چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20819 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد

چشم شما پرده از بیماری های قلبی بر می دارد
16 اسفند 1399 - 10:52
شناسه : 265934
1
مطالعات اخیر نشان می‌دهد با یک روش غیرتهاجمی تصویربرداری از چشم می‌توان بیماری‌های قلبی را در مراحل اولیه تشخیص داد. طلوع‌‌کرمانشاه :

مقطع‌نگاری همدوسی اپتیکی یا OCT یک روش تصویربرداری غیرتهاجمی است که می‌تواند تصویربرداری‌های مقطعی از ساختمان میکروسکوپی بافت‌های زیستی را انجام دهد./وضوح این روش در مقیاس میکرومتر است. این روش تصویربرداری معمولا درکلینیک‌های چشم‌پزشکی برای ایجاد تصویر از شبکیه چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. چشم دریچه‌ای رو به سلامتی است و با بررسی دقیق آن می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را تشخیص داد./مطالعات جدید محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد ایسکمی باعث کاهش جریان خون می‌شود و دلیل آن بیماری‌های قلبی است. این عارضه منجر به از بین‌رفتن سلول‌های شبکیه می‌شود و یک علامت دائمی در چشم بر جای می‌گذارد./بر اساس این مطالعات می‌توان این تغییر در چشم را به عنوان یک نشانگر زیستی برای تشخیص بیماری‌های قلبی قلمداد کرد. در ادامه آمده است بررسی عروق خونی چشم قادر به تشخیص مشکلات فشار خون بر سلامت سیستم قلب و عروق است./به گزارش سازمان جهانی بهداشت بیماری‌های قلبی عروقی مهم ترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است. کاهش وزن، کلسترول، چربی، کنترل قند، اجتناب از تنش و استرس و ورزش منظم روزانه مهمترین عوامل در کنترل این عارضه هستند./بیماری‌های قلبی عروقی مهم ترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان هستند.

پ
پ

مطالعات اخیر نشان می‌دهد با یک روش غیرتهاجمی تصویربرداری از چشم می‌توان بیماری‌های قلبی را در مراحل اولیه تشخیص داد.

مقطع‌نگاری همدوسی اپتیکی یا OCT یک روش تصویربرداری غیرتهاجمی است که می‌تواند تصویربرداری‌های مقطعی از ساختمان میکروسکوپی بافت‌های زیستی را انجام دهد.

وضوح این روش در مقیاس میکرومتر است. این روش تصویربرداری معمولا در کلینیک‌های چشم‌پزشکی برای ایجاد تصویر از شبکیه چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. چشم دریچه‌ای رو به سلامتی است و با بررسی دقیق آن می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را تشخیص داد.

مطالعات جدید محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد ایسکمی باعث کاهش جریان خون می‌شود و دلیل آن بیماری‌های قلبی است. این عارضه منجر به از بین‌رفتن سلول‌های شبکیه می‌شود و یک علامت دائمی در چشم بر جای می‌گذارد. 

بر اساس این مطالعات می‌توان این تغییر در چشم را به عنوان یک نشانگر زیستی برای تشخیص بیماری‌های قلبی قلمداد کرد. در ادامه آمده است بررسی عروق خونی چشم قادر به تشخیص مشکلات فشار خون بر سلامت سیستم قلب و عروق است.

محققان امیدوارند با استفاده از این روش بتوانند بیماری‌های قلبی را در مراحل اولیه تشخیص دهند.

مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان

به گزارش سازمان جهانی بهداشت بیماری‌های قلبی عروقی مهم ترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است. کاهش وزن، کلسترول، چربی، کنترل قند، اجتناب از تنش و استرس و ورزش منظم روزانه مهمترین عوامل در کنترل این عارضه هستند.

آخرین آمار منتشرشده از سازمان جهانی بهداشت در مورد بیماری‌های قلبی:

بیماری‌های قلبی عروقی مهم ترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان هستند.

– بر اساس آخرین آمار در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۷.۹ میلیون نفر بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی جان خود را از دست دادند که معادل ۳۱ درصد از کل موارد مرگ و میر در آن سال بود. ۸۵ درصد از این آمار مربوط به حمله قلبی و سکته مغزی بود.

– بیش از سه‌چهارم مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی در کشورهای کم‌درآمد و متوسط رخ می‌دهد.

– از ۱۷ میلیون مرگ زودرس (قبل از هفتاد سالگی) به دلیل بیماری‌های غیر مسری در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۸۲ درصد در کشورهای کم‌درآمد و متوسط گزارش شده و ۳۷ درصد از این موارد ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی بوده است.

– اکثر بیماری‌های قلبی عروقی با اجتناب از عوامل خطری از جمله دخانیات، رژیم غذایی ناسالم، ‌چاقی، ‌عدم تحرک جسمی و مصرف الکل قابل پیشگیری هستند.

– اکثر افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی یا در معرض این بیماری (مانند افراد مبتلا به فشار خون و چربی بالا و ‌دیابت‌) نیازمند غربالگری منظم،‌ تشخیص زودهنگام و مدیریت شیوه سالم زندگی هستند./رکنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.