جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

اختصاص عیدی معادل کارکنان دولت برای اصحاب هنر
05 اسفند 1399 - 9:26
شناسه : 265491
1
 رئیس سازمان برنامه و بودجه در دیدار با هنرمندان گفت: آمادگی دارم تا ۱۵ اسفند اعتباری برای اصحاب هنر و فرهنگ صندوق اعتباری هنر معادل عیدی کارکنان دولت اختصاص یابد. طلوع‌‌کرمانشاه :

در این دیدار سید«حسین سیدزاده»، مدیرعامل و رییس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که در شرایط کرونایی و فشارهای ناشی از تعطیلی کسب و کار هنرمندان و اصحاب فرهنگ؛ همچنان احوالپرس آنان بوده و موجبات دلگرمی هنرمندان و فرهیختگان را فراهم‌ می‌کند تقدیر و تشکر کرد./وی ضمن ارائه گزارشی از توزیع اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی سازمان برنامه و بودجه کشور در صندوق اعتباری هنر، از جمله طراحی «هنر کارت» گفت: هنر کارت، کارت شناسایی اعضای صندوق اعتباری هنر است. این کارت تمامی تعاملات اعضا از جمله خدمات بیمه‌ای، تسهیلات، طرح تکریم، کمک مستمری و… را پوشش می‌دهد و تاکنون بالغ بر ۶۱ هزار نفر از اعضای این صندوق در سراسر کشور از این کارت بهره‌مند شده‌اند./«شهرام گیل آبادی»، مدیرعامل خانه تئاتر نیز ضمن تشکر از محمدباقر نوبخت به خاطر حمایت از هنرمندان در دوره کرونا گفت: به دلیل تعطیلی سالن‌های تئاتر، سینماها و گالری‌ها ناشی از شیوع کرونا این صنوف از اولین صنوف آسیب پذیر در این ایام بودند. متاسفانه به همین دلیل شاهد بیکاری این قشر از هنرمندان جامعه بودیم./در ادامه جلسه لادن حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از عنایت‌های ویژه محمدباقر نوبخت به بخش فرهنگ و هنر سخن گفت و افزود: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین بد بودن شرایط بودجه‌ای کشور یکی از بهترین سالها را سپری کردیم. علاوه بر توزیع مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان از سوی صندوق اعتباری هنر، در بخش اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به کسب و کارهای هنری نیز دو فاز پیش بینی شد؛ فاز اول تخصیص بخشی از اعتبارات اشتغال به صندوق کارآفرینی بود؛ فاز دوم مربوط به حوزه نشر و مطبوعات است که قرار بود تخصیص ۸۰ درصدی داشته باشیم اما تا امروز فقط ۵٠ درصد تخصیص داشته‌ایم.

پ
پ

 رئیس سازمان برنامه و بودجه در دیدار با هنرمندان گفت: آمادگی دارم تا ۱۵ اسفند اعتباری برای اصحاب هنر و فرهنگ صندوق اعتباری هنر معادل عیدی کارکنان دولت اختصاص یابد.

از سازمان برنامه و بودجه کشور، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره صندوق اعتباری هنر و جمعی از فرهیختگان و هنرمندان پیشکسوت و نامدار کشور با «محمدباقر نوبخت»، رئیس سازمان برنامه و بودجه در محل سالن «یاران شهید بهشتی» این سازمان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار سید«حسین سیدزاده»، مدیرعامل و رییس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که در شرایط کرونایی و فشارهای ناشی از تعطیلی کسب و کار هنرمندان و اصحاب فرهنگ؛ همچنان احوالپرس آنان بوده و موجبات دلگرمی هنرمندان و فرهیختگان را فراهم‌ می‌کند تقدیر و تشکر کرد.

وی ضمن ارائه گزارشی از توزیع اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی سازمان برنامه و بودجه کشور در صندوق اعتباری هنر، از جمله طراحی «هنر کارت» گفت: هنر کارت، کارت شناسایی اعضای صندوق اعتباری هنر است. این کارت تمامی تعاملات اعضا از جمله خدمات بیمه‌ای، تسهیلات، طرح تکریم، کمک مستمری و… را پوشش می‌دهد و تاکنون بالغ بر ۶۱ هزار نفر از اعضای این صندوق در سراسر کشور از این کارت بهره‌مند شده‌اند.

در ادامه جلسه روند شکل گیری و اختصاص هنر کارت به هنرمندان سراسر کشور که اعضای صندوق اعتباری هنر هستند در قالب کلیپ به روایت تصویر به سمع و نظر اعضای حاضران در جلسه رسید.

صنوف هنری، از اولین صنوف آسیب‌پذیر ناشی از کرونا بودند

«شهرام گیل آبادی»، مدیرعامل خانه تئاتر نیز ضمن تشکر از محمدباقر نوبخت به خاطر حمایت از هنرمندان در دوره کرونا گفت: به دلیل تعطیلی سالن‌های تئاتر، سینماها و گالری‌ها ناشی از شیوع کرونا این صنوف از اولین صنوف آسیب پذیر در این ایام بودند. متاسفانه به همین دلیل شاهد بیکاری این قشر از هنرمندان جامعه بودیم.

وی خواستار کمک به هنرمندان در پایان سال و در آستانه ایام نوروز شد و افزود: درخواست دیگر من، نگاه جدی به بودجه خدماتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مساعدت ۱۲۰ میلیارد تومانی سازمان برنامه و صدور هنر کارت

در ادامه «حمیدرضا نوربخش»، عضو هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر و مدیرعامل خانه موسیقی با اشاره به اینکه هنرمندان رئیس سازمان برنامه و بودجه را یار، مددرسان و عضوی از خانواده خود می‌دانند، گفت: مساعدت ۱۲۰ میلیارد تومانی آقای نوبخت به هنرمندان با توجه به شرایط اخیر گرچه مختصر بود ولی جامعه هنری از آن خیلی بهره گرفت و کارساز بود.

مدیرعامل خانه موسیقی افزود: در بخش موسیقی سه بخش آموزش، اجرا و تولید داریم. به دلیل شرایط سخت کرونایی علاوه بر عدم اجرا و تولید با کاهش ۷۰ درصدی فعالیت‌های آموزشگاه‌های موسیقی نیز روبرو شدیم. هنرکارت اتفاق بزرگی در این مقطع بود و با استقبال و سپاسگزاری‌های هنرمندان در سراسر کشور روبرو شد. همچنین درخواست مساعدت نوروزی و نیز افزایش صددرصدی بودجه حمایتی هنرمندان برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آقای نوبخت را داریم.

نیاز به صندوق بیمه هنرمندان

«منوچهر شاهسواری»، عضو هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر و مدیرعامل خانه سینما از سخنرانان دیگر این نشست خطاب به محمدباقر نوبخت نیز گفت: شما دومین مدیر دولتی هستید که برای دومین بار با اعضای هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر دیدار می‌کنید. وی خواستار تبدیل صندوق اعتباری هنر به صندوق بیمه هنرمندان شد.

درخواست تخصیص ١٠٠درصدی اعتبارات هنرمندان

در ادامه جلسه لادن حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از عنایت‌های ویژه محمدباقر نوبخت به بخش فرهنگ و هنر سخن گفت و افزود: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین بد بودن شرایط بودجه‌ای کشور یکی از بهترین سالها را سپری کردیم. علاوه بر توزیع مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان از سوی صندوق اعتباری هنر، در بخش اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به کسب و کارهای هنری نیز دو فاز پیش بینی شد؛ فاز اول تخصیص بخشی از اعتبارات اشتغال به صندوق کارآفرینی بود؛ فاز دوم مربوط به حوزه نشر و مطبوعات است که قرار بود تخصیص ۸۰ درصدی داشته باشیم اما تا امروز فقط ۵٠ درصد تخصیص داشته‌ایم.

وی خواستار دستور ریاست سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص ١٠٠درصد اعتبارات به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و افزود: امیدوارم به این ترتیب بتوانیم بخشی از حمایت‌هایمان را در صندوق اعتباری هنر انجام دهیم. البته در ماه‌های گذشته درخواست کمک معیشتی ۲۰۰ میلیارد تومانی را ارائه دادیم که تاکنون منابعش تامین نشده است.

«ایرج راد»، «پرویز یشایایی» و «فرشته طائرپور» از دیگر سخنرانان حاضر در جلسه بودند که از عنایات ویژه سازمان برنامه و بودجه به اصحاب فرهنگ و هنر سپاسگزاری کردند./ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.