سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20782 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است تفریح ارزان مردم کرمانشاه در انتظار تعطیلی ست!/رئیس حوزه هنری:ما نمی توانیم با جان مردم ریسک کنیم/ جدی نگرفتن سیستم استاندارد اطفای حریق در سینما آزادی کرمانشاه اتباع افغانی جواز ورود به کرمانشاه را ندارند جزئیاتی جدید از علت خودکشی پرستار جوان؛ در ۹ ماه گذشته ۴۹ کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند بازار داغ برداشت گیاهان خودروی بهاری در کرمانشاه/ این گیاهان را از ریشه نکنید آب همه جزیره‌های «هشیلان» را دربر گرفت/ تلاش برای انتقال آب به سراب «یاوری»

چرا پول فروش سهام عدالت به حساب مشمولان واریز نمی‌شود؟
22 دی 1399 - 11:22
شناسه : 263872
1
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: مشمولان سهام عدالت، فعلا برای فروش سهام عدالت با توجه به شرایط بازار بورس، عجله‌ نکنند چون وضعیت بازار بورس در حال حاضر خوب نیست؛ صف فروش زیادی در بورس انجام شده تا این صف فروش مدیریت نشود راهکاری برای آن در نظر گرفته نشود امکان فروشی وجود ندارد./فروش ۳۰ درصد سهام عدالت از خردادماه آغاز شد و فروش ۳۰ درصد دیگر آن نیز طبق وعده رئیس جمهور از عید غدیر استارت خورد که براساس آن سهامداران می‌توانند ۶۰ درصد سهام خود را از طریق بانک‌ها یا کارگزاری‌ها بفروشند./برخی از مشمولان این سهام همچنان نسبت به این موضوع که پول حاصل از فروش سهام هنوز بعد از مدت‌ها واریز نشده یا مبلغ ناچیزی واریز شده است، اعتراض دارند که در این خصوص مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه اظهار داشت: نماد سهام عدالت در بورس چون صف فروش و بازارگردانی ندارد امکان فروش آن نیست./امیرحمزه حیدریان ادامه داد: ثبت سفارش انجام شده، باید هیأت مدیره انتخاب شود تا این هیأت مدیریت سهام را برعهده بگیرند و صف فروش را جمع کنند تا امکان خریدار بیشتری برای سهام عدالت فراهم شود تا کار خرید و فروش را انجام دهند./وی ادامه داد: از آنجا که دولت اعلام کرده سود سهام عدالت حداکثر تا پایان سال به سهامداران پرداخت می‌شود، دریافت این سود سالانه منوط به ثبت‌نام در سامانه سجام است.

پ
پ

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: مشمولان سهام عدالت، فعلا برای فروش سهام عدالت با توجه به شرایط بازار بورس، عجله‌ نکنند چون وضعیت بازار بورس در حال حاضر خوب نیست؛ صف فروش زیادی در بورس انجام شده تا این صف فروش مدیریت نشود راهکاری برای آن در نظر گرفته نشود امکان فروشی وجود ندارد.

فروش ۳۰ درصد سهام عدالت از خردادماه آغاز شد و فروش ۳۰ درصد دیگر آن نیز طبق وعده رئیس جمهور از عید غدیر استارت خورد که براساس آن سهامداران می‌توانند ۶۰ درصد سهام خود را از طریق بانک‌ها یا کارگزاری‌ها بفروشند.

برخی از مشمولان این سهام همچنان نسبت به این موضوع که پول حاصل از فروش سهام هنوز بعد از مدت‌ها واریز نشده یا مبلغ ناچیزی واریز شده است، اعتراض دارند که در این خصوص مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه اظهار داشت: نماد سهام عدالت در بورس چون صف فروش و بازارگردانی ندارد امکان فروش آن نیست.

امیرحمزه حیدریان ادامه داد: ثبت سفارش انجام شده، باید هیأت مدیره انتخاب شود تا این هیأت مدیریت سهام را برعهده بگیرند و صف فروش را جمع کنند تا امکان خریدار بیشتری برای سهام عدالت فراهم شود تا کار خرید و فروش را انجام دهند.

وی تصریح کرد: سهام عدالت، سهام ۳۶ شرکت بورسی است اگر این ۳۶ شرکت سودی داشته باشند سالی یک‌بار به مردم پرداخت می‌شود، سود سالانه منوط به عملکرد این ۳۶ شرکت بورسی است که قرار است که قرار است به ۴۹ شرکت افزایش یابد.

حیدریان اضافه کرد: وقتی سهامدار درخواست فروش می‌کند یعنی سهام ۳۶ شرکت را که بخشی مربوط به وی است را می‌خواهد بفروشد، طبیعی است باید اول بازار بورس مثبت باشد یعنی امکان خرید و فروش وجود داشته باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از نمادهای شرکت‌ها که داخل این سهام عدالت هستند نمادشان بسته و فعلا امکان فروش سهام را نداشته باشند، به عنوان مثالی شهروندی از ۳۶ شرکت امکان فروش ۱۵ تا بوده که کارگزار به محض اینکه هر کدام از سهام‌ها را بفروش می‌رساند تدریجی و مرحله به مرحله واریز می‌کند.

وی افزود: البته این نقد را به بورس تهران داشتیم که فرایندی تدوین کنند وقتی کسی ثبت سفارش برای فروش سهام عدالت می‌دهد زمانی که هر ۳۶ سهم شرکت‌ها فروخته شد، پول را به حساب مشمولان واریز کنند تا پول را به صورت تدریجی نگیرند.

حیدریان در ادامه به مشمولان سهام عدالت توصیه کرد، فعلا برای فروش سهام عدالت با توجه به شرایط بازار بورس، عجله‌ نکنند چون وضعیت بازار بورس در حال حاضر خوب نیست؛ صف فروش زیادی در بورس انجام شده تا این صف فروش مدیریت نشود راهکاری برای آن در نظر گرفته نشود امکان فروشی وجود ندارد.

وی ادامه داد: از آنجا که دولت اعلام کرده سود سهام عدالت حداکثر تا پایان سال به سهامداران پرداخت می‌شود، دریافت این سود سالانه منوط به ثبت‌نام در سامانه سجام است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه افزود: سود سهام عدالت هم به کسانی که روش مستقیم و هم روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند قابل پرداخت است و تفاوتی بین افراد نیست مگر اینکه ارزش اولیه سهام با هم تفاوت داشته باشد.

وی در خصوص تعیین تکلیف متوفیان صاحب سهام عدالت، گفت: سهام عدالت این گروه از متوفیان سوخت نمی‌شود و قابل انتقال به وراث است، اما دولت باید چگونگی مراجعه وراث را اعلام کند که باید منتظر فراخوان دولت بود.

حیدریان در رابطه با جاماندگان نیز، تصریح کرد: در کل کشور در بازده زمانی ۱۰ ساله از ۸۵ تا ۹۴، سهام عدالت واگذار شد در این بین افرادی موفق نشدند فرآیند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند یا کلا ثبت‌نام نکرده‌اند به هر حال برای ثبت‌نام جدید نیاز به اجازه مجلس است، البته هم‌اکنون در کمیسیون تلفیق و اقتصادی در حال گذراندن طرحی هستند تا به دولت اجازه دهند برای جاماندگان و یا کسانی که اصلا سهام عدالت ندارند، اجازه فراخوان بدهد تا برای این افراد هم سهام عدالت صادر شود.

وی در خصوص زمان این فراخوان، گفت: زمان دقیقی را نمی‌توان الان بیان کرد، تا زمانی که مجلس طرح را نگذراند دولت نمی‌تواند اقدامی کند احتمالا بعد از تکمیل فرایند آزادسازی مستقیم و غیرمستقیم اگر مجلس اعلام کند دولت فراخوان می‌دهد./فارس

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.