پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

چشم شما پرده از بیماری های قلبی بر می دارد
16 اسفند 1399 - 10:52
شناسه : 265934
1
مطالعات اخیر نشان می‌دهد با یک روش غیرتهاجمی تصویربرداری از چشم می‌توان بیماری‌های قلبی را در مراحل اولیه تشخیص داد. طلوع‌‌کرمانشاه :

مقطع‌نگاری همدوسی اپتیکی یا OCT یک روش تصویربرداری غیرتهاجمی است که می‌تواند تصویربرداری‌های مقطعی از ساختمان میکروسکوپی بافت‌های زیستی را انجام دهد./وضوح این روش در مقیاس میکرومتر است. این روش تصویربرداری معمولا درکلینیک‌های چشم‌پزشکی برای ایجاد تصویر از شبکیه چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. چشم دریچه‌ای رو به سلامتی است و با بررسی دقیق آن می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را تشخیص داد./مطالعات جدید محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد ایسکمی باعث کاهش جریان خون می‌شود و دلیل آن بیماری‌های قلبی است. این عارضه منجر به از بین‌رفتن سلول‌های شبکیه می‌شود و یک علامت دائمی در چشم بر جای می‌گذارد./بر اساس این مطالعات می‌توان این تغییر در چشم را به عنوان یک نشانگر زیستی برای تشخیص بیماری‌های قلبی قلمداد کرد. در ادامه آمده است بررسی عروق خونی چشم قادر به تشخیص مشکلات فشار خون بر سلامت سیستم قلب و عروق است./به گزارش سازمان جهانی بهداشت بیماری‌های قلبی عروقی مهم ترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است. کاهش وزن، کلسترول، چربی، کنترل قند، اجتناب از تنش و استرس و ورزش منظم روزانه مهمترین عوامل در کنترل این عارضه هستند./بیماری‌های قلبی عروقی مهم ترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان هستند.

پ
پ

مطالعات اخیر نشان می‌دهد با یک روش غیرتهاجمی تصویربرداری از چشم می‌توان بیماری‌های قلبی را در مراحل اولیه تشخیص داد.

مقطع‌نگاری همدوسی اپتیکی یا OCT یک روش تصویربرداری غیرتهاجمی است که می‌تواند تصویربرداری‌های مقطعی از ساختمان میکروسکوپی بافت‌های زیستی را انجام دهد.

وضوح این روش در مقیاس میکرومتر است. این روش تصویربرداری معمولا در کلینیک‌های چشم‌پزشکی برای ایجاد تصویر از شبکیه چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. چشم دریچه‌ای رو به سلامتی است و با بررسی دقیق آن می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را تشخیص داد.

مطالعات جدید محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد ایسکمی باعث کاهش جریان خون می‌شود و دلیل آن بیماری‌های قلبی است. این عارضه منجر به از بین‌رفتن سلول‌های شبکیه می‌شود و یک علامت دائمی در چشم بر جای می‌گذارد. 

بر اساس این مطالعات می‌توان این تغییر در چشم را به عنوان یک نشانگر زیستی برای تشخیص بیماری‌های قلبی قلمداد کرد. در ادامه آمده است بررسی عروق خونی چشم قادر به تشخیص مشکلات فشار خون بر سلامت سیستم قلب و عروق است.

محققان امیدوارند با استفاده از این روش بتوانند بیماری‌های قلبی را در مراحل اولیه تشخیص دهند.

مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان

به گزارش سازمان جهانی بهداشت بیماری‌های قلبی عروقی مهم ترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است. کاهش وزن، کلسترول، چربی، کنترل قند، اجتناب از تنش و استرس و ورزش منظم روزانه مهمترین عوامل در کنترل این عارضه هستند.

آخرین آمار منتشرشده از سازمان جهانی بهداشت در مورد بیماری‌های قلبی:

بیماری‌های قلبی عروقی مهم ترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان هستند.

– بر اساس آخرین آمار در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۷.۹ میلیون نفر بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی جان خود را از دست دادند که معادل ۳۱ درصد از کل موارد مرگ و میر در آن سال بود. ۸۵ درصد از این آمار مربوط به حمله قلبی و سکته مغزی بود.

– بیش از سه‌چهارم مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی در کشورهای کم‌درآمد و متوسط رخ می‌دهد.

– از ۱۷ میلیون مرگ زودرس (قبل از هفتاد سالگی) به دلیل بیماری‌های غیر مسری در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۸۲ درصد در کشورهای کم‌درآمد و متوسط گزارش شده و ۳۷ درصد از این موارد ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی بوده است.

– اکثر بیماری‌های قلبی عروقی با اجتناب از عوامل خطری از جمله دخانیات، رژیم غذایی ناسالم، ‌چاقی، ‌عدم تحرک جسمی و مصرف الکل قابل پیشگیری هستند.

– اکثر افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی یا در معرض این بیماری (مانند افراد مبتلا به فشار خون و چربی بالا و ‌دیابت‌) نیازمند غربالگری منظم،‌ تشخیص زودهنگام و مدیریت شیوه سالم زندگی هستند./رکنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.