پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20826 تعداد نوشته های امروز : 1×

آخرین خبرها

خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده

بازسازی ۹۸ درصدی مناطق زلزله زده نشان دهنده وجود همت در استان است/ قوه قضاییه از مدیران شجاع و خطرپذیر حمایت می‌کند/بیکاری دغدغه جدی استان کرمانشاه است/ نرخ بیکاری استان به ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است
18 دی 1399 - 11:45
شناسه : 263746
1
رییس قوه قضاییه: طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-حجت الاسلام والمسلمین سید «ابراهیم رییسی» روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری اظهار داشت:باید نظارت‌پذیری در ساختار نظام اداری وجود داشته باشد،زیرا نظارت دال بر بی اعتمادی نیست بلکه افزایش برتداوم اعتماد است./رییس قوه قضاییه، از همه مدیران خواست که بر زیرمجموعه خود نظارت کنند و به نظارت درون سازمانی و برون سازمانی میدان بدهند زیرا این موضوع سبب افزایش کارآمدی و بهره‌وری می‌شود./رییس دستگاه قضایی با بیان اینکه نظارت هرگز به معنی مشکلی نیست، تصریح کرد:مجموعه نظارت با هدف کمک به مدیریت صورت می‌گیرد و باعث خوب دیدن و جامع دیدن در مدیران می‌شود./حجت الاسلام رییسی در ادامه با بیان اینکه دستگاه قضایی از مدیران شجاع کارآمد و خطرپذیر حمایت می‌کند، گفت مدیرانی که با وجود تحریم‌ها و فشارها به دنبال تبدیل تهدید به فرصت و خنثی سازی تحریم‌ها و نیز کاهش مشکلات معیشتی و آلام زندگی کرونا به مردم هستند مورد حمایت دستگاه قضایی قرار دارند./او تاکید کرد: گره‌گشایی در حوزه مشکلات اجتماعی فرهنگی و اقتصادی در گرو حرکت مدیران با شهامت و دارای روحیه جهادی و بسیجی است./بیکاری دغدغه جدی استان کرمانشاه است/به گفته رئیسی یکی از زمینه‌های وقوع جرم در کنار فقر جدایی از معنویت و اخلاق بیکاری است زیرا هرچه اشتغال افزایش پیدا کند شاهد کاهش جرم طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود./وی با بیان اینکه وجود فقر و زیبنده جامعه اسلامی ایران نیست، گفت: مجموعه تلاش همه مدیران کشور امروز یک پیام جدی برای مردم دارد این که می‌توان با ۲ اصل اساسی که امام راحل به ما یاد داد یعنی اتکا به خداوند و اعتماد به نفس بسیاری از گره‌ها و مشکلات را حل کرد.

پ
پ

رییس قوه قضاییه گفت: با اشاره به بازسازی ۹۸ درصدی خسارت‌های زلزله آبان ۹۶ در کرمانشاه گفت: این اقدام یک کار بسیار خوب است که نشان دهنده وجود همت در استان است و من یقین دارم با توجه به ظرفیت‌های متعدد بخش کشاورزی صنعت و معدن و گردشگری کرمانشاه این استان می‌تواند به جایی برسد که بیکار نداشته باشد و این هدف به دور از هرگونه شعار قابل دستیابی و تحقق است.

حجت الاسلام والمسلمین سید «ابراهیم رییسی» روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری اظهار داشت: این قوه از مدیران شجاع، کارآمد و خطرپذیر که با وجود تحریم‌ها و فشارها، به دنبال تبدیل تهدید به فرصت، خنثی‌کردن تحریم‌ها و کاهش مشکلات معیشتی و آلام زندگی کرونایی مردم هستند، حمایت می‌کند.

وی افزود: باید نظارت‌پذیری در ساختار نظام اداری وجود داشته باشد، زیرا نظارت دال بر بی اعتمادی نیست بلکه افزایش برتداوم اعتماد است.

رییس قوه قضاییه، از همه مدیران خواست که بر زیرمجموعه خود نظارت کنند و به نظارت درون سازمانی و برون سازمانی میدان بدهند زیرا این موضوع سبب افزایش کارآمدی و بهره‌وری می‌شود.

رییس دستگاه قضایی با بیان اینکه نظارت هرگز به معنی مشکلی نیست، تصریح کرد: مجموعه نظارت با هدف کمک به مدیریت صورت می‌گیرد و باعث خوب دیدن و جامع دیدن در مدیران می‌شود.

حجت الاسلام رییسی در ادامه با بیان اینکه دستگاه قضایی از مدیران شجاع کارآمد و خطرپذیر حمایت می‌کند، گفت مدیرانی که با وجود تحریم‌ها و فشارها به دنبال تبدیل تهدید به فرصت و خنثی سازی تحریم‌ها و نیز کاهش مشکلات معیشتی و آلام زندگی کرونا به مردم هستند مورد حمایت دستگاه قضایی قرار دارند.

او تاکید کرد: گره‌گشایی در حوزه مشکلات اجتماعی فرهنگی و اقتصادی در گرو حرکت مدیران با شهامت و دارای روحیه جهادی و بسیجی است.

 

ضرورت خصوصی‌سازی دیگر موضوعی بود که رئیس دستگاه قضا در این جلسه به آن اشاره کرد و گفت: خصوصی‌سازی یک ضرورت است و در برنامه‌های مختلف توسعه کشور بر اجرای آن و کاهش تصدی‌گری دولت و افزایش نظارت آن تاکید شده است زیرا اقتصادی که حدود ۷۰ درصد آن دولتی باشد مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

او در عین حال تاکید کرد با این حال خصوصی‌سازی باید منضبط و در چهارچوب باشد و دارایی‌های دولت به کسانی که اهلیت و توانایی لازم را دارند واگذار شود و پس از واگذاری هم تازه کار دولت آغاز می‌شود و لازم است که بخش خصوصی حمایت و توانمند شود.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه برخی از مواردی که به بخش خصوصی واگذار شده مشکلاتی داشته است گفت: مقدمات برخی از واگذاری‌ها به درستی رعایت نشده و در این زمینه پرونده‌هایی در مجلس و دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

به گفته قاضی القضات به هیچ عنوان نباید مساله تولید در جریان بررسی واگذاری‌ها دچار کوچک‌ترین وقفه‌ای شود اما در عین حال اگر در مقدمات یا حین واگذاری مشکلاتی وجود داشته باید بر اساس گزارش‌های دریافتی بررسی شود چنانچه سازمان بازرسی درباره پالایشگاه کرمانشاه گزارشی تهیه کرده و امروز به دولت و بخش‌های مختلف اعلام کرده است.

بیکاری دغدغه جدی استان کرمانشاه

رئیس دستگاه قضایی در ادامه بیکاری را یک دغدغه جدی در استان کرمانشاه توصیف و عنوان کرد با وجود اینکه استاندار اعلام کردند که نرخ بیکاری استان به ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده اما برای استانی که همت، غیرت و کار و تلاش از ویژگی‌های مردمان آن است این درصد هم زیاد است و باید با تلاش مضاعف بیکاری در استان را بیشتر از این کاهش داد.

او با اشاره به بازسازی ۹۸ درصدی خسارت‌های زلزله آبان ۹۶ در کرمانشاه گفت: این اقدام یک کار بسیار خوب است که نشان دهنده وجود همت در استان است و من یقین دارم با توجه به ظرفیت‌های متعدد بخش کشاورزی صنعت و معدن و گردشگری کرمانشاه این استان می‌تواند به جایی برسد که بیکار نداشته باشد و این هدف به دور از هرگونه شعار قابل دستیابی و تحقق است.

 

به گفته رئیسی یکی از زمینه‌های وقوع جرم در کنار فقر جدایی از معنویت و اخلاق بیکاری است زیرا هرچه اشتغال افزایش پیدا کند شاهد کاهش جرم طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه وجود فقر و زیبنده جامعه اسلامی ایران نیست، گفت: مجموعه تلاش همه مدیران کشور امروز یک پیام جدی برای مردم دارد این که می‌توان با ۲ اصل اساسی که امام راحل به ما یاد داد یعنی اتکا به خداوند و اعتماد به نفس بسیاری از گره‌ها و مشکلات را حل کرد.

 

فشار حداکثری دشمن شکسته است

او در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تهدیدها و تحریم‌های دشمن اشاره کرد و گفت: فشار حداکثری دشمن شکسته است و آمریکا و غرب در ایجاد آن به بن بست رسیده‌اند که این موضوع از سوی تحلیلگران غربی بیان می‌شود و دشمن هم باید آن را دریافت کند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به شرایط منطقه غرب آسیا افزود: ما خواستیم و توانستیم اما دشمن خواست و نتوانست این را سردار سلیمانی در عمل اثبات کرد.

وی گفت: با وجود همه توطئه‌های نیروهای دست ساز آمریکا و انگلیس ما می‌توانیم در منطقه حرف اول را بزنیم و امنیت آن را تامین کنیم.

قاضی القضات در واکنش به درخواست رئیس مجمع نمایندگان استان برای رسیدگی به مصادیق ابلاغیه مربوط به ترک فعل مدیران گفت: اگر مدیری در دوره مسوُولیت خود کارهایی که به عهده دارد انجام ندهد ممکن است موجب خسارت و گاهی خسارت سنگین شود که به مراتب بیشتر از انجام فعل‌های اشتباه است و گذشت زمان هم نمی‌تواند آنرا حل کند که پیامدهای این موضوع هم از نظر شرعی و قانونی بر عهده آن مسئول است و باید جبران شود.

حجت الاسلام رئیسی همچنین با اشاره به گزارش اجرای مصوبات سفر سال ۱۳۹۰ رهبر معظم انقلاب استان کرمانشاه، افزود: تلاش برای اجرای این مصوبات قابل تقدیر است اما برخی مصوبات همچنان اجرایی نشده که امیدوارم عملیاتی شود و برکات آن به مردم استان برسد.

وحدت از لوازم مهم توسعه یافتگی است

حجت الاسلام رئیس دستگاه قضایی گریزی هم به مختصات مدیریت در نظام اسلامی زد و اظهار کرد در نظام اسلامی مدیران قبل از هر چیز و هر نهادی باید خود را در محضر خداوند بدانند که این موضوع رمز سلامت و خدمتگزاری است.

او تاکید کرد: خودکنترلی کارآمدترین نظام کنترلی و می‌تواند هر کسی را در خلوت و جلوت از آسیب حفظ کند بنابراین لازم است بر معنویت و اخلاق در کنار کارآمدی تاکید ویژه صورت گیرد که در این صورت شاهد کاهش فساد و آسیب خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نظام اداری برخوردار از عدالت می‌تواند کام مردم را از عدالت شیرین کند، گفت: عدالت در ادارات به صورت جذب و نگهداری نیروی انسانی، تقسیم ‌کار، خدمت رسانی تقسیم عادلانه ظرفیت نمود پیدا می‌کند و اگر در این زمینه به درستی عمل شود به رضایتمندی مردم می شود او مردم دوستی را مرتبه نازل محبت الله برشمرد و افزود: دوست داشتن مردم و عشق به آنها از سلوک رهبر معظم انقلاب است و نمونه بارز آن را در شهید سلیمانی از فرماندهان ولایتمدار دیدیم که مردم داری و توجه به مردم و جلب رضایت و اعتماد آنها در سیره او موج می زد.

رئیس دستگاه قضایی در پایان با گرامیداشت یاد و نام همه شهدا و بزرگان و علمای استان کرمانشاه گفت: بی‌تردید یکی از لوازم مهم توسعه یافتگی حفظ انسجام و وحدت است و در استان کرمانشاه نیز با وجود تنوع اقوام و مذاهب با محوریت نماینده ولی فقیه و همت مدیران آن شاهد وحدت انسجام و یکپارچگی به عنوان رمز تلاش برای توسعه یافتگی هستیم که باید پاسدار بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه در نوزدهمین سفر استانی خود امروز (پنجشنبه) به همراه مقامات ارشد دستگاه قضایی وارد کرمانشاه شد.

هدف این سفر بررسی وضعیت دستگاه قضایی استان کرمانشاه و پیگیری مهمترین مشکلات مردم استان اعلام شده است؛ حضور در نشست شورای اداری، دیدار با نهادها و تشکل های مردمی فعال در حوزه صلح و سازش، دیدار با نخبگان، دیدار با قضات، کارکنان و مسوولان قضایی و حضور در شورای قضایی استان از جمله برنامه‌های رییس قوه قضاییه در سفر به استان کرمانشاه است.

 

 

 

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.