سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20817 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد کرمانشاه صاحب پارک جنگلی می شود مردم بهترین نظاره گر هستند/نباید بیت المال حیف و میل شود

سایه گرانی دلار بر بازارچه جوانرود/ افزایش نرخ ارز، فروش را یک پنجم کرده است!
19 آبان 1399 - 12:54
شناسه : 261680
3
در بازارچه مرزی جوانرود سه دسته فعالیت دارند، یک گروه غرفه‌های میان بازار، گروه دیگر مغازه‌ها و پاساژهای حاشیه بازار و گروه سوم دستفروشان هستند. طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-بازارچه مرزی جوانرود یکی از نمادهای مهم تجاری منطقه اورامانات است، به گونه‌ای که چند هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آن فعالیت دارند و از سراسر ایران نیز مشتری‌های خاص خود را دارد./محمد میرزایی نماینده غرفه‌داران بازارچه مرزی جوانرود با اشاره به مشکلاتی که طی چند وقت اخیر برای فعالین این بازارچه ایجاد شده، گفت: بسیاری از غرفه‌داران اکنون با کاهش فروش جدی و زیان مواجهند./وی ادامه داد: به دلیل بالا رفتن نرخ ارز و به تبع آن قیمت اجناس، فروش غرفه‌داران بسیار پایین آمده به گونه‌ای که برخی از فروشندگان در سال گذشته چنین ایامی تا روزانه ۵۰۰ هزار تومان هم فروش داشتند اما اکنون فروش آنها به روزی صد هزار تومان و کمتر هم رسیده است./میرزایی تاکید کرد: بسیاری از غرفه‌داران اکنون در زیان هستند اما به جهت آنکه هزینه زندگی و اجاره بر عهده آنها است مجبورند برای درآمد کم هم مغازه خود را باز نگه دارند و تعطیل نکنند./میرزایی با اشاره به اینکه بسیاری از مغازه‌داران اجناس خود را با درهم حدود چهار هزار تومانی از دوبی خریدند، گفت: چون در آن زمان فروش نداشتیم اکنون با بالا رفتن نرخ ارز باید با درهم هفت هزار تومانی پول خریدهایی که انجام دادیم پرداخت کنیم./میرزایی یادآور شد: اقلامی که در این بازارچه عرضه می‌شود معمولا کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مانند خوراک نیست و از همین رو کاهش فروش ایجاد شده است.

پ
پ

بازارچه مرزی جوانرود یکی از نمادهای مهم تجاری منطقه اورامانات است، به گونه‌ای که چند هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آن فعالیت دارند و از سراسر ایران نیز مشتری‌های خاص خود را دارد.

در این بازارچه سه دسته فعالیت دارند، یک گروه غرفه‌های میان بازار، گروه دیگر مغازه‌ها و پاساژهای حاشیه بازار و گروه سوم دستفروشان هستند.

از آنجاییکه عمده کالاهای موجود در این بازارچه وارداتی است، طی چند وقت اخیر افزایش نرخ ارز بر وضعیت این بازارچه نیز بی‌تاثیر نبوده و بسیاری از غرفه‌داران اکنون با زیان مواجهند.

محمد میرزایی نماینده غرفه‌داران بازارچه مرزی جوانرود با اشاره به مشکلاتی که طی چند وقت اخیر برای فعالین این بازارچه ایجاد شده، گفت: بسیاری از غرفه‌داران اکنون با کاهش فروش جدی و زیان مواجهند.

وی ادامه داد: به دلیل بالا رفتن نرخ ارز و به تبع آن قیمت اجناس، فروش غرفه‌داران بسیار پایین آمده به گونه‌ای که برخی از فروشندگان در سال گذشته چنین ایامی تا روزانه ۵۰۰ هزار تومان هم فروش داشتند اما اکنون فروش آنها به روزی صد هزار تومان و کمتر هم رسیده است.

میرزایی تاکید کرد: بسیاری از غرفه‌داران اکنون در زیان هستند اما به جهت آنکه هزینه زندگی و اجاره بر عهده آنها است مجبورند برای درآمد کم هم مغازه خود را باز نگه دارند و تعطیل نکنند.

نماینده غرفه‌داران بازارچه مرزی جوانرود با بیان اینکه اوج فروش در بازارچه جوانرود معمولا در ماه اول و آخر سال و ماه آخر برای عمده فروشی و ماه آخر برای خرده‌فروشی است، خاطرنشان کرد: ما این فرصت خوب را امسال از دست دادیم.

میرزایی با اشاره به اینکه بسیاری از مغازه‌داران اجناس خود را با درهم حدود چهار هزار تومانی از دوبی خریدند، گفت: چون در آن زمان فروش نداشتیم اکنون با بالا رفتن نرخ ارز باید با درهم هفت هزار تومانی پول خریدهایی که انجام دادیم پرداخت کنیم.

میرزایی یادآور شد: اقلامی که در این بازارچه عرضه می‌شود معمولا کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مانند خوراک نیست و از همین رو کاهش فروش ایجاد شده است.

پایگاه خبری طلوع کرمانشاه/فاطمه کمانی

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.