شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20797 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

برگزاری همایش ملی تعزیه در کرمانشاه؛ دروازه کربلا
30 مرداد 1399 - 9:47
شناسه : 251815
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-اولین جلسه هماهنگی همایش ملی تعزیه و آیین‌های نمایشی «معاون‌الملک» در محل سالن جلسات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه برگزار شد./به گزارش اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه؛ تلاش می شود این همایش در اربعین حسینی و با اهداف: حفظ و اشاعه‌ی فرهنگ اصیل عاشورایی و هنر دینی- مذهبی تعزیه، احیا و ثبت و بهره‌برداری هر چه بیشتر از گروه‌های تعزیه‌گردانی پیشینه‌دار کرمانشاهی، معرفی احیای اماکن شهری مذهبی همچون تکایا و مساجد قدیمی شهر، ترویج و اشاعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت، بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی (زندگی، مبارزه و شهادت)، ترغیب و حمایت جوانان هنرمند علاقمند به تعزیه و هنر اصیل عاشورایی و بزرگداشت حسن‌خان معینی کرمانشاهی (معاون‌الملک) بانی تکیه تاریخی- مذهبی معاون‌الملک برگزار می گردد./معاون فرهنگی شهرداری در این جلسه گفت: شهر کرمانشاه از دیرباز بعنوان «دروازه کربلای» معلی شناخته شده و مردمانش در میهمان‌نوازی زبان‌زد بوده‌ و هستند. در ماه‌های محرم و صفر، کسبه و مردم شهر در محل کسب و کار، کاروانسراها و منازل خود میزبان و پذیرای زائرین اهل بیت (ع) بوده‌اند.

پ
پ

مهدی عبدالمالکی افزود: نمایش مردمی شبیه‌خوانی و تعزیه طی چند سال گذشته، بعنوان یک نمایش اصیل ایرانی در سازمان یونسکو ثبت جهانی شد. تعزیه به زیباترین شکل ممکن فرهنگ عاشورایی را به تصویر می‌کشد. کرمانشاه با توجه به قرار گرفتن در مسیر زائرین کربلا در بحث تعزیه و شبیه‌خوانی و آیین‌های نمایشی عاشورایی استانی صاحب‌سخن بوده و وجود تکایایی همچون تکیه معاون‌الملک، حاج عباس اربابی، سیدرحیم، حاج عبدالله‌خان و بیگلربیگی گواه تاریخ بر این مدعاست.

وی خاطرنشان ساخت: تکیه معاون‌الملک بعنوان یکی قدیمی‌ترین تکایای کشور و بزرگترین تکیه مینیاتوری جهان در دوران قاجار، در محله آبشوران کرمانشاه ساخته شده و بنام حسن‌خان معاون‌الملک مزین است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه اظهار داشت: در این برنامه، دفتر ملی یونسکو در ایران، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه نبی‌اکرم (ص)، صدا و سیمای مرکز استان (شبکه زاگرس)، اداره کل اوقاف و امور خیریه، دفتر امور اجتماعی استانداری، کانون فرهنگی و هنری مساجد و قرارگاه فرهنگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کربلا مشارکت دارند.

وی افزود: همایش بصورت رقابتی برگزار می‌شود و از برگزیدگان به صورت گروهی تقدیر بعمل می‌آید. همایش در بخش‌های مجالس تعزیه، نقالی و پرده‌خوانی، پژوهش، مداحی، نمایش‌های خیابانی و میدانی – با نگاهی به زندگی، مبارزه و شهادت حاج قاسم سلیمانی – و دیگر آیین‌های نمایشی عاشورایی برگزار می‌گردد.

در این نشست در خصوص شورای سیاستگذاری و طرح‌ریزی برنامه‌های کلان همایش، تسهیل فرآیندی برگزاری همایش(اعم از صدور مجوزها و حذف دست‌اندازهای اجرایی)، برنامه‌ریزی جهت جذب اعتبارات لازم از دستگاه‌های ذی‌ربط و تدوین جدول سهم هر دستگاه درتامین مالی طرح، تدوین سیاست‌های امنیتی و پشتیبان طرح، برگزاری جلسات فوق‌العاده در زمان‌هایی که ضرورت ایجاب نماید و تسهیل فرآیند ثبت دبیرخانه همایش تعزیه معاون‌الملک در کرمانشاه تبادل نظر شد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.