شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20797 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

از ابتدای سال آخر مردادماه اورژانس هوای با همکاری هوانیروز ۳۹ پرواز به مناطق صعب العبور داشته است
27 شهریور 1399 - 10:36
شناسه : 260019
2
‍ ‍ رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

در سطح استان کرمانشاه ۶۳ پایگاه مشغول خدمات رسانی هستند نشست خبری رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد تأسیس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریتهای پزشکی، پیش از ظهر امروز چهارشنبه « ۲۶ شهریور ماه » در مرکز اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه برگزار شد. […]

پ
پ

در سطح استان کرمانشاه ۶۳ پایگاه مشغول خدمات رسانی هستند

نشست خبری رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد تأسیس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریتهای پزشکی، پیش از ظهر امروز چهارشنبه « ۲۶ شهریور ماه » در مرکز اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه برگزار شد.

دکتر هومن رفیعی سروری در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه در بحث انتقال بیماران مشکوک و یا درگیر با کرونا ۲۴ هزار و ۷۶۱ تماس تلفنی داشته ایم و بالغ بر ۲۶۰۰ بیمار به بیمارستان ها انتقال داده شده، که در این خصوص رتبه استان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشور بوده است.

دکتر رفیعی در ادامه گفت: در حال حاضر ۲۳پایگاه در کرمانشاه فعالیت دارند که می بایست ۱۰ پایگاه دیگر احداث کنیم.

فرسودگی وسیله نقلیه اورژانس از مشکلات ما است:
رییس اورژانس پیش بیمارستانی استان از خدمات ۱۴۴ دستگاه آمبولانس و یک بالگرد برای مناطق صعب العبور خبر داد، و افزود: یکی از عمده مشکلات اورژانس فرسودگی وسیله نقلیه اورژانس می باشد.

این مسؤول از خدمات رسانی ۶۸۴ نیروی انسانی در سطح استان خبر داد و افزود: به مجموعه استان ۱۱۶ نیروی جدید اضافه خواهد شد و در چند ماه گذشته دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به علت افزایش بیمار کرونایی در شهرستان جوانرود فعالیت داشته اند.

این مسؤول از ۲۴هزار و ۶۹۱ ماموریت در پنج ماهه سال جاری خبر داد و افزود: تصادفات بین شهری۳هزار و ۳۶۷مورد، خدمات شهری غیر تصادفی از قبیل ( تنگی نفس، قلبی، ریوی و..) ۱۶هزار و۸۸۲ مورد، تصادف جاده ای هزار و۷۸۲ مورد، غیر تصادفی دو هزار و ۶۶۰ مورد و اورژانس هوایی ۳۹ پرواز به مناطق صعب العبور با همکاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه داشته است.

دکتر رفیعی از بین خدمات رسانان اورژانس به ۷۳ مورد مبتلا به کرونا اشاره کرد و، افزود: خوشبختانه در بین همکاران مورد فوتی نداشته ایم.

خدمات اورژانس لازم است به عموم شناسایی شود:
مدیر حوادث پیش بیمارستانی کرمانشاه باشاره به حساس بودن زمان ثانیه و دقیقه خدمات اورژانس، ابراز داشت: تعدادی از افراد خدمات اورژانس را نمی شناسند و برای موارد غیر ضروری با اورژانس تماس می‌گیرند، لازم است از طریق رسانه ها خدمات اورژانس برای عموم اطلاع رسانی شود.

این مسؤول میانگین رسیدن اورژانس بر بالین بیمار را در خدمات جهانی ۱۵ دقیقه عنوان کرد و افزود: در استان کرمانشاه از لحظه تماس تا حضور در صحنه حدود ۷ دقیقه است که کرمانشاه نسبت به سطح کشور از شرایط خوبی برخوردار است، که ناشی از خدمات پلیس راه و همکاری مردم می باشد.

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان کرمانشاه:
آموزش کمکهای اولیه برای عموم مردم الزامی است

اکبر آزادی در این جلسه، اظهار داشت: سالانه در استان کرمانشاه بین ۶۰ تا ۸۰ هزار ماموریت اورژانسی در استان انجام می شود.
آزادی با اشاره به اینکه همراه بیماران و صدمه دیدگان حوادث در بهبودی و سلامت آنها تا رسیدن اورژانس نقش بسیار مهمی دارند، از خانواده ها خواست نسبت به آموزش خدمات اورژانس اقدام کنند.

آزادی تاکید کرد: آموزش کمکهای اولیه برای  عموم مردم الزامی است، مورد داشته ایم در اثر کمک به مصدوم ندانسته مصدوم ترومایی را حرکت داده اند که منجر به قطع نخاع مصدوم شده است، خدمات همراهان در صورت اصولی نبودن بعضی از موارد منجر به صدمات جبران ناپذیر می‌شود.
 رحمانی

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.