پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

مصرف مُسکن‌ها چه بلایی بر سر بدن ما می‌آورد؟
18 فروردین 1400 - 11:07
شناسه : 266922
1
رئیس اداره تحقیق، توسعه و آموزش‌های مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه طلوع‌‌کرمانشاه :

 دکتر وریا رحیمی گفت:مصرف بی رویه و غیر منطقی دارو‌های مسکن در سراسر دنیا وجود دارد که سلامت افراد جامعه را تهدید می‌کند./مصرف خود سرانه دارو‌های مسکن غیر استروئیدی می‌تواند باعث ایجاد بسیاری از بیماری‌های گوارشی شود./بسیاری از درد‌ها مربوط به خستگی روزمره است، اما افراد در اولین قدم از داروی مسکن استفاده می‌کنند غافل از اینکه چه بلایی بر سر سلامت خود می‌آورند./درد یک بیماری نیست بلکه نشانه‌ای از یک بیماری است و می‌تواند زنگ خطر شروع یک بیماری خطرناک باشد که نیاز به درمان تخصصی دارد./تا مشخص شدن علت اصلی درد باید از مصرف خودسرانه مُسکن‌ها خودداری کرد، درد‌های تکرار شونده و ادامه دار باید بررسی شوند چرا که مصرف مسکن‌ها تنها درد را می‌پوشاند .

پ
پ

مصرف بی رویه و غیر منطقی دارو‌های مسکن در سراسر دنیا وجود دارد که سلامت افراد جامعه را تهدید می‌کند.

مصرف خود سرانه دارو‌های مسکن غیر استروئیدی می‌تواند باعث ایجاد بسیاری از بیماری‌های گوارشی شود.

بسیاری از درد‌ها مربوط به خستگی روزمره است، اما افراد در اولین قدم از داروی مسکن استفاده می‌کنند غافل از اینکه چه بلایی بر سر سلامت خود می‌آورند.

درد یک بیماری نیست بلکه نشانه‌ای از یک بیماری است و می‌تواند زنگ خطر شروع یک بیماری خطرناک باشد که نیاز به درمان تخصصی دارد.

تا مشخص شدن علت اصلی درد باید از مصرف خودسرانه مُسکن‌ها خودداری کرد، درد‌های تکرار شونده و ادامه دار باید بررسی شوند چرا که مصرف مسکن‌ها تنها درد را می‌پوشاند .

توجه داشته باشید با از بین رفتن درد تشخیص بیماری برای پزشک سخت‌تر خواهد شد و ممکن است مدت‌ها درد اصلی پنهان بماند و فرصت درمان را بگیرد.

سالانه تعداد زیادی از افراد به دلیل مصرف بی رویه مسکن‌های غیر استروئیدی و دارو‌های ضد الهتاب از جمله استامینوفن، پیروکسیکام، مفنامیک اسید، دیکلوفناک و ایبوپروفن دچار عوارض گوارشی می‌شوند که این علائم حتی ممکن است با خونریزی گوارشی همراه باشد.

عوارض کبدی و کلیه نیز در صدر آسیب‌های دارویی قرار دارد وبرای از بین بردن درد‌های ناشی از خستگی روزمره خواب کافی بسیار موثر است، همچنین افراد می‌توانند با کمپرس آب سرد یا آب گرم و استفاده از دمنوش‌ها این درد‌ها را برطرف کنند.

اکنون که بیماری کرونا شایع است افراد اگر کسالتی دارند باید حتما به پزشک مراجعه کنند و با پرهیز از مصرف خود سرانه دارو‌ها روند بهبود خود را تسریع بخشند./صداوسیما

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.