سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20819 تعداد نوشته های امروز : 7×

آخرین خبرها

حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد

کفن و دفن هر متوفی، حداکثر یک ساعت/تجمع روزانه چند صدنفر پشت دربِ‌ بسته “آرامستان‌” کرمانشاه!/برای کفن و دفن هر متوفی، حداکثر ۱۰ نفر اجازه ورود به آرامستان را دارند
11 آبان 1399 - 12:38
شناسه : 261377
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع- قائم مقام شهردار کرمانشاه با اشاره به تجمع بسیار مردم پشت درب های بسته آرامستان کرمانشاه گفت: متاسفانه این تجمعات به کانون های جدید انتقال کرونا تبدیل شده است./قائم مقام شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی هم در ورودی های آرامستان مستقر شده تا بتوان کنترل و مدیریت بهتری در بحث ورود همراهان متوفیان داشت./وی با انتقاد از وضعیت تجمع مردم پشت درب‌های بسته آرامستان کرمانشاه گفت: متاسفانه افراد بسیاری همراه متوفی به آرامستان می‌آیند که با خودداری از ورود آنها، پشت درب بسته آرامستان تجمع می کنند و برای مدیریت این تجمع کاری از ما ساخته نیست./عیدی افزود: در حال حاضر پشت درب بسته آرامستان کرمانشاه عملا به کانون انتقال بیماری کرونا تبدیل شده، چرا که روزانه چندین مورد فوتی داریم و اگر با هر کدام از آنها، ۱۰ تا ۲۰ نفر بیایند روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر پشت درب آرامستان تجمع خواهند کرد که در این شرایط بسیار خطرناک است./عیدی با بیان اینکه مراسم کفن و دفن متوفیان در آرامستان کرمانشاه هم زمانبندی شده گفت: حداکثر زمان کفن و دفن هر متوفی یک ساعت در نظر گرفته شده و تلاش داریم مراسم متوفیان بگونه ای برگزار شود که تجمع صورت نگیرد و از افرادی که وارد آرامستان می شوند هم می خواهیم این زمان یک ساعته را رعایت کنند تا مشکلی پیش نیاید./قائم مقام شهردار کرمانشاه افزود: شرایط روحی همراهان متوفی اجازه برخورد را به ما نمی‌دهد، بنابراین از خود مردم می خواهیم مراعات کرده و فکر جان و سلامت دیگران باشند و زمان کفن و دفن را رعایت کنند.

پ
پ

یحیی عیدی، با اشاره به اقدامات سخت گیرانه در آرامستان کرمانشاه برای جلوگیری از تجمع گفت: بر اساس مصوبه ستاد کرونای استان، درب تمام آرامستانهای کرمانشاه بسته است و اجازه ورود به افراد داده نمی شود.

وی افزود: همچنین بر اساس مصوبه این ستاد تنها برای کفن و دفن هر متوفی، حداکثر ۱۰ نفر اجازه ورود به آرامستان را دارند. اتاق مداحان و قاریان هم پلمب شده تا از هرگونه تجمع در این زمینه هم خودداری شود.

قائم مقام شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی هم در ورودی های آرامستان مستقر شده تا بتوان کنترل و مدیریت بهتری در بحث ورود همراهان متوفیان داشت.

وی با انتقاد از وضعیت تجمع مردم پشت درب‌های بسته آرامستان کرمانشاه گفت: متاسفانه افراد بسیاری همراه متوفی به آرامستان می‌آیند که با خودداری از ورود آنها، پشت درب بسته آرامستان تجمع می کنند و برای مدیریت این تجمع کاری از ما ساخته نیست.

عیدی افزود: در حال حاضر پشت درب بسته آرامستان کرمانشاه عملا به کانون انتقال بیماری کرونا تبدیل شده، چرا که روزانه چندین مورد فوتی داریم و اگر با هر کدام از آنها، ۱۰ تا ۲۰ نفر بیایند روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر پشت درب آرامستان تجمع خواهند کرد که در این شرایط بسیار خطرناک است.

رییس ستاد کرونای شهرداری کرمانشاه افزود: در این زمینه نیازمند مساعدت بیشتر نیروی انتظامی هستیم تا بتوانیم مانع چنین تجمعاتی شویم.

عیدی با اشاره به شرایط نامطلوب کرونا در استان گفت: از همه مردم می خواهیم از هرگونه اقدامی که موجب انتقال بیشتر این بیماری می شود اجتناب کنند و خواهش می کنیم مردم به آرامستان نیایند.

وی افزود: قطعا داغ عزیزان سخت است و برای اینکه افراد بیشتری درگیر بیماری نشده و عزیزانشان را از دست ندهند از همه می خواهیم رعایت کرده و به آرامستان نیایند و تجمع نکنند.

کفن و دفن هر متوفی، حداکثر یک ساعت

عیدی با بیان اینکه مراسم کفن و دفن متوفیان در آرامستان کرمانشاه هم زمانبندی شده گفت: حداکثر زمان کفن و دفن هر متوفی یک ساعت در نظر گرفته شده و تلاش داریم مراسم متوفیان بگونه ای برگزار شود که تجمع صورت نگیرد و از افرادی که وارد آرامستان می شوند هم می خواهیم این زمان یک ساعته را رعایت کنند تا مشکلی پیش نیاید.

قائم مقام شهردار کرمانشاه افزود: شرایط روحی همراهان متوفی اجازه برخورد را به ما نمی‌دهد، بنابراین از خود مردم می خواهیم مراعات کرده و فکر جان و سلامت دیگران باشند و زمان کفن و دفن را رعایت کنند./ایسنا

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.