پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

نرخ “نان” امروز چند؟ / حاتمی از قیمت‌های نان گفت/ برخورد قضایی با سیلوداران متخلف
30 بهمن 1397 - 11:16
شناسه : 24960
0
لطفا قیمت نان منطقی بماند طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: برخی تخلفات سیلوداران و فعالان اقتصادی مشهود است و اگر کسری در سیلوها وجود داشته باشد به صورت جدی دستگاه قضایی، تعزیرات و غله و سیلو ورود پیدا کرده و پرونده بازرگانی افراد متخلف را پیگیری که این مورد خیانت در امانت است و به صورت جدی پیگیر امر خواهیم شد. / امسال با توجه به افزایش قیمتی که در بخش نان داشتیم انتظار بر این است که کیفیت نان تولیدی و تحویلی به مردم ارتقا پیدا کند، همچنین رعایت ساعت کار توسط نانوائیان صورت گیرد./ به زودی برنامه زمانبندی کار نانوایی‌ها در ایام عید برای مردم براساس زمان‌بندی درخواستی خود اعلام می‌شود./ حاتمی با اشاره به قیمت‌های نان، گفت: سنگک ۷۰۰، بربری ۵۰۰، لواش سنتی و ماشینی۲۰۰، تافتون سنتی و ماشینی۳۰۰، نان ماشینی تمام اتوماتیک یک‌هزار و ۱۰۰ تومان در بخش یارانه‌ایی و سنگک یک‌هزار و ۲۰۰، بربری ۸۰۰، لواش سنتی و ماشینی۲۵۰، تافتون سنتی و ماشینی۴۰۰، نان ماشینی تمام اتوماتیک یک‌هزار و ۴۰۰ تومان در بخش آزادپز است.

پ
پ

نان یکی از قدیمی‌ترین غذاهای بشر است، تاریخچه آن به اواخر عصر حجر بر می‌گردد، آن زمان بود که برای نخستین بار، دانه غلات را با آب مخلوط کرده و سپس خمیر به دست آمده را می‌پختند.

اما باید گفت، با نزدیک شدن به ایام عید مردم در کنار دغدغه گرانی لباس‌های عید باید به فکر خرج‌های زیاد خوراک از جمله نان، میوه و گوشت نیز باشند و امیدواریم با گرانی بیشتر این خوراکی‌ها مواجه نشویم.

باید قیمت نان، این قوت غالب مردم منطقی باشد، البته با ملاحظه مصرف کننده و تولید کننده؛ در شرایط تحریم باید کاری کنیم که مردم نگران تامین آرد و نان نباشند، آموزش خبازی‌ها برای بهبود کیفیت پخت نان مورد توجه قرار گیرد.

از این نکته هم غافل نشویم متأسفانه ذائقه مردم کرمانشاه به شدت به مصرف نان سفید گرایش دارد و باید سطح آگاهی و دانش مردم نسبت به فواید نان سبوس‌دار و مضرات نان‌های سفید ارتقا یابد.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در این خصوص، اظهار داشت: امسال با توجه به افزایش قیمتی که در بخش نان داشتیم انتظار بر این است که کیفیت نان تولیدی و تحویلی به مردم ارتقا پیدا کند، همچنین رعایت ساعت کار توسط نانوائیان صورت گیرد.

هدایت حاتمی تاکید کرد: به زودی برنامه زمانبندی کار نانوایی‌ها در ایام عید برای مردم براساس زمان‌بندی درخواستی خود اعلام می‌شود.

وی با اشاره به کیفیت گندم در نانوایی‌های سطح استان، افزود: بخش عمده‌ایی از تولیدات گندم ما غیر از مناطق گرمسیری است و گندم مناطق گرمسیری گلوتن بالاتری دارد، طی اختلاتی که با سیلوها انجام خواهد شد ما از مناطق گرمسیری برای مناطق دیگر استان، آرد با کیفیتی تولید می‌کنیم.

حاتمی تاکید کرد: برخی تخلفات سیلوداران و فعالان اقتصادی مشهود است و اگر کسری در سیلوها وجود داشته باشد به صورت جدی دستگاه قضایی، تعزیرات و غله و سیلو ورود پیدا کرده و پرونده بازرگانی افراد متخلف را پیگیری که این مورد خیانت در امانت است و به صورت جدی پیگیر امر خواهیم شد.

۱۴۰ نانوایی دولتی و ۶۸ نانوایی آزادپز در سطح شهرستان اسلام‌ آبادغرب فعال هستند که به گفته حاتم توخنی، رئیس اتحادیه صنف نانوائیان اسلام آبادغرب، نانوایی‌ها در ایام عید در مناطق تعیین شده شهر از ساعت ۶ صبح لغایت ۲۲ شب، به جزو روزهای تعطیل آماده ارائه خدمت به همشهریان هستند.

وی با اشاره به وضعیت پایش خوب آرد و نان در سال‌جاری، ادامه داد: بعضی از این مشکلات در همین پایش آرد و نان مطرح و تا حدودی مشکل آن برطرف شده است، امیدوارم سال آینده تسهیلات بانکی با سود کمتر برای نانواداران دولتی و آزادپز اختصاص یابد.

آنگونه که توخنی می‌گوید، نیمه دوم سال‌جاری تعداد ۳۵ نفر از خبازان به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

وی با اشاره به قیمت‌های نان، گفت: سنگک ۷۰۰، بربری ۵۰۰، لواش سنتی و ماشینی۲۰۰، تافتون سنتی و ماشینی۳۰۰، نان ماشینی تمام اتوماتیک یک‌هزار و ۱۰۰ تومان در بخش یارانه‌ایی و سنگک یک‌هزار و ۲۰۰، بربری ۸۰۰، لواش سنتی و ماشینی۲۵۰، تافتون سنتی و ماشینی۴۰۰، نان ماشینی تمام اتوماتیک یک‌هزار و ۴۰۰ تومان در بخش آزادپز است.

رئیس اتحادیه صنف نانوائیان اسلام‌آباد غرب اشاره کرد: از فرماندار و اداره غله خواهشمندیم نسبت به اضافه کردن سهمیه نانوایی‌های آزادپز تجدیدنظر کرده که موجب رفع نیاز بسیار مردم شهر می‌شود./فارس

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.