شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20797 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

گرانی افسارگسیخته در کرمانشاه
18 اسفند 1399 - 10:53
شناسه : 266029
1
 روزهای پایانی سال است مردم به دنبال تکاپو برای ورود به سال جدید هستند، اما گرانی‌های افسارگسیخته از نان، گوشت مرغ و موادغذایی گرفته تا پوشاک، کفش و همه اجناس؛ نفس را از مردم بریده و آه حسرت را به خوبی در چهره‌های پدر و مادرها نمایان کرده است. طلوع‌‌کرمانشاه :

تورم، گرانی و چندنرخی بودن قیمت اجناس و گرانفروشی دغدغه این روزهای بسیاری از شهروندان است، مردم انتظار دارند در این روزها نزدیک به سال نو قیمت‌ها به ثبات برسند./مسعود بیگلری، معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در این خصوص، اظهار داشت: بحث گرانی و گرانفروشی دو مقوله جدا از هم هستند./وی ادامه داد: یک‌سری کالاها با توجه به نرخ ارز گران می‌شوند که مردم احساس می‌کنند نظارت نیست و گرانی ایجاد می‌شود./وی اضافه کرد: نظارت به صورت جدی با همکاری تعزیرات حکومتی در حال انجام است ولی واقعیت آن است به تعداد ۸۰ هزار واحد صنفی بازرس نداریم بنابراین ممکن است کاستی‌های باشد که نیازمند همکاری مردم هستیم./رامین پهلوانی، رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه نیز در ادامه، اظهار داشت: اگر امروز گرانی وجود دارد به بحث تنظیم بازار و تامین بازار برمی‌گردد./وی افزود: وقتی بازار تامین نشود، طبیعتا تنظیمی هم نخواهد بود و گرانی به وجود می‌آید.

پ
پ

 روزهای پایانی سال است مردم به دنبال تکاپو برای ورود به سال جدید هستند، اما گرانی‌های افسارگسیخته از نان، گوشت مرغ و موادغذایی گرفته تا پوشاک، کفش و همه اجناس؛ نفس را از مردم بریده و آه حسرت را به خوبی در چهره‌های پدر و مادرها نمایان کرده است.

تورم، گرانی و چندنرخی بودن قیمت اجناس و گرانفروشی دغدغه این روزهای بسیاری از شهروندان است، مردم انتظار دارند در این روزها نزدیک به سال نو قیمت‌ها به ثبات برسند.

به گفته مردم، نبود نظارت دولتمردان در بازار استان کرمانشاه بیداد می‌کند و سئوال اینجاست که وظیفه اصلی اجرایی کردن مصوبات ستاد تنظیم بازار، مبارزه با گرانی با کیست؟

این امر در حلقه اول برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت و اصناف و در حلقه آخر برعهده تعزیرات حکومتی است در همین راستا به دنبال گله‌مندی مردم از گرانی و چندنرخی بودن قیمت‌ اجناس به سراغ چند تن از مسئولان رفتیم.

یک‌سری کالاها با توجه به نرخ ارز گران می‌شوند

مسعود بیگلری، معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در این خصوص، اظهار داشت: بحث گرانی و گرانفروشی دو مقوله جدا از هم هستند.

وی ادامه داد: یک‌سری کالاها با توجه به نرخ ارز گران می‌شوند که مردم احساس می‌کنند نظارت نیست و گرانی ایجاد می‌شود.

بیگلری تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون تقریبا نزدیک به ۸ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی اضافه کرد: نظارت به صورت جدی با همکاری تعزیرات حکومتی در حال انجام است ولی واقعیت آن است به تعداد ۸۰ هزار واحد صنفی بازرس نداریم بنابراین ممکن است کاستی‌های باشد که نیازمند همکاری مردم هستیم.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از واحدهای صنفی خواست که درصد سود مشخص شده را رعایت کنند و افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه www.124.ir قیمت کالا و خدمات را ببینند و در صورت مشاهده تخلف در لینک شکایت همین سامانه ثبت کنند تا به آن رسیدگی شود.

وقتی بازار تامین نشود، تنظیمی هم نخواهد بود

رامین پهلوانی، رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه نیز در ادامه، اظهار داشت: اگر امروز گرانی وجود دارد به بحث تنظیم بازار و تامین بازار برمی‌گردد.

وی افزود: وقتی بازار تامین نشود، طبیعتا تنظیمی هم نخواهد بود و گرانی به وجود می‌آید.

پهلوانی اضافه کرد: نظارت وجود دارد ولی با این تعداد نیرو و سطح بازار و تخلفات، جوابگو نیست؛ تلاش می‌کنیم بازار ثبات پیدا کند که در این راستا نیازمند همکاری مردم هستیم.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه گفت: مردم تخلفات را به سامانه ۱۲۴ اطلاع‌رسانی کنند تا ظرف مدت ۷۲ ساعت توسط بازرسان اصناف رسیدگی شود.

تامین ۷۵۰ تن میوه تنظیم بازار برای شب عید

و اما این روزها در کنار تمام گرانی‌ها، نوبت به میوه رسیده که آرام آرم از سبد غذایی کمرنگ و روبه‌حذفی می‌رود که ایرج صفایی، مدیر تعاون روستایی کرمانشاه در این خصوص، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵۰ تن سیب و ۵۰۰ تن پرتقال را برای تنظیم بازار عید در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به کیفیت سیب و پرتقال تهیه شده، تصریح کرد: از ۲۳ اسفندماه، البته بستگی به تصمیمات ستاد تنظیم بازار دارد که اگر نیاز باشد زودتر از تاریخ اعلامی توزیع می‌شود.

مدیر تعاون روستایی کرمانشاه اضافه کرد: چنانچه کمبودی احساس شود از ذخایر ملی به سمت استان منتقل می‌شود از این بابت نگرانی نداریم.

وی افزود: سال گذشته میوه تنظیم بازار در ۸۰ تا ۱۰۰ مرکز توزیع شد که امسال برای دسترسی آسان مردم و جلوگیری از تشکیل صفوف تعداد مراکز افزایش خواهد یافت.

مردم حق دارند که نسبت به گرانی گله‌مند باشند

به حلقه آخر کنترل و نظارت به قیمت‌ها می‌رسیم و به سراغ شاهی مدیر کل تعزیرات حکومتی می‌رویم.

شاهی اظهار داشت: از ابتدای بهمن ماه تا کنون ۳ هزار و ۱۹۹ پرونده در حوزه کالا و خدمات گرانفروشی، کم‌فروشی، عدم صدور فاکتور، عدم درج قیمت و پرونده‌هایی مربوط با تخلفات حوزه اصناف توسط اتاق اصناف و سازمان صمت استان تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی مبنای صدور رای را بستگی به میزان تخلف دانست و گفت: جرایم تعزیرات حکومتی سنگین است از ۳۷ میلیارد تومان، ۵ میلیارد تومان، ۲ میلیارد تومان داریم تا ۱۰۰ هزار تومان، جرایم بستگی به میزان تخلف دارد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه اضافه کرد: مردم حق دارند که نسبت به گرانی گله‌مند باشند اما تعزیرات از ابتدای سال به حدود ۱۵ هزار پرونده فقط در حوزه خدمات و کالا رسیدگی و رای صادر کرده است.

وی اضافه کرد: برخی از کالاها براساس سیاست‌های کشور افزایش قیمت دارند که خارج از وظیفه تعزیرات حکومتی است.

شاهی ادامه داد: بازرسی‌ها به صورت مستمر ادامه دارد ولی برای اینکه آثار آن را مردم به صورت محسوس و ملموس ببینند، کافی نیست.

وی اضافه کرد: به مردم حق می‌دهیم تخلف وجود دارد، شرایط اقتصادی مناسبی برای مردم نیست نمی‌توان این واقعیت‌ها را انکار کرد، ولی با این وجود تعزیرات حکومتی در انجام وظیفه خود کوتاهی نمی‌کند و در خدمت مردم است./فارس

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.