شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

حلقه چاهی متروکه آب چندین روستای مجتمع «کاشنبه» کرمانشاه را تامین کرد
30 مهر 1399 - 10:25
شناسه : 261126
0
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، گفت: تعدادی از روستاهای مجتمع آبرسانی «سراب کاشنبه» بخش ماهیدشت شهرستان کرمانشاه از طریق یک حلقه چاه متروکه پس از سال‌ها از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند. طلوع‌‌کرمانشاه :

«علیرضا کاکاوند» با بیان اینکه چندین مجتمع آبرسانی روستایی در استان کرمانشاه وجود دارد که از ۱۰ تا ۵۵ روستا را شامل می‌شود، افزود: اغلب این مجتمع‌ها به دلایل مختلف با مشکلات کم‌آبی به خصوص در فصول گرم سال روبرو می‌شوند./وی یکی از این مجتمع ها را «سراب کاشنبه» در ماهیدشت کرمانشاه عنوان کرد و گفت: چندین سال روستاهای انتهای این مجتمع از جمله روستای «دوچقا» و «چقا نرگس» و پنج روستای انتهای این مجتمع دچار مشکل کم‌آبی بودند./او با بیان اینکه نگهداری و بهره‌برداری از این مجتمع‌ها کار مشکلی است،اظهار داشت: گاها به دلیل عدم کنتورگذاری، عدم رعایت الگوی مصرف و استفاده‌های غیرمجاز از آب شرب در مناطق بالادست این مجتمع‌ها، عمدتا روستاهای پایین‌دست به خصوص در فصل تابستان دچار مشکل کم‌آبی می‌شوند./او شناسایی یک حلقه چاه قدیمی و بلااستفاده متعلق به اهالی، بررسی فنی و امکان سنجی تامین آب چهار روستای انتهای پروژه کاشنبه، خارج کردن تمام تاسیسات قدیمی چاهپ، ترمیم جداره چاه با توجه به پارگی لوله جداره چاه، شست و شوی چاه توسط یکدستگاه دیزل ژنراتور و نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی از چاه و تاییدیه مطلوبیت کیفیت آب را از جمله اقدامات انجام شده برای آبرسانی به این روستاها ذکر کرد.

پ
پ

وی از آبرسانی به مجتمع روستایی «کاشنبه» بخش ماهیدشت شهرستان کرمانشاه بعد از سال‌ها خبر داد و گفت: ساکنان چهار روستای این مجتمع پس از چند سال کم‌آبی، مهرماه امسال از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

رفع مشکل کم‌آبی روستاهای ماهیدشت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: امسال شاهد مراجعات بسیاری از طرف اهالی این روستاها بودیم که در نهایت در معیت دکتر رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار کرمانشاه از این مجتمع بازدید کردیم و از طریق بهسازی یک حلقه‌ چاه در نزدیکی این روستاها، آب شرب مورد نیاز اهالی این روستاها را تامین کردیم.

وی همچنین آزمایش پمپاژ چاه برای بررسی آبدهی و مکفی بودن آب آن، تجهیز چاه نصب شناور و تابلو برق پس از همکاری اداره برق در خصوص برق‌دار کردن ایستگاه، احداث خط انتقال به طول بیش از ۵۰۰ متر لوله ۱۱۰ و ۹۰و اتصال آن به شبکه توزیع ر ا از دیگر اقدامات ذکر کرد.

کاکاوند از شرکت توزیع نیروی برق برای برقرسانی به این چاه و همچنین شرکت آب منطقه‌ای برای صدور مجوز تجهیز چاه قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه کمتر از یک ماه عملیات اجرایی این پروژه انجام شد، گفت: آب چاه به روستاهای انتهایی این مجتمع تزریق شد و مشکل کمبود آب شرب این مجتمع اکنون حل شده است.

مردم برای کنتورگذاری همکاری کنند

او در ادامه تصریح کرد: اکنون از نظر کمبود و کیفیت آب روستاهای این مجتمع مشکلی نداریم اما با توجه به اینکه کنتورگذاری در این روستاها انجام نشده پیش‌بینی می‌شود اگر این روند مصرف ادامه داشته باشد قطعا تابستان سال آینده نیز با مشکل کمبود آب مواجه خواهیم شد.

او از مردم خواست بحث کنتورگذاری را برای مدیریت مصرف آب جدی بگیرند و تاکید کرد که تا زمانی که کنتور نباشد مصرف آب را نمی‌شود مدیریت کرد.

وی همچنین از مردم این روستاها خواست با اکیپ‌های شرکت آبفا همکاری لازم را برای کنتورگذاری داشته باشند و توضیح داد که تلاش می‌کنیم در مدت یک ماه بتوانیم کنتورگذاری را انجام و روستاها را ساماندهی و به روز کنیم.

وی گفت: بعد از کنتورگذاری دنبال اصلاح شیرآلات و حوضچه‌های تنظیم آب می‌رویم و از این طریق کار بهسازی و به‌روزرسانی شبکه آب شرب این مجتمع را انجام می‌دهیم.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.