جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

سرمایه گذاری  ۷۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آبی کرمانشاه در دولت یازدهم و دوازدهم/نقش موثر  استاندار در تکمیل و اجرای پروژه های آبی بسیار چشمگیر است
04 بهمن 1399 - 19:03
شناسه : 264249
1
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان: طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه_پایگاه خبری طلوع، بهرام درویشی گفت:طی دوران فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم با احتساب سامانه گرمسیری نزدیک به ۷۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آبی استان کرمانشاه سرمایه گذاری شده است/مدیر عامل آب منطقه ای استان به خبرنگار طلوع کرمانشاه گفت: نقش استاندار کرمانشاه در تکمیل و اجرای پروژه‌های قابل توجه در حوزه آب که شامل سدها، شبکه‌ها، تصفیه‌خانه‌های آب و … در استان کرمانشاه بسیار چشمگیر بوده، همچنین برای اجرای این پروژه‌ها ۷۵۰۰ میلیارد تومان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تخصیص یافته است/بهرام درویشی آبگیری و افتتاح شش سد مهم شامل سد داریان، دایک گیلانغرب، تنگ حمام، شرفشاه، زمکان و جامیشان را از جمله این طرح‌ها دانست و گفت: برای احداث این سدهای مهم مرزی هستند حدود هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است/مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه افزود: کار برخی از سدهای آبگیری شده هنوز به اتمام نرسیده است. وی یادآور شد: برای تکمیل این سدها مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

پ
پ

سرمایه گذاری ۷۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آبی کرمانشاه در دولت یازدهم و دوازدهم/نقش موثر استاندار در تکمیل و اجرای پروژه های آبی بسیار چشمگیر است

کرمانشاه_پایگاه خبری طلوع، بهرام درویشی گفت:طی دوران فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم با احتساب سامانه گرمسیری نزدیک به ۷۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آبی استان کرمانشاه سرمایه گذاری شده است.

مدیر عامل آب منطقه ای استان به خبرنگار طلوع کرمانشاه گفت: نقش استاندار کرمانشاه در تکمیل و اجرای پروژه‌های قابل توجه در حوزه آب که شامل سدها، شبکه‌ها، تصفیه‌خانه‌های آب و … در استان کرمانشاه بسیار چشمگیر بوده، همچنین برای اجرای این پروژه‌ها ۷۵۰۰ میلیارد تومان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تخصیص یافته است.
بهرام درویشی آبگیری و افتتاح شش سد مهم شامل سد داریان، دایک گیلانغرب، تنگ حمام، شرفشاه، زمکان و جامیشان را از جمله این طرح‌ها دانست و گفت: برای احداث این سدهای مهم مرزی هستند حدود هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه افزود: کار برخی از سدهای آبگیری شده هنوز به اتمام نرسیده است. وی یادآور شد: برای تکمیل این سدها مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

درویشی ادامه داد: بخش قابل توجهی از اعتبار مورد نیاز این سدها از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است و مجموع حجم مخزن این شش سد احداث شده را ۵۵۱ میلیون مترمکعب است.
وی خاطر نشان کرد: از این میزان ۳۴ میلیون مترمکعب تخصیص شرب، ۳۷ میلیون مترمکعب تخصیص آب صنعتی، ۱۴۷ میلیون مترمکعب تخصیص آب کشاورزی و مابقی برای سایر موارد از جمله مصارف محیط زیستی و تخصیص حق آبه‌ها بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در ادامه افزود: برای این سدها و به موجب حساسیت و اهمیتشان در دولت در بدترین شرایط مالی اعتبار تامین شده است.

مدیر عامل آب منطقه ای کرمانشاه همچنین افزود: ۲۴ هزار هکتار شبکه اجرا شده و یا در دست اجرا داریم که از این میزان ۱۷ هزار و ۳۰۰ هکتار آن به بهره‌برداری رسیده و مابقی در دست اجرا است، این ارقام بدون احتساب سامانه گرمسیری است.

وی کل اعتبار هزینه شده برای شبکه های پایین دست سدها را ۴۱۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌ها ۱۵۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه شبکه‌های اجرا شده و یا در دست اقدام در قالب سامانه گرمسیری در دو قطعه یک و دو را نیز ۳۲ هزار هکتار اعلام کرد و ادامه داد: از این میزان نیز ۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار نهایی شده و بیش از ۱۶ هزار و ۵۵۰ هکتار در دست اجرا است.

درویشی کل اعتبار هزینه شده برای شبکه آبیاری سامانه گرمسیری در استان را ۱۱۰۰ میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مابقی آن را ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی کل اشتغالی که برای اجرای شبکه پایین دست سدهای استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود را بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ نفر اعلام کرد که از این میزان تاکنون ۱۷ هزار و ۶۵۵ مورد آن محقق شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه درآمدزایی این شبکه‌ها در بخش توسعه و بهبود شبکه نزدیک به ۲۹۶۸ میلیارد ریال در سال است، افزود: از این رقم ۲۲۶۳ میلیارد ریال مربوط به شبکه‌های اجرا شده است.

وی یکی دیگر از بخش‌هایی که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بسیار مورد تاکید بوده را تامین و تولید آب شرب شهرهای استان در قالب طرح‌های آبرسانی به شهرهای کرمانشاه، پاوه، ریجاب، گیلانغرب و کرند دانست و عنوان کرد: با اجرای این طرح‌ها ۲۳۹ هزار مترمکعب آب در شبانه روز برای جمعیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در افق ۱۴۰۰ دیده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از این میزان تامین ۱۹۵ هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز محقق شده و مابقی در دست اجرا است.

وی تاکید کرد: برای این طرح‌های آبرسانی نیازمند احداث ۱۰۰هزار مترمکعب مخزن هم بودیم که ۵۲ هزار مترمکعب آن اجرا شده و مابقی در دست اجرا است.

درویشی با اشاره به خطوط انتقال ۱۰۴ کیلومتری مورد نیاز برای اجرای این طرح‌های آبرسانی، اضافه کرد: در این بخش نیز ۸۸ کیلومتر از خطوط اجرا شده و ۱۶ کیلومتر آن باقی مانده است.

وی اظهار کرد: این طرح‌های آبرسانی شامل بخش‌های مختلفی مانند ایستگاه پمپاژ، تصفیه‌خانه، حفر چاه و… بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه همچنین از پیگیری برای اجرای دو سد مهم و جدید دیگر در استان هم خبر داد که شامل سد بیستون و سد نوئل اورامانات است.

درویشی عنوان کرد: پیگیری برای احداث این سدها در حالی صورت گرفته که در کشور مشکلات متعددی برای تامین منابع مالی پروژه‌های جدید داریم.

وی همچنین با اشاره همه محدودیت‌های مالی کشور در سال ۱۳۹۹ گفت: با احتساب سایر ظرفیت‌ها نزدیک به ۴۸۰ میلیارد تومان بودجه برای طرح‌ها بودجه تامین شد که از این میزان ۱۲۵ میلیارد تومان آن نقدی بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: از ۴۰۰میلیارد تومان مبلغ پیشنهادی تاکنون ۲۴۵ میلیارد تومان آن نهایی شده و با استفاده از سایر روش‌های تامین مالی به احتمال زیاد به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان خواهیم رسید.

درویشی در نظر گرفتن این حجم از اعتبارات برای طرح‌های آبی استان طی هشت سال اخیر را نشان دهنده توجه ویژه دولت و حاکمیت به این موضوع دانست که با هدف مدیریت آب‌های مرزی، ایجاد کمربند ایمنی، اشتغالزایی و … انجام شده و پیگیری‌های نمایندگان مجلس نیز قابل توجه بوده است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.