جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

کلیه ادارات و سازمان ها لازم است در طرح « سامان» دخیل باشند/از امروزشنبه روانپزشک در مراکز جعفر آباد مستقر می شود
27 دی 1399 - 11:46
شناسه : 264048
1
معاون سیاسی امنیتی فرماندار کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

جلسه تفاهم نامه همکاری بین فرمانداری با کمیته امداد، بهداشت و درمان، آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و… با همکاری وزارت کشور،« طرح سامان» به ریاست معاون سیاسی امنیتی فرماندار، در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
به گزارش خبرنگارطلوع کرمانشاه: دکتر سیروس خانی « معاون سیاسی امنیتی فرماندار کرمانشاه» در این جلسه، اظهار داشت: با هماهنگی مرکز بهداشت کرمانشاه هم اکنون در جعفر آباد و چند محله دیگر طرح سامان درحال اجرا می باشد./خانی افزود: ابتدا پیشنهاد ما در مرکز بهداشت برای استقرار این مرکز شمال شهر کرمانشاه بود، اما استانداری منطقه جعفر آباد، مسکن و چندین محله دیگر را برای این طرح پیشنهاد دادند./معاون سیاسی امنیتی فرماندار با اشاره به اینکه خود ما بایستی وسیله رفع مشکلات مردم شهرمان باشیم گفت: خداوند ما را در میدان آزمایش قرار داده بایستی یاریگر یکدیگر باشیم/وی در ادامه با اشاره به اینکه کمیته امداد خود یک سازمان امدادی است، گفت: این طرح برای امداد. رسانی به افراد نیازمند طراحی شده که افراد با مراجعه به این مراکز، مشاوره، درمان و در صورت نیاز به مراکز ذی ربط معرفی می شوند.

پ
پ

جلسه تفاهم نامه همکاری بین فرمانداری با کمیته امداد، بهداشت و درمان، آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و… با همکاری وزارت کشور،« طرح سامان» به ریاست معاون سیاسی امنیتی فرماندار، در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
به گزارش خبرنگارطلوع کرمانشاه: دکتر سیروس خانی « معاون سیاسی امنیتی فرماندار کرمانشاه» در این جلسه، اظهار داشت: با هماهنگی مرکز بهداشت کرمانشاه هم اکنون در جعفر آباد و چند محله دیگر طرح سامان درحال اجرا می باشد.
خانی افزود: ابتدا پیشنهاد ما در مرکز بهداشت برای استقرار این مرکز شمال شهر کرمانشاه بود، اما استانداری منطقه جعفر آباد، مسکن و چندین محله دیگر را برای این طرح پیشنهاد دادند.
معاون سیاسی امنیتی فرماندار با اشاره به اینکه خود ما بایستی وسیله رفع مشکلات مردم شهرمان باشیم گفت: خداوند ما را در میدان آزمایش قرار داده بایستی یاریگر یکدیگر باشیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه کمیته امداد خود یک سازمان امدادی است، گفت: این طرح برای امداد. رسانی به افراد نیازمند طراحی شده که افراد با مراجعه به این مراکز، مشاوره، درمان و در صورت نیاز به مراکز ذی ربط معرفی می شوند.

در ادامه، حسن رستمیان، «کارشناس مسؤول سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت کرمانشاه»‌ ابراز داشت: طرح سامان حدود پنج سال است که در بعضی از استانها به عنوان پایلوت برگزار می شود، در مرداد ماه سال گذشته ما نیز پیشنهاد این طرح را برای کرمانشاه به وزارت کشور دادیم و با دانشگاه بهداشت همکاری کردیم، آن زمان وزارت بهداشت با ما مخالف بود، اما بعد از گذشت پنج ماه به ما ابلاغ شد، کرمانشاه طرح سامان را اجرا کند.
رستمیان در ادامه از استقرار روانپزشک از شنبه ۲۷ دی ماه در مرکز جعفر آباد خبر داد و افزود: در مرکز جعفر آباد سازکار اولیه طرح سامان آماده شده با هدف اینکه در این مرکز راهنمایی‌های لازم برای بیماران ارائه و ادامه مداوا در منزل صورت می گیرد و اگر نیاز بود به بیمارستان مورد نظر معرفی شوند.

خواسته وزارت کشور:
رستمیان تاکید کرد: وزارت کشور اکنون از ما می خواهد دبیرخانه مرکز جامع در شهرستان باشد و مشخص شود کسی که از سیستم ارجاع به بهزیستی، کمیته امداد و …. معرفی می‌شود خدماتی انجام گرفته یا خیر.

برای تفاهم نامه ها ماه سنج داریم:
کارشناس مسؤول سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت کرمانشاه در پاسخ به نمایندگان ادارات حاضر در جلسه با اشاره به اینکه این تفاهم نامه به امضا رییس تام الاختیار ادارات می رسد،گفت: کلیه تفاهم نامه های که بین ارگانها بسته می شود، یک ماه سنج داریم که ماهانه بررسی می شود که هر ارگانی با چه پرونده ای در ارتباط است و نتیجه چه شده است.
رستمیان اشاره ای هم به خیلی از مردم که از بعضی از مشکلات رنج میبرند و نیاز به مشاوره و روانپزشکی دارند کرد و، افزود: در حال حاضر در مناطق سجادیه، شهیاد، رشیدی و تپه فتحعلی خان در حال پوشش حدود ۲۰۰هزار نفر هستیم برای مرکز جعفر آباد، که این تعداد نیاز به سه اتاق برای یه پزشک، سه روانپزشک و یک پزشک عمومی دارد.
کارشناس مسؤول سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت کرمانشاه در خاتمه سخنانش گفت: طرح سامان یک ماه است استارت خورده و تفاهم نامه به ادارات ذی ربط با هدف همکاری ارسال می شود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.