کرمانشاه_پایگاه خبری طلوع_معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت:تصمیمات آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس از اول بهمن ماه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونای استان است و میزان رضایت مندی والدین در مناطق کم برخوردار برای آموزش حضوری دانش آموزان چشمگیر تر است.

با فرا رسیدن بهمن ماه و بازگشایی مدارس برای ورود اختیاری دانش آموزان پایه اول و دومی همچنین دانش آموزان دارای دروس کارگاهی، زنگ هشدار افزایش آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در بین کودکان و افراد زیر ۲۰سال استان به صدا در می آید.

هرچند رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه گفت:با توجه به بررسی روند ابتلای کودکان به کووید-۱۹ در بیمارستان فوق تخصصی دکتر محمد کرمانشاهی، تعداد مبتلایان کودک نسبت به ماه گذشته و همچنین هفته پیش تغییر معناداری نداشته است اما باید نظارت و بررسی کافی نسبت به رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مدارس خصوصا مدارس واقع در مناطق حاشیه ی شهر صورت بگیرد.

دکتر محمود رضا مرادی همچنین افزود:در حال حاضر ۷بیمار کودک مشکوک به کووید-۱۹ در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی بستری هستند.

وی افزود:این مرکز تنها مرکز پذیرش کودکان مبتلا به کووید-۱۹ در کرمانشاه است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد: در استان کرمانشاه بیش از ۹۲درصد دانش آموزان به شبکه شاد متصل هستند و باقیمانده دانش آموزانی که امکان ارتباط با این شبکه را ندارند از طریق برنامه های آموزشی صدا و سیما و در برخی روستاهای کم جمعیت نیز به صورت حضوری آموزش می‌بینند.

ناهید فضلی در ادامه افزود: دراستان کرمانشاه ۳۲هزار دانش آموز پایه اول و حدود ۳۰هزار دانش آموز پایه دومی مشغول به تحصیل وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد:از امروز یکم بهمن ماه و با توجه به تصمیات ستاد ملی کرونا در مناطق آبی و زرد درب مدارس استان کرمانشاه به روی ۶۳هزار دانش آموز پایه اول و دومی باز است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن تاکید به اینکه حضور دانش آموزان در مدرسه کاملا اختیاری بر مبنای رضایت والدین و منوط به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است گفت: میزان رضایتمندی حضور دانش آموزان جهت رفع اشکال و آموزش حضوری در ناحیه ۲استان و مناطق کمتر برخوردار بیشتر است.

ناهید فضلی همچنین گفت: نحوه برنامه ریزی و تصمیم گیری در خصوص میزان ساعات آموزشی و تعداد روزهای حضور در مدرسه دانش آموزان بر عهده شورای هر مدرسه است. این شورا متشکل از مدیر مدرسه، معاونین و نماینده اولیا دانش آموزان است.

این مسئول در ادامه به نحوه آموزش دانش آموزان در غالب گروه های کوچک و میزان زمان فشرده اشاره کرد و گفت: در خانه ماندن دانش آموزان و دوری آنها از فضای آموزشی باعث ایجاد انزوا و عدم ارتباطات موجب احساس نا امنی و بروز مشکلات یادگیری و عدم آشنایی با فضای آموزشی و مدرسه در آنها شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان گفت:با ورود دانش آموزان پایه اول و دومی به مدرسه خود پنداشت مثبتی نسبت به یادگیری و مدرسه در آنها ایجاد شده و ارتباط با آموزگار می تواند منجر به بررسی نقاط ضعف و برطرف کردن آنها و تقویت نقاط قوت دانش آموزان شود. همچنین از لحاظ روحی و مبحث ارتباط اجتماعی نیز در کودکان تاثیر بسیار خوبی می تواند داشته باشد.

پریا امیری پریان