پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

سبدهای بدون “شیر”
05 آذر 1399 - 11:32
شناسه : 262274
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

بر اساس توافق انجمن صنایع لبنی ایران با سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان،  قیمت ماست دو و نیم کیلویی دبه‌ای پرچرب ۲۴ هزار تومان، کم چرب ۲۱ هزار تومان، شیر نایلونی ۵۴۰۰ تومان و پنیر ۴۰۰ گرمی کاپ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود./قیمت شیر بطری کم چرب نیز ۷۱۰۰ تومان، نیم چرب ۷۵۰۰ تومان، سه درصد چربی ۸۵۰۰ تومان و شیر کامل ۸۶۰۰ تومان تومان تعیین شده است./فرهاد صیادیان با اشاره به افزایش حدود ۴۰ درصدی قیمت محصولات لبنی به دنبال افزایش قیمت شیر خام، اظهار کرد: به جهت بالا رفتن هزینه تمام شده تولید، کارخانجات راهی جز بالا بردن قیمت محصولات خود نداشتند. چون آنها نیز شیر خام را با قیمت بیش از کیلویی ۴۵۰۰ تومان دریافت می‌کنند./این فعال صنعت لبنیات با اشاره به اینکه این افزایش قیمت به شدت فروش صنایع لبنی را کاهش داده، تاکید کرد: در برخی محصولات تا ۵۰ درصد هم کاهش فروش داریم و برخی از مردم لبنیات را از سفره خود کنار گذاشته اند./مدیرکارخانه صنایع لبنی کلهر نتیجه این کاهش فروش را کاهش تولید کارخانجات دانست و یادآور شد: زمانی برخی از کارخانه‌ها ۶۰۰ تن در ماه شیر خام دریافت می‌کردند، اما اکنون این میزان به ۲۰۰ تن رسیده، چون فروش و تولید چندانی ندارند./صیادیان افزود: با ادامه این روند شاهد رکود بیشتر صنایع لبنی خواهیم بود و همین صنایع موجود نیز مجبورند ظرفیت خود را دوباره کاهش دهند.

پ
پ

کمتر از یک هفته قبل نرخ جدید محصولات لبنی با اعمال افزایش، قیمت اعلام شد.

بر اساس توافق انجمن صنایع لبنی ایران با سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان،  قیمت ماست دو و نیم کیلویی دبه‌ای پرچرب ۲۴ هزار تومان، کم چرب ۲۱ هزار تومان، شیر نایلونی ۵۴۰۰ تومان و پنیر ۴۰۰ گرمی کاپ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

قیمت شیر بطری کم چرب نیز ۷۱۰۰ تومان، نیم چرب ۷۵۰۰ تومان، سه درصد چربی ۸۵۰۰ تومان و شیر کامل ۸۶۰۰ تومان تومان تعیین شده است.

این قیمت‌ها برای محصولات لبنی معمولی مورد مصرف خانوار است و اگر افراد بخواهند محصولات به عبارت لوکس‌تری مانند انواع پنیرهای پروسس و گردویی، شیرکاکائو، ماست‌های فرآوری شده و همزده و… بخرند باید بهای بیشتری بپردازند.

اولین پیامد افزایش حدود ۴۰ درصدی قیمت محصولات لبنی حذف آن از سبد خانوار است، بگونه‌ای که برخی از مردم خرید آن را کنار گذاشته و یا بسیار کم کرده اند.

اگرچه صنایع لبنی هم با افزایش قیمت شیرخام و هزینه تمام شده تولید مواجهند و گاهی تولیدات خود را با حداقل سود وارد بازار می‌کننند، اما نتیجه این کاهش فروش در نهایت دوباره به زیان صنایع لبنی خواهد بود.

به گفته یک فعال صنعت لبنیات، فروش انواع محصولات لبنی نزدیک به ۵۰ درصد کاهش داشته و بسیاری از کارخانجات میزان دریافت شیر خام و تولید خود را کاهش داده اند، چون بازار فروش ندارند.

فرهاد صیادیان با اشاره به افزایش حدود ۴۰ درصدی قیمت محصولات لبنی به دنبال افزایش قیمت شیر خام، اظهار کرد: به جهت بالا رفتن هزینه تمام شده تولید، کارخانجات راهی جز بالا بردن قیمت محصولات خود نداشتند. چون آنها نیز شیر خام را با قیمت بیش از کیلویی ۴۵۰۰ تومان دریافت می‌کنند.

این فعال صنعت لبنیات با اشاره به اینکه این افزایش قیمت به شدت فروش صنایع لبنی را کاهش داده، تاکید کرد: در برخی محصولات تا ۵۰ درصد هم کاهش فروش داریم و برخی از مردم لبنیات را از سفره خود کنار گذاشته اند.

مدیرکارخانه صنایع لبنی کلهر نتیجه این کاهش فروش را کاهش تولید کارخانجات دانست و یادآور شد: زمانی برخی از کارخانه‌ها ۶۰۰ تن در ماه شیر خام دریافت می‌کردند، اما اکنون این میزان به ۲۰۰ تن رسیده، چون فروش و تولید چندانی ندارند.

صیادیان افزود: با ادامه این روند شاهد رکود بیشتر صنایع لبنی خواهیم بود و همین صنایع موجود نیز مجبورند ظرفیت خود را دوباره کاهش دهند.

وی با بیان اینکه زمانی ۲۱ کارخانه لبنیات در کرمانشاه داشتیم، گفت: اکنون فقط سه کارخانه فعال مانده است.

این فعال صنعت لبنیات گرانی فراورده‌های لبنی را یک چرخه دانست که از تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز گاوداری‌ها شروع می‌شود و در نهایت به مصرف کننده می‌رسد و ادامه داد: اگر بخواهیم این چرخه مدیریت شود باید نهاده دامی کافی در اختیار گاوداری‌ها قرار گیرد و لازم است دولت حمایت‌هایی در این زمینه انجام دهد./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.