تفکرات و شخصیت هر انسانی اعم از مسئول و غیر مسئول بعد روانشناسانه و روانشناختی رفتارها و شخصیت افراد است که اهمیت بسزایی هم دارد و می تواند تشکیل دهنده بخش مهمی از دلایل رفتارها و اقدامات انسان باشد. این مساله تنها منحصر به «محمود احمدی نژاد» و اطرافیان او نیست و حالا که باب بررسی این مساله در مورد او باز شد، بد نیست آقایان مسئول دیگر نیست به این بخش توجه ویزه ای داشته باشند و تلاش کنند اگر رفتار نامناسبی دارند، آن را از طریق اقدامات روانشناختی بهبود ببخشند. / تابناک

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.