سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20817 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد کرمانشاه صاحب پارک جنگلی می شود مردم بهترین نظاره گر هستند/نباید بیت المال حیف و میل شود

باید تابوی واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی را بشکنیم
05 آذر 1399 - 13:17
شناسه : 262282
1
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه:با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا پایان سال حداقل چند پروژه دولتی در استان به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: باید تابوی واگذاری‌ پروژه‌ها به بخش خصوصی شکسته شود. طلوع‌‌کرمانشاه :

کیوان کاشفی در جلسه امروز (۵ آذر) شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان، با اشاره به موانع و مشکلاتی که پیش روی اجرای ماده ۲۷ قانون الحاق( با موضوع واگذاری طرح‌های نیمه تمام و راکد دولتی به بخش خصوصی) است، ادامه داد: بر اساس این ماده مقرر شد شرایط و ضوابطی برای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی در نظر  گرفته شود تا بتوان هرچه زودتر آنها را به بهره‌برداری رساند./وی با بیان اینکه این موضوع هنوز آنطور که باید اجرایی نشده، افزود: سرمایه‌گذاری در برخی از این پروژه‌ها مورد اقبال بخش خصوصی نیست و از سوی دیگر در برخی موارد دولت حاضر نیست بدون انتفاع این طرح‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند./رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نتیجه این شرایط را روند بسیار کند واگذاری این طرح‌ها دانست و عنوان کرد: در استان کرمانشاه تاکنون حتی یک پروژه واگذاری شده به بخش خصوصی هم نداشته ایم  و در این زمینه توفیقی حاصل نشده است./کاشفی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به دلیل عدم واگذاری این طرح‌ها، اعتباراتی که هر سال به عنوان یارانه برای واگذاری پروژه‌ها در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار می‌گیرد هم جذب نمی‌شود./کاشفی در ادامه از بخشنامه جدید و امیدوارکننده دولت با موضوع رفع تعهدات ارزی یاد کرد و گفت: این بخشنامه بعد از پیگیری‌های دو ساله بخش خصوصی که با مشکلات متعددی مواجه بودند و البته با همت وزیر صنعت، معدن و تجارت، ابلاغ شد.

پ
پ

کیوان کاشفی در جلسه امروز (۵ آذر) شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان، با اشاره به موانع و مشکلاتی که پیش روی اجرای ماده ۲۷ قانون الحاق( با موضوع واگذاری طرح‌های نیمه تمام و راکد دولتی به بخش خصوصی) است، ادامه داد: بر اساس این ماده مقرر شد شرایط و ضوابطی برای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی در نظر  گرفته شود تا بتوان هرچه زودتر آنها را به بهره‌برداری رساند.

وی با بیان اینکه این موضوع هنوز آنطور که باید اجرایی نشده، افزود: سرمایه‌گذاری در برخی از این پروژه‌ها مورد اقبال بخش خصوصی نیست و از سوی دیگر در برخی موارد دولت حاضر نیست بدون انتفاع این طرح‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند.

کمبود اطلاعات و عدم آشنایی دستگاه‌ها به واگذاری طرح‌ها، وجود قوانین دست و پاگیر، یکطرفه بودن قراردادهای واگذاری و عدم وجود مشوق برای بخش خصوصی، نبود اعتبار برای تهیه گزارش مورد نیاز برای واگذاری طرح‌ها و… از دیگر موانعی بود که کاشفی از آنها نام برد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نتیجه این شرایط را روند بسیار کند واگذاری این طرح‌ها دانست و عنوان کرد: در استان کرمانشاه تاکنون حتی یک پروژه واگذاری شده به بخش خصوصی هم نداشته ایم  و در این زمینه توفیقی حاصل نشده است.

کاشفی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به دلیل عدم واگذاری این طرح‌ها، اعتباراتی که هر سال به عنوان یارانه برای واگذاری پروژه‌ها در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار می‌گیرد هم جذب نمی‌شود.

وی از مزایای واگذاری‌ طرح‌ها به بخش خصوصی از جمله رونق بخشیدن به ساخت و سازها، توسعه تکنولوژی، رونق اقتصادی استان و… یاد کرد و ادامه داد: در بخش‌هایی مانند ورزش و جوانان، شهرداری، گردشگری، جهاد کشاورزی و … طرح‌های خوب قابل واگذاری به بخش خصوصی وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه از بررسی نزدیک به ۸۰ طرح قابل واگذاری به بخش خصوصی در کرمانشاه از سوی اتاق بازرگانی استان یاد کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا پایان سال حداقل دو تا سه مورد از این طرح‌ها به بخش خصوصی واگذار شود تا تابوی واگذاری‌ها بشکند.

کاهش نرخ ارز حاصل بخشنامه جدید رفع تعهدات ارزی

کاشفی در ادامه از بخشنامه جدید و امیدوارکننده دولت با موضوع رفع تعهدات ارزی یاد کرد و گفت: این بخشنامه بعد از پیگیری‌های دو ساله بخش خصوصی که با مشکلات متعددی مواجه بودند و البته با همت وزیر صنعت، معدن و تجارت، ابلاغ شد.

وی اجرای این بخشنامه را راهگشا دانست و ابراز امیدواری کرد در مسیر اجرا با موانع و چالش مواجه نشود و تاکید کرد: این بخشنامه می‌تواند شرایط را هم برای رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان و هم تسریع در ترخیص کالاها از گمرک و روند واردات و صادرات مساعد کند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران معتقد است، واکنش بازار به این بخشنامه نیز مثبت بوده و نتیجه آن را می‌توان در بخشی از کاهش نرخ ارز شاهد بود.

کاشفی عنوان کرد: بخشنامه امیدوارکننده دیگر دولت در نظر گرفتن تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا است که اگرچه هنوز نتایج آن مشهود نیست، اما می‌تواند راهگشا باشد.

وی ابراز امیدواری کرد مجموع این تسهیل‌گری‌ها و همچنین حل و فصل مسائل بین‌المللی، باعث بهبود فضای کسب و کار کشور شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای به مصوبه چندی قبل جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی درباره لزوم استفاده دستگاه‌های استان از ظرفیت نظام صنفی رایانه کرمانشاه در زمینه خدمات IT و خرید تجهیزات مربوط به آن داشت که هنوز اجرایی نشده و خواستار تعیین تکلیف این موضوع شد.

در ادامه بیژن رضایی مشاور شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه نیز از محدودیت‌ها و موانع پیش روی واگذاری پروژه‌های نیمه تمام و راکد دولتی به بخش خصوصی یاد کرد و افزود: برای بهبود این مشکلات چند پیشنهاد داریم که رفع قوانین و مقررات دست و پاگیر مهمترین آنها است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است صدا و سیما برای معرفی پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری استان تبلیغات لازم را انجام دهد، به علاوه اطلاع رسانی کافی نیز به دستگاه‌های اجرایی صورت بگیرد.

رضایی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این زمینه و همچنین تامین اعتبار لازم برای دستگاه‌ها برای اینکه بتوانند چند و چون واگذاری پروژه‌ها را کارشناسی کنند را نیز ضروری دانست./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.