پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

درمانهای مدعیان دروغین طب سنتی برای درمان کرونا را باور نکنید/ تاکنون بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید هیچ درمان قطعی نداشته
25 شهریور 1399 - 9:12
شناسه : 259915
0
مدیر گروه طب سنتی ایرانی، و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-دکتر محمد حسین فرزایی گفت :در بحران همه گیری کووید ۱۹ در کشور چین بیش از هشتاد درصد بیماران از طب سنتی چین در کنار طب رایج منتفع شدند./در کشور ما هم جا دارد از این گنجینه بزرگ خصوصا در مواردی مانند کرونا که راه درمانی تایید شده ای وجود ندارد و باید سریعا بیماران بدحال را نجات داد به خوبی بهره گرفته شود./سازمان بهداشت جهانی در چندین بیانیه خود تایید کرده است که طب سنتی میتواند برای پیشگیری و درمان موثر باشد و به عنوان یک گزینه امیدوار کننده برای تحقیق و درمان بیماری شناخته شود./در عین حال، سازمان جهانی بهداشت رسماً اعلام کرده است که تاکنون بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید هیچ درمان قطعی نداشته و این عدم درمان قطعی شامل انواع درمانهای موجود شامل طب جدید، مکمل و سنتی می شود./با توجه به قوانین درمانی کشور و استانداردهای بین المللی تایید داروها، هیچگونه تجویز دارویی و درمانی نباید بدون شواهد و مستندات علمی، صورت گیرد.

پ
پ

بنابراین اعلام عمومی مطالب فاقد پشتوانه های تحقیقاتی بالینی در رسانه های رسمی و فضای مجازی کاملا اشتباه می باشد./پروژه های تحقیقاتی که هنوز به اتمام نرسیده اند، به هیچ عنوان نبایستی بعنوان یک روش پیشگیری یا درمانی در رسانه های رسمی بطور صریح مطرح و اطلاع رسانی عمومی شوند.

بدیهی است پس از اتمام مطالعات، تحقیقات و ارزیابی نتایج توسط مسئولین وزارت بهداشت در صورت صلاحدید به عنوان شیوه‏ های درمانی ارائه می گردند.

بحث تطبیق بین دو مکتب درمانی به راحتی صورت نمی گیرد. حال شما توجه کنید که یک بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی چند علامت دارد که باید با نشانه های طب سنتی تطبیق داده شود و در نتیجه یافتن پاسخ برای آن نیاز به یک تیم علمی متخصص در طب سنتی و برخی تخصص های دیگر دارد که بتوان به نتیجه مطلوب رسید.

در طب سنتی معیارهایی بیش از گرمی و سردی برای تشخیص و انتخاب داروی مناسب وجود دارد که باید رعایت کرد. تفاوت کار مانند کتاب های جیبی است که برای آگاهی عموم تدوین می شوند و به یقین نمی توان گفت قابل مقایسه با کتب مرجع و رفرانس در همان حیطه است.

در بیان های افراد غیر متخصص که مدعیان دروغین طب سنتی هستند، این فروکاست دانش طب سنتی ایرانی کاملا مشهود است.

این طب صرفا گرمی و سردی نیست و دقیقا در این بیماران در مرحله ی خاصی تجویز این گیاهان می تواند باعث تشدید علامت هایی مانند افزایش تب و حتی سرفه و تنگی نفس شود.

 دستور عام دادن در طب سنتی کار دشواری است و شاید در شرایط خاصی برخی از گیاهان را بتوان تجویز کرد.

 به عنوان نمونه، گیاهانی مانند دارچین، زنجبیل و آویشن از نظر طب ایرانی دارای مزاج گرم هستند و در مصارف عمومی به عنوان ادویه جات استفاده می شوند.

قطعا این گیاه برای تمام بیماران کرونایی به کار نمی آیند و با توجه به تابلوی بالینی حاکی از غلبه شدید گرمی بسیاری از بیماران یا در بروز این مشخصه در برخی مراحل بیماری، چه بسا حال و پیش آگهی آنان را بدتر نماید.

نسخ و تدابیر طب ایرانی، شخصی است یعنی از شخص به شخص با توجه به شدت و مرحله بیماری، مزاج پایه بیمار، سن، جنس، اقلیم و … متفاوت است و هیچ دارو یا خوردنی یا نوشیدنی، قابل توصیه مطلق یا منع مطلق برای همه انسان ها نمی باشد.

در نهایت با توجه به پیچیدگی های بیماری کووید ۱۹ و برخی دانسته های ناقص در خصوص ویروس کرونای جدید، لازم است در خصوص همراه نمودن تجارب طب ایرانی در کنار طب جدید، صرفا پس از مطالعات بالینی استاندارد، تصمیمات مقتضی اتخاذ و نسبت به اطلاع رسانی یا توصیه عمومی آنها تصمیم گیری شود.

امید هست تا با برنامه ریزی های لازم، در بیمارستانهای کشورمان، بخشهای درمانی طب ایرانی ایجاد گردد تا زیر نظر متخصصان دانشگاهی این طب و با نظارت وزارت بهداشت مردم عزیز از فواید آن در کنار مداخلات درمانی طب رایج بهره مند گردند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.