چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20819 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد

آبرسانی به کرمانشاه از سد “گاوشان” را با دست خالی پیش می‌بریم
22 دی 1399 - 10:06
شناسه : 263846
0
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان: طلوع‌‌کرمانشاه :

بهرام درویشی  در خصوص آخرین وضعیت طرح آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان با بیان اینکه این طرح بسیار پیچیده و پرهزینه است، گفت: مهمترین مانع تسریع در اجرای این پروژه مشکلات اعتباری است./درویشی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کامل طرح آبرسانی بلندمدت از سد گاوشان برای شهر کرمانشاه را حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و ادامه داد: این در حالی است که امسال کل اعتبار تخصیصی به این طرح ۴۲ میلیارد تومان بوده که تمام آن هزینه شده است./وی اعتباری که فقط امسال برای خرید تجهیزات مورد نیاز این طرح لازم است را بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: اگرچه به پیمانکار فشار وارد می‌کنیم که کارها را پیش ببرد، اما در حقیقت پولی برای پرداخت نداریم و با دست خالی کارها را پیش می‌بریم./درویشی با بیان اینکه استاندار کرمانشاه نیز با جدیت پیگیر تامین اعتبار این طرح است، گفت: حتی برای دریافت تسهیلات نیز با مشکل مواجه شدیم./وی با بیان اینکه برخی از تجهیزات مورد نیاز این تصفیه‌خانه خارجی است و شرکت‌های خارجی برای فروش آن پول می‌خواهند، خاطرنشان کرد: بسیار تلاش کردیم بخشی از قطعات را به نمونه داخلی تبدیل کنیم./مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه میزان آبرسانی که از سد گاوشان برای شهر کرمانشاه و در بلندمدت در نظر گرفته شده را ۶۰ میلیون مترمکعب در سال برای افق ۱۴۱۵ دانست و یادآور شد: البته نباید فراموش کنیم قرار نیست آبی که از این سد به کرمانشاه می‌آید صرفا به افزایش تامین آب کمک کند، بلکه هدف اصلی آن پایداری منابع آب شهر  کرمانشاه است زیرا ممکن است تا آن زمان بخشی از منابع آبی کنونی شهر تضعیف شود.

پ
پ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه مشکل اصلی طرح آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان را کمبود اعتبار دانست و گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال و یا اوایل سال آینده تصفیه‌خانه این طرح به صورت اضطراری وارد مدار شود.

بهرام درویشی  در خصوص آخرین وضعیت طرح آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان با بیان اینکه این طرح بسیار پیچیده و پرهزینه است، گفت: مهمترین مانع تسریع در اجرای این پروژه مشکلات اعتباری است.

درویشی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کامل طرح آبرسانی بلندمدت از سد گاوشان برای شهر کرمانشاه را حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و ادامه داد: این در حالی است که امسال کل اعتبار تخصیصی به این طرح ۴۲ میلیارد تومان بوده که تمام آن هزینه شده است.

وی اعتباری که فقط امسال برای خرید تجهیزات مورد نیاز این طرح لازم است را بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: اگرچه به پیمانکار فشار وارد می‌کنیم که کارها را پیش ببرد، اما در حقیقت پولی برای پرداخت نداریم و با دست خالی کارها را پیش می‌بریم.

درویشی با بیان اینکه استاندار کرمانشاه نیز با جدیت پیگیر تامین اعتبار این طرح است، گفت: حتی برای دریافت تسهیلات نیز با مشکل مواجه شدیم.

درویشی از بخش‌های مختلف این طرح نیز یاد کرد و افزود: بشی از این طرح تصفه‌خانه آب است که کارهای سازه‌ای آن تا بیش از ۹۰ درصد انجام شده و آنچه که باقی مانده خرید و نصب تجهیزات است که به تدریج در حال انجام می‌باشد.

وی با بیان اینکه برخی از تجهیزات مورد نیاز این تصفیه‌خانه خارجی است و شرکت‌های خارجی برای فروش آن پول می‌خواهند، خاطرنشان کرد: بسیار تلاش کردیم بخشی از قطعات را به نمونه داخلی تبدیل کنیم.

به گفته این مسئول، در حال حاضر پیمانکار شب و روز در حال نصب قطعات است و کار به هیچ عنوان متوقف نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه بخش دیگری از این طرح را شامل یک خط اصلی انتقال دانست که به صورت کامل به طول ۷۳ کیلومتر از سد گاوشان به تصفیه‌خانه و از تصفیه‌خانه به جنوب شهر کشیده شده و آماده بهره‌برداری است.

درویشی با بیان اینکه احداث مخازن نیز بخش دیگری از طرح آبرسانی به شهر کرمانشاه است، تاکید کرد: ۸۰ هزار متر مکعب مخزن برای این طرح در نظر گرفته شده که بیش از این تعهد یعنی ۹۰ هزار مترمکعب مخزن در دست اجرا داریم.

به گفته این مسئول، ۱۴٫۵ کیلومتر خطوط بین مخازن نیز در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا اواخر سال یا حداکثر اوایل سال آینده به صورت اضطراری تصفیه‌خانه این طرح وارد مدار شود، تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با این کار آبی که از سد گاوشان به کرمانشاه می‌رسد را به ۲٫۵ مترمکعب در ثانیه برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه میزان آبرسانی که از سد گاوشان برای شهر کرمانشاه و در بلندمدت در نظر گرفته شده را ۶۰ میلیون مترمکعب در سال برای افق ۱۴۱۵ دانست و یادآور شد: البته نباید فراموش کنیم قرار نیست آبی که از این سد به کرمانشاه می‌آید صرفا به افزایش تامین آب کمک کند، بلکه هدف اصلی آن پایداری منابع آب شهر  کرمانشاه است زیرا ممکن است تا آن زمان بخشی از منابع آبی کنونی شهر تضعیف شود.

بیش از نیاز شهر کرمانشاه آب تحویل می‌دهیم

درویشی در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت تامین آب شهر کرمانشاه داشت و با بیان اینکه نیاز آبی شهر کرمانشاه ۲٫۵ متر مکعب در ثانیه است، ادامه داد: هم اکنون ۳٫۷ مترمکعب در ثانیه آب تحویل می‌دهیم که این آب از منابع مختلفی از جمله ۱۴۰ حلقه چاه در سطح شهر کرمانشاه تامین می‌شود.

وی این منابع آبی را شامل چاه‌های میان دربند، ده پهن، بلوار طاقبستان و همچنین چشمه کانی روزان و … دانست و عنوان کرد: به علاوه در حال حاضر در قالب طرح اضطراری سد گاوشان نیز ۱٫۲ مترمکعب در ثانیه آب به شهر کرمانشاه می‌آید.

وی معتقد است، برای آنکه مشکل تامین آب شهر کرمانشاه حل شود، در کنار افزایش تولید آب باید فکری به حال اصلاح شبکه فرسوده و هدر رفت آب هم بشود که این موضوع نیازمند اعتبار فراوانی است که در شرایط کنونی نیز محدودیت‌های اعتباری مانع از این کار می‌شود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.