چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20782 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است تفریح ارزان مردم کرمانشاه در انتظار تعطیلی ست!/رئیس حوزه هنری:ما نمی توانیم با جان مردم ریسک کنیم/ جدی نگرفتن سیستم استاندارد اطفای حریق در سینما آزادی کرمانشاه اتباع افغانی جواز ورود به کرمانشاه را ندارند جزئیاتی جدید از علت خودکشی پرستار جوان؛ در ۹ ماه گذشته ۴۹ کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند بازار داغ برداشت گیاهان خودروی بهاری در کرمانشاه/ این گیاهان را از ریشه نکنید آب همه جزیره‌های «هشیلان» را دربر گرفت/ تلاش برای انتقال آب به سراب «یاوری»

تاثیر شرایط بیماری کرونا بر فضای کسب و کار استان کرمانشاه نمود بیشتری دارد
22 اسفند 1399 - 13:51
شناسه : 266156
1
یک مدرس دانشگاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-یک مدرس دانشگاه معتقد است، تاثیر شرایط بیماری کرونا بر فضای کسب و کار استان‌هایی مانند کرمانشاه که وضعیت اشتغال آنها نامناسب است، نمود بیشتری دارد./دکتر عرفان امیری با تاکید بر لزوم پایش مستمر محیط کسب وکار و وظایف دستگاه‌ها در این زمینه، اظهار کرد: پایش این فضا برای بهبود اشتغال در کشور اهمیت ویژه‌ای دارد./وی با بیان اینکه برای بهبود وضعیت اشتغال در کشور و استان باید دو روش ارزیابی را از یکدیگر تمیز دهیم، ادامه داد: در روش اول عوامل تاثیرگذار بر شروع یک کسب وکار مورد بررسی قرار می‌گیرد و در روش عوامل موثر در حین اجرای کسب و کار پایش می‌شود./این مدرس دانشگاه با اشاره به عوامل متعددی که فضای کسب و کار را تخت تاثیر قرار می‌دهد، یادآوری کرد: برخی از این عوامل خارج از کنترل صاحبین مشاغل (کارفرما) می‌باشد و بصورت غیرارادی دچار تغییرات متناوب و متوالی قرار می گیرد.

پ
پ

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-یک مدرس دانشگاه معتقد است، تاثیر شرایط بیماری کرونا بر فضای کسب و کار استان‌هایی مانند کرمانشاه که وضعیت اشتغال آنها نامناسب است، نمود بیشتری دارد.

دکتر عرفان امیری با تاکید بر لزوم پایش مستمر محیط کسب وکار و وظایف دستگاه‌ها در این زمینه، اظهار کرد: پایش این فضا برای بهبود اشتغال در کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه برای بهبود وضعیت اشتغال در کشور و استان باید دو روش ارزیابی را از یکدیگر تمیز دهیم، ادامه داد: در روش اول عوامل تاثیرگذار بر شروع یک کسب وکار مورد بررسی قرار می‌گیرد و در روش عوامل موثر در حین اجرای کسب و کار پایش می‌شود.

این مدرس دانشگاه با اشاره به عوامل متعددی که فضای کسب و کار را تخت تاثیر قرار می‌دهد، یادآوری کرد: برخی از این عوامل خارج از کنترل صاحبین مشاغل (کارفرما) می‌باشد و بصورت غیرارادی دچار تغییرات متناوب و متوالی قرار می گیرد.

امیری خاطرنشان کرد: در همین راستا اتاق بازرگانی بصورت فصلی (سه ماهه) بر اساس قوانین بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب سال ۱۳۹۰ پایشی را انجام می دهد که مالکین بنگاه‌های اقتصادی از اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف پاسخگوی سئوالات کارشناسان به روش پرسشنامه‌ای هستند.

به گفته وی، استان کرمانشاه در رتبه بندی این پایش در فصل پاییز سال ۱۳۹۹، جایگاه ۲۳ را در بین ۳۱ استان به خود اختصاص داده است که نسبت به فصل گذشته می‌توان گفت تغییری ایجاد نشده است.

این مدرس دانشگاه با اشاره به تاثیر شرایط بیماری کرونا بر فضای کسب و کار کشور و استان کرمانشاه، تاکید کرد: در بدست آوردن شاخص ملی کسب و کار در کشور و استان اثرات کرونا بی اثر نبوده و پس از اردبیل استان کرمانشاه جایگاه دوم در ترتیب بندی ارزیابی اثر کرونا به کسب و کارها را به خود اختصاص داده است.

وی معتقد است، تأثیرپذیر مشاغل در ایام بیماری کرونا، در استان‌هایی که وضعیت نامناسب اشتغال را دارند به مراتب از سایر استان‌ها بیشتر است.

وی اظهار کرد: در این پایش فضای کسب و کار برای استان کرمانشاه، ۷۵ شرکت کننده یا نمونه مورد سنجش قرار گرفت که نمونه ها بر اساس سهم هر استان از GDP کشور مشخص میشود.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: ۲۸ مولفه پیمایشی نیز در این پایش مد نظر قرار داشت.

به گفته امیری، در تقسیم بندی شاخص های محیط کسب و کار در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات، موقعیت بخش کشاورزی مناسبتر از صنعت و خدمات بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین مؤلفه غیرقابل پیش بینی بودن تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، مولفه دشواری های تامین مالی از بانک ها و مولفه تولید و عرضه نسبتاً آزاد کالاهای غیراستاندارد و تقلبی در بازار، جزء شاخص های نامناسبی هستند که فعالین اقتصادی استان بیشترین یا بدترین امتیاز را به انها داده اند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مؤلفه ها بیش از ۱۰ دوره است که امتیاز نامناسبی را در استان دارند یعنی پرتکرارترین مؤلفه های نامساعد محیط کسب و کار تلقی می شوند و از همین رو جا دارد که سازمانهای مربوطه در جهت بهبود وضعیت نتایج مربوط به در ساز و کار اجرایی بکار گیرند.

امیری عنوان کرد:بهترین و مناسبترین راه برای تغییرات حداقلی در بهبود فضای کسب و کار، مرور مستمر و همیشگی مولفه های مورد نظر این پایش خصوصا در زمینه دستگاه های اجرایی است که اقدامات آنها سبب ایجاد امتیاز توسط فعالین اقتصادی شده و سهم هر استان مشخص می شود.

امیری گفت: در کارگروه های استانی این مهم می بایست تبیین گردد تا بتوانیم روند مناسبی را شاهد باشیم زیرا از این طریق ضمن آسیب شناسی شرایط محیط کسب وکار می توان انتظارات بهبود را به همراه داشت که در غیر اینصورت تغییر ملموسی شاهد نخواهیم بود.

به گفته این مدرس دانشگاه، بدیهی است عملکرد مناسب در فضای کسب وکار کشور، خلق ثروت و ارزش را در جامعه به بار می آورد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.