چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20825 تعداد نوشته های امروز : 6×

آخرین خبرها

پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند

۵ اثر تاریخی کرمانشاه ثبت ملی شد
18 اسفند 1399 - 11:39
شناسه : 266036
2
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ثبت ملی شدن پنج اثر تاریخی کرمانشاه خبر داد. طلوع‌‌کرمانشاه :

امید قادری با اشاره به قرار گرفتن پنج اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی منقول کشور، اظهار کرد: در جلسه شورای ملی ثبت میراث فرهنگی کشور، پرونده پنج اثر منقول تاریخی استان برای ثبت ملی شدن مورد داوری قرار گرفت.وی تصریح کرد: در این جلسه با دفاعیاتی که کارشناسان میراث فرهنگی استان از پنج پرونده ارسال شده داشتند، اعضای شورای ملی ثبت میراث فرهنگی کشور این آثار را واجد ارزش دانسته و با قرارگرفتن آنها در فهرست آثار ملی موافقت کردند./مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: یک پیکره تاریخی از خسروپرویز پادشاه ساسانی معروف به “کُلِ جوبِر” که سالها پیش در محدوده تاق بستان کشف شده و اکنون در موزه سنگ تاق بستان نگهداری می شود از جمله این آثار است که در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت./وی همچنین از ثبت ملی شدن سه تابلوی نقاشی تاریخی کرمانشاه در این نشست خبرداد و گفت: تابلوی نقاشی شهادت امام حسین(ع) و حضرت علی اکبر(ع)، تابلو نقاشی امام حسین(ع) و زعفر جنی و تابلو نقاشی شمایل حضرت ابوالفضل(ع) در شط فرات سه اثر دیگر ثبت ملی شده کرمانشاه در جلسه شواری ملی ثبت میراث فرهنگی کشور بود./به گفته این مسئول، یکی از این تابلوها منسوب به دوره قاجار، یکی دیگر مربوط به دوره قاجار و سومین تابلو هم مربوط به دوره پهلوی اول است./قادری به ثبت ملی شدن یک تابوت سنگی تاریخی استان هم اشاره و اظهار کرد: این تابوت سنگی تاریخی نیز اکنون در موزه میراث فرهنگی استان نگهداری می شود.

پ
پ

امید قادری با اشاره به قرار گرفتن پنج اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی منقول کشور، اظهار کرد: در جلسه شورای ملی ثبت میراث فرهنگی کشور، پرونده پنج اثر منقول تاریخی استان برای ثبت ملی شدن مورد داوری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این جلسه با دفاعیاتی که کارشناسان میراث فرهنگی استان از پنج پرونده ارسال شده داشتند، اعضای شورای ملی ثبت میراث فرهنگی کشور این آثار را واجد ارزش دانسته و با قرارگرفتن آنها در فهرست آثار ملی موافقت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: یک پیکره تاریخی از خسروپرویز پادشاه ساسانی معروف به “کُلِ جوبِر” که سالها پیش در محدوده تاق بستان کشف شده و اکنون در موزه سنگ تاق بستان نگهداری می شود از جمله این آثار است که در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت.

وی همچنین از ثبت ملی شدن سه تابلوی نقاشی تاریخی کرمانشاه در این نشست خبرداد و گفت: تابلوی نقاشی شهادت امام حسین(ع) و حضرت علی اکبر(ع)، تابلو نقاشی امام حسین(ع) و زعفر جنی و تابلو نقاشی شمایل حضرت ابوالفضل(ع) در شط فرات سه اثر دیگر ثبت ملی شده کرمانشاه در جلسه شواری ملی ثبت میراث فرهنگی کشور بود.

به گفته این مسئول، یکی از این تابلوها منسوب به دوره قاجار، یکی دیگر مربوط به دوره قاجار و سومین تابلو هم مربوط به دوره پهلوی اول است.

قادری به ثبت ملی شدن یک تابوت سنگی تاریخی استان هم اشاره و اظهار کرد: این تابوت سنگی تاریخی نیز اکنون در موزه میراث فرهنگی استان نگهداری می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: این تابوت سنگی حدود دهه هفتاد در شمال شهر ماهیدشت کشف شد و باتوجه به تزییناتی که داخل آن وجود دارد، به نظر می رسد که مربوط به دوره اشکانی باشد. البته نمونه چنین تابلوهایی تاکنون در همدان و کنگاور هم کشف شده است./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.